Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه - ایرنا - وزیر مشاور در امور خارجی امارات که کشورش یکی از اعضای اصلی ائتلاف خود خوانده در حمله نظامی به مردم یمن و به خطر افتادن امنیت منطقه است، مخالفت سنای آمریکا با فروش سلاح به رژیم آل خلیفه در بحرین را عامل موثری برای تامین خلیج فارس ارزیابی کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا ، ' انور قرقاش' درحساب کاربری خود در توئیتر نوشت : رد شدن طرح فروش سلاح به بحرین در مجلس سنای آمریکا ، اقدام مثبتی در خصوص اولویت های راهبردی واشنگتن تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : بدون اینکه بخواهم احساسی سخن بگویم و هدف سیاسی داشته باشم رد شدن این طرح، التزام آمریکا به امنیت خلیج (فارس) را نشان داد.
سنای آمریکا روز جمعه با یک طرح پیشنهادی برای ممنوعیت فروش یک محموله سلاح به ارزش 300 میلیون دلار به کشور بحرین مخالفت کرد.
این طرح از سوی سناتور 'رند پل' سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی ارائه شده بود. پل گفته بود این طرح پیامی برای کاخ سفید است تا دولت دونالد ترامپ این نکته را دریابد که آمریکا دیگر تمایلی ندارد در جنگ یمن دخالت داشته باشد.
به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید پیش از این تهدید کرده بود که این طرح را وتو خواهد کرد. این طرح در نهایت با 77 رای مخالف در مقابل 22 رای موافق از سوی سناتورها رد شد.
دولت آمریکا در ماه سپتامبر سال جاری به کنگره اطلاع داده بود که قصد دارد 120 سامانه موشکی هدایت شونده و 110 سامانه موشکی تاکتیکی را به بحرین بفروشد.
موشک‌هایی که بحرین اعلام کرده بود برای بهبود وضعیت امنیتی خود در «زیرساخت‌های نفتی و گازی» به آن نیاز دارد.
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
رژیم آل خلیفه یکی از اعضای ائتلاف خود خوانده عربی به سرکردگی عربستان سعودی است که طی سه سال و نیم گذشته با حمله نظامی به یمن هزاران نفر ازافراد غیر نظامی این کشور را کشته یا زخمی و زیر ساخت های این کشور را نابود کرده است.
انتقادها از جنگ یمن و نقش عربستان سعودی در آن، پس از قتل 'جمال خاشقچی' در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه بالا گرفت.
واشنگتن حاضر نشد در قبال ترور روزنامه نگار مخالف ولیعهد سعودی ، ریاض را تحریم اقتصادی کند. 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا علنی گفت که حاضر نیست قراردادهای پر سود اقتصادی و نظامی با سعودی ها را به دلیل دخالت در قتل خاشقچی متوقف کند.
مهم ترین واکنش آمریکا که خود را یکی از مدعیان حمایت از حقوق بشر می داند ، تحریم 17 نفر از مقامات سعودی بوده است .
رفتارهای دو گانه آمریکا با مفاهیمی مانند تروریسم و حقوق بشر همیشه مورد انتقاد کارشناسان بوده است .
خاورم**1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انور قرقاش آمريكا بحرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟