Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، سازمان ملل روز جمعه گفت شمار کودکان گرسنه در منطقه ساحل در غرب آفریقا در سال 2018 به بیشترین تعداد در 10 سال گذشته رسید. این افزایش ناشی از بارش کم، درگیری نظامی و گرانی غذاست. بیش از سه میلیون کودک زیر پنج سال در شش کشور این منطقه که بیش از همه آسیب دیده اند در سال جاری میلادی از سوء تغذیه رنج می برند و این تعداد نسبت به سال 2017 حدود 50 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوء تغذیه باعث می شود کودکان بیش از پیش در معرض ابتلا به مالاریا و بیماری های ناقل از آب قرار گیرند. مشکل تغذیه در سال جاری بیش از همه در کشورهای بورکینافاسو، چاد، مالی، موریتانی، نیجر و سنگال جاری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کودکان گرسنه آفريقا کودک نظامي غذا سوء تغذيه مالاريا چاد مالي موريتاني نيجر سنگال چاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک از هفتم اکتبر توسط رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

به گزارش ایسنا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۱۳ هزار کودک درجریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش الجزیره، «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف به این شبکه خبری گفت: «ما تقریباً در هیچ درگیری دیگری در جهان چنین میزان مرگ و میر را در میان کودکان ندیده‌ایم. تعدادی از کودکان دچار سوءتغذیه شدید و کم‌خونی هستند؛ آن‌ها حتی تاب و توان گریه کردن را هم ندارند».

این مقام یونیسف همچنین تصریح کرد «متاسفانه برای ورود کامیون‌های حامل کمک‌ها به غزه، چالش‌های بوروکراسی اداری بزرگی وجود دارد».

در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل نیز از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواست برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه وارد عمل شود و تجهیز رژیم صهیونیستی به سلاح را متوقف کند.

این سازمان خواستار لغو محاصره اعمال شده بر نوار غزه شد و اعلام کرد که بیش از ۳۰ هزار نفر تاکنون در حمله رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند که تعدادی از آن‌ها با مهمات و تجهیزات ساخت آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردن: گرسنه نگه داشتن کودکان غزه جنایت علیه بشریت است
  • شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه
  • یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  • تعداد کودکان شهید شده به دلیل کم‌آبی و سوء تغذیه در غزه به ۲۸ تن رسید
  • ادامه جنایتهای اسرائیل در غزه/شمار شهدا به 31 هزار و 645 شهید رسید
  • آمار تکان‌دهنده از سوءتغذیه میان کودکان غزه که تبدیل به پوست و اسکلت شده‌اند
  • بالاترین تصادفات در این ۳ استان اتفاق می افتند
  • آنروا: یک سوم کودکان فلسطینی دچار سوء تغذیه هستند
  • یونیسف: سوء تغذیه شدید در میان کودکان شمال غزه طی یک ماه ۲ برابر شد
  • تعداد کودکانی که در شمال غزه دچار سوء تغذیه هستند ۲ برابر شده است