Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تابلوی «پرتره یک هنرمند (استخری با دو پیکر)» در حراجی کریستی نیویورک بیش از ۹۰ میلیون دلار چکش خورد و رکورد زد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، تابلوی «پرتره یک هنرمند (استخری با دو پیکر)» اثر «دیوید هاکنِی» نقاش ۸۱ ساله در حراج شب گذشته کریستی نیویورک، بیش از ۹۰ میلیون دلار چکش خورد تا رکورد گران‌ترین اثر هنرمند زنده را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از این پیش‌بینی می‌شد اثر این نقاش انگلیسی ۸۰ میلیون دلار به فروش برسد. پیش از این رکورد بالاترین رقم یک اثر هنرمند زنده با ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۳ متعلق به «جف کوونز» بود که برای مجسمه فولادی «سگ بادکنکی» ثبت شده بود.

تابلوی «پرتره یک هنرمند (استخری با دو پیکر)» اولین بار در سال ۱۹۷۲ در نمایشگاه آثار این هنرمند به نمایش درآمد که با الهام از دو عکس که یکی از آنها عکس همکار و شریک هاکنی بود خلق شد.

کریستی هویت خریدار این تابلوی نقاشی را فاش نکرده است، کسی که در یک رقابت تقریباً ۱۰ دقیقه‌ای با دیگر پیشنهاددهندگان، از طریق تلفنی موفق به خرید اثر شده است.

«دیوید هاکنِی» متولد انگلستان، نقاش، طراح، عکاس و پژوهشگر هنر است. نقاشی‌های او در دهه ۶۰ میلادی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به سبب تنوع و تناقض آثارش، یکی از هنرمندان اثرگذار دهه‌های اخیر به شمار می‌آید.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تابلو نقاشی عکس جالب اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

همزمان با روز ملی خلیج‌فارس با تلاش هنرمندان حوزه هنری بوشهر تابلوی فرزند خلیج‌فارس، شهید نادر مهدوی تهیه و رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال 1394 شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد 50 در 70 و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • ایلکای گوندوعان و تبدیل شدن به بهترین نسخه پاسور خودش / عکس
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • تصویری عجیب از همسر علیرضا بیرانوند به همراه یک سگ غول‌پیکر!
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی