Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سارا سندرز -- سخنگوی کاخ سفید -- امروز جمعه گفت کاخ سفید موقتا دسترسی جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان را به کنفرانس های خبری خود باز می گردانیم.

اعلام این موضوع پس از آن صورت گرفت که یک قاضی در آمریکا دستور داد مجوز مطبوعاتی آکوستا به طور موقت برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاضی گفت مجوز مطبوعاتی آکوستا بدون طی شدن رویه مربوطه لغو شده بود.

سندرز گفت: "ما همچنین قوانین و فرایندهایی ایجاد می کنیم تا مطمئن شویم کنفرانس های مطبوعاتی در آینده منصفانه و منظم خواهد بود."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ماهواره‌ها به وسیله تصاویر ارسالی، دریاها و اقیانوس‌ها را زیر نظر دارند و در بررسی‌ها مشخص شده، مرجان‌ها که بیشتر در مناطق گرمسیری و استوایی واقع شده‌اند، به علت تغییرات اقلیمی و افزایش دما، دچار تغییر رنگ و سفید شدن شده‌اند. این فرآیند باعث از دست رفتن زندگی میکروبی مرجان‌ها می‌شود و در نهایت تأثیرات بلندمدت و جدی بر روی اکوسیستم‌های دریایی دارد.

اداره ملی اقیانوسی و جوی دولت فدرال آمریکا (NOAA یا نوا) در همین راستا گزارش کرده، جهان در حال حاضر شاهد سفید شدن مرجان‌های جهانی است که چهارمین رویداد ثبت شده جهانی و دومین رویداد در ۱۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

دانشمندان تاکید می‌کنند، با ادامه گرم شدن اقیانوس‌های جهان، سفید شدن مرجان‌ها بیشتر و شدیدتر می‌شود.

براساس داده‌های به دست آمده از مشاهدات ماهواره این سازمان، چندین صخره مرجانی بزرگ در سراسر جهان به دلیل گرم شدن دمای دریا در چهارمین رویداد جهانی سفید شدن، رنگ پریده‌تر دیده می‌شوند و ماهواره‌های فضایی در حال رصد و ثبت این واقعه هستند.

به گفته محققان، این واقعه تلخ دومین رویداد در یک دهه اخیر است که بیش از نیمی از منطقه مرجانی جهان را در سراسر اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس تحت تاثیر قرار داده است. 

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده و ابتکار بین المللی صخره‌های مرجانی که روز دوشنبه (۱۱ آوریل) واقعه سفید شدن را تایید کردند، گزارش دادند که این حادثه بدترین سفید شدنی است که تاکنون در دیواره مرجانی معروف استرالیا تجربه شده است.

سفید شدن مرجان‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که آنها تحت فشار قرار می‌گیرند و  شماری از جلبک‌ها را از بین می‌برند که در داخل مرجان‌ها زندگی می‌کنند و برای بقای آنها حیاتی هستند. بدون این جلبک‌های خاص مرجان‌ها نه تنها رنگ خود را از دست می‌دهند بلکه در خطر نابودی قرار می‌‌گیرند. 

با توجه به اینکه مرجان‌ها نقش مهمی در تعادل اکولوژیکی اقیانوس‌ها و محافظت از زندگی دریایی دارند، شناسایی و مدیریت این واقعه بسیار حیاتی و نیاز به اقدامات جدی در زمینه حفاظت از محیط زیست و کنترل تغییرات اقلیمی واجد اهمیت است تا بتوان از اثرات آن در دریاها و اقیانوس‌ها جلوگیری کرد و حفظ منابع زیستی و بیولوژیکی این محیط‌ها را ممکن ساخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!