Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - فرماندار شهرستان شازند گفت: تحقق مصوبه هیات وزیران و دستور رئیس جمهور در استفاده کامل نیروگاه از سوخت گاز طبیعی از برنامه های اولویت دار فرمانداری این شهرستان است.

«مصطفی عرب» عصر روز جمعه در بازدید سرزده از نیروگاه برق شازند که به همراه نمایندگان تشکل های زیست محیطی، خبرنگاران و کارشناسان محیط زیست انجام شد، در گفت و گو با ایرنا افزود: در سفر هیات دولت به استان مرکزی مصوب شد سوخت نیروگاه برق این شهرستان به صورت کامل از گاز طبیعی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اجرای مصوبه دولت در استفاده کامل نیروگاه از گاز طبیعی از برنامه های اولویت دار فرمانداری شازند بوده و تمامی دستگاه های دولتی و اجرایی موظف به اجرای این مصوبه هستند.
فرماندار شهرستان شازند خاطر نشان کرد: مصوبه دولت تدبیر و امید در استفاده نیروگاه شازند از سوخت گاز طبیعی تا کنون با استفاده 98 درصدی این نیروگاه از گاز طبیعی محقق شده است.
عرب عنوان کرد: بر این اساس جلوگیری از آلودگی منابع آبی، خاک و هوا برای افزایش هرچه بیشتر سلامت در شهرستان و استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: این بازدید با دستور مقام عالی دولت در استان مرکزی انجام و میزان آلودگی خروجی سوخت چهار واحد این نیروگاه با دستگاه های سنجش آلودگی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت.
فرماندار شهرستان شازند بیان کرد: نتیجه سنجش این دستگاه ها به استانداری، فرمانداری، دادستانی و تشکل های محیط زیستی ارائه می شود.
عرب افزود: بر اساس بررسی های انجام شده به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده در ایستگاه تامین گاز، اکنون حدود 50 درصد از سوخت نیروگاه شازند از سوخت مازوت تامین می شود و بر اساس گزارش محیط زیست وضعیت آلایندگی شهرستان شازند در وضعیت عادی قرار دارد.
وی ادامه داد: مقرر شده است در مدت چند روز آینده و با رفع محدودیت های ایجاد شده به تدریج وضعیت مصرف سوخت نیروگاه شازند به حالت عادی بازگشته و تمامی سوخت این نیروگاه از گاز طبیعی تامین شود.
فرماندار شازند اضافه کرد: همچنین مقرر شده است وضعیت آلایندگی نیروگاه این شهرستان توسط محیط زیست بررسی و در صورت نیاز تصمیمات جدید اتخاذ شود.
عرب گفت: نیاز است واحدهای صنعتی و تولیدی نسبت به مردم از حساس لازم را داشته و نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشند.
نیروگاه حرارتی شازند در سال 79 در کیلومتر 25 جاده شازند - اراک و در شرق پالایشگاه شازند تاسیس شده است.
این واحد یکی از نیروگاه های ایران از نوع حرارتی با ظرفیت تولید 1300 مگاوات انرژی الکتریکی است که فعالیت آن از طریق چهار واحد بخار 325 مگاواتی است.
شهرستان شازند یکی از توابع استان مرکزی در که در ۳۳ کیلومتری غرب اراک واقع شده است.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت نيروگاه شازند تامين سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، محمد اسماعیل کاملی با اشاره به خدماتی که سازمان بیمه سلامت به بیماران SMA ارائه می‌دهد، اظهار کرد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، در صورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص پوشش دارویی این بیماران افزود: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

کاملی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی‌صلاح خواهد بود.

کد خبر 739654

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • بهره مندی ۲ روستای شهرستان قاین از کانال‌های دیجیتال
  • توقف مازوت‌ سوزی در نیروگاه شازند
  • توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند
  • مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است