Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@23:44:53 GMT

کابینه نتانیاهو فروپاشید

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۰۲۸۶

کابینه نتانیاهو فروپاشید

با عدم توافق نخست‌وزیر و وزیر آموزش رژیم صهیونیستی برای ترمیم کابینه ائتلافی، انتخابات زودهنگام پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع محلی از عدم توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم برای ترمیم کابینه خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کابینه ائتلافی نتانیاهو از اکثریت خارج شد، ولی بنت به او پیشنهاد کرده بود که به جای لیبرمن، سمت وزارت جنگ را نیز برعهده بگیرد.

نتانیاهو امروز (جمعه) با بنت جلسه‌ای برای مذاکره در این موضوع برگزار کرد، اما توافقی حاصل نشد. بدین ترتیب حزب «خانه یهودی» به رهبری بنت از ائتلاف نتانیاهو خارج شده و کابینه وی رسما از هم فروپاشید.

در نتیجه، انتخابات زودهنگام پارلمانی باید در اراضی اشغالی برگزار شود. سران احزاب تشکیل دهنده سپهر سیاسی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای تعیین تاریخ انتخابات گردهم می‌آیند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «کان» نتانیاهو با ابراز تمایل برای ممانعت از برگزاری انتخابات زودهنگام، گفت: «من با سران احزاب ائتلاف صحبت خواهم کرد تا آن‌ها را مجاب کنم که ائتلاف راست‌گرا را منحل نکنند».

لیبرمن روز چهارشنبه درپی موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس با مقاومت در نوار غزه، از سمت خود استعفا کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعد از دو روز تبادل آتش و شلیک شدن بیش از ۴۰۰ فروند موشک مقاومت به سمت اراضی اشغالی و تحمیل ۳ کشته و ۸۵ زخمی به صهیونیست‌ها، کابینه امنیتی این رژیم در نهایت به پذیرش توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در غزه رای داد. این آتش‌بس با وساطت مقامات اطلاعاتی مصر حاصل شده و گفته می‌شود گروه‌های فلسطینی به شرط «پایبند ماندن دشمن» با این آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

این درگیری‌ها پس از آن شروع شد که شب یکشنبه گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیرو‌های جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله «نور برکة» یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد.

طی ماه‌های اخیر وضعیت نوار غزه به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تشدید و متشنج شده است. همین امر صهیونیست‌ها را به تقلا برای حصول آتش‌بس با حماس وا داشت. هاآرتص هفته گذشته، مواردی را به عنوان متن کامل این توافق آتش‌بس منتشر کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو نابودی اسراییل غزه نوار غزه حماس فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند

یک نظرسنجی جدید نشان داد که دو سوم صهیونیست‌ها ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها به پیروزی قریب الوقوع در جنگ ادامه دار بیش از ۶ ماهه خود در نوار غزه نزدیک شده اند را باور ندارند.

براساس گزارش عربی پست، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که بر اساس اطلاعات منابع فلسطین و سازمان ملل، بیش از ۱۱۱۰۰۰ کشته و زخمی که بیشتر آنها کودک و زن هستند و قحطی و ویرانی‌های عظیم بر جای گذاشته است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط کانال ۱۳ صهیونیستی که نتایج آن در وب سایت آن منتشر شد، ۶۸ درصد صهیونیست‌ها وقتی نتانیاهو می‌گوید که این رژیم یک قدم تا پیروزی فاصله دارد، این حرف را باور ندارند. در حالی که ۱۶ درصد گفتند به نتانیاهو اعتقاد دارند، بقیه پاسخ دادند که نمی‌دانستند یا از پاسخ دادن خودداری کردند.

نتانیاهو بار‌ها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در یک قدمی پیروزی یا بسیار نزدیک است. نتانیاهو روز یکشنبه ادعا کرد که تل آویو  در روز‌های آینده فشار‌های سیاسی و نظامی بر حماس را افزایش خواهد داد و با ضربات دردناک تری مقابله خواهد کرد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس هر روز از کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیستی و انهدام خودرو‌های نظامی خبر می‌دهد و کلیپ‌های ویدئویی مستند برخی از این عملیات‌ها را منتشر می‌کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۳ درصد از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کنند، در حالی که ۳۳ درصد از برگزاری آن در تاریخ برنامه ریزی شده قبلی در اکتبر ۲۰۲۶ حمایت می‌کنند. اپوزیسیون نتانیاهو را به ناتوانی در دستیابی به اهداف جنگ غزه به ویژه حذف جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست متهم می‌کند و می‌گوید که او در تلاش برای ادامه قدرت است.

از سوی دیگر، نتانیاهو درخواست‌های مخالفان برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد و ادعا می‌کند که این انتخابات کابینه را فلج می‌کند و مذاکرات تبادل اسرا با حماس را متوقف می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند