Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از امامان جمعه در استانها از حرکت کشور به سوی ثبات ابراز رضایت رضایت کرده و از مدیران اقتصادی خواسته‌ درست مدیریت کنند تا سنگ اندازی دشمن به جایی نرسد و امام جمعه دیگری نیز با اعلام اینکه دشمن در ایران چنگ اقتصادی به پا کرده‌ از مردم خواسته همچون جنگ تحمیلی مقاومت کنند و البته امام جمعه‌ای دیگر نیز از نمایندگان در مجلس خواسته برای بهبود این شرایط نامناسب و ترمیم وضعیت کشور چاره‌اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : امامان جمعه دیگر بر محورهای دیگری نیز تاکید داشتند، از جمله آنکه امام جمعه مشهد از قاطعیت قوه قضاییه از اعدام 2 اخلال گر ارزی یاد کرد و بر محاکمه مدیرانی را که زمینه این خلال را فراهم کردند تاکید کرد و یا امام جمعه رشت گفته که انتظار است مبارزه با فساد اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد و امام جمعه قزوین نیز گفته اینکه خریداران را مجازات کردند مردم سپاسگزار هستند اما جامعه منتظر محاکمه فروشندگان دلار، طلا و سکه به مفسدان اقتصادی هستند.
انچه که همگی امامان جمعه بر آن تاکید داشتند این بود که تبلیغات روانی آمریکا که قبل از تحریم‌ها دست به آن زده بود، امروز با شکست مواجه شده است و حال لازم است به وحدت به‌عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه امروز توجه شود.
برخی امامان جمعه نیز به سخنان وزیر امور خارجه درباره پولشویی اشاره کرده و این سخنان را  نسنجیده عنوان کردند از جمله امام جمعه قم که گفته، از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود در اظهارت خود از موضع عزت و حکمت و مصلحت به گونه‌ای سخن بگویند که دستاویز رسانه های دشمن نشود چرا که سخنان وزیر امور خارجه در مورد پولشویی در داخل سنجیده نبود و امام جمعه موقت اهواز هم گفته کشور را متهم به پولشویی می‌کنند.
تعدادی از امام جمعه ها نیز طرح برخی مباحث همچون حضور زنان در ورزشگاهها گلایه کرده و به عنوان مثال امام جمعه موقت اهواز گفته کسانی که گرایش به سازش دارند سعی می‌کنند حواس مردم را پرت کنند و آنها اولویت مردم را ورود زنان به ورزشگاه‌ها کرده‌اند و یا امام جمعه قم افزوده، زیبنده این مسئولان نیست که به مسائل حاشیه‌ای درجه چندم نظیر حضور زنان در ورزشگاهها که حوزه های علمیه و مراجع تقلید بارها در این باره موضع گرفته‌اند بپردازند چرا برخی از مسئولان موضعی برخلاف موضع مرجعیت اعلام می کنند؟ و امام جمعه موقت ورامین نیز گفته شاهد بی احترامی به فتاوای مراجع باشیم چرا که شاهد بی تفاوتی‌ها در حوزه حجاب هستیم و دغدغه برخی از مسئولان حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و کسی به داد بیکاری جوانان و ازدواج آن ها نمی‌رسد.
همچنین امامان جمعه شهادت امام حسن عسگری(ع) را به همه جامعه مسلمین تسلیت گفتند؛ امام جمعه رشت، ولایت فقیه را خط قرمز جامعه اسلامی در دوران غیبت دانسته و تصریح کرده ولایت فقیه زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است و مادامی که مردم پشت سر ولایت و حامی نظام اسلامی باشند، فشارها و تحریم های دشمن نمی تواند خللی در حرکت انقلاب ایجاد کند و اما در عین حال مردم از مسئولان انتظار دارند به وظایف خود عمل کنند.
امام جمعه قم نیز آماده سازی شیعیان برای دوران سخت غیبت و معرفی حضرت مهدی(عج) به عنوان امام بعد از خود و مبارزه با فتنه‌گران داخلی و ادعای امامت بعد از امام حسن عسگری(ع) توسط جعفر کذاب را از جمله سختی‌های این امام بزرگ در آن دوران دانسته و نویده داده اسلام ناب جاهلیت مدرن را در نوردیده و به فضل الهی قرن آینده قرن اسلام ناب محمدی و حاکمیت و رهبری الهی حضرت مهدی (عج) باشد.
آیت الله سعیدی: سخنان وزیر امور خارجه در مورد پولشویی در داخل کشور سنجیده نبود
 آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفته، از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود در اظهارت خود از موضع عزت و حکمت و مصلحت به گونه‌ای سخن بگویند که دستاویز رسانه های دشمن نشود چرا که سخنان وزیر امور خارجه در مورد پولشویی در داخل سنجیده نبود.
وی با اشاره به اهتمام مسئولان نسبت به مشکلات اقتصادی در کشور عنوان کرده از مسئولان ارشد نظام انتظار می رود به مسائل اصلی کشور نظیر مقابله با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن و تلاش برای شکست تحریم ها توجه داشته باشند.
زیبنده مسئولان نیست که به مسائل حاشیه‌ای درجه چندم نظیر حضور زنان در ورزشگاهها بپردازند
امام جمعه قم افزود: زیبنده این مسئولان نیست که به مسائل حاشیه‌ای درجه چندم نظیر حضور زنان در ورزشگاهها که حوزه های علمیه و مراجع تقلید بارها در این باره موضع گرفته‌اند بپردازند چرا برخی از مسئولان موضعی برخلاف موضع مرجعیت اعلام می کنند؟
آیت الله سعیدی با اشاره به شاخص های اسلام ناب محمدی بیان کرده، یکی از شاخصه های اسلام عقلانیت است. اسلام ناب اسلام معنویت و تقوا برپایه بندگی خداوند است و محصول چنین معنویتی کرامت انسانی و مسئولیت شناسی است. همچنین عدالت گرایی از دیگر ویژگی‌های اسلام ناب محمدی است.
علم الهدی: به گفته مقام معظم رهبری "چرا دنبال آن‌هایی هستند که پول گرفتند. دنبال آن‌هایی بروید که پول دادند"
 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفته، دو اخلال‌گر ارزی و مفسد اقتصادی را اعدام کردند، مردم امیدوار شدند و آرامش پیدا کردند. قوه قضائیه با یک قاطعیت به مردم امید داد و این امید بیش‌تر می‌شود اگر آن مدیرانی که زمینه این اخلال و افساد فی‌الارض را برای این مفسدان فراهم کردند را حداقل محاکمه کنند.
دو اخلال‌گر ارزی و مفسد اقتصادی را اعدام کردند، مردم امیدوار شدند
علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند "چرا دنبال آن‌هایی هستند که پول گرفتند. دنبال آن‌هایی بروید که پول دادند." آن‌ها چرا باید در امنیت به سر ببرند. اگر این پول گرفتن و اخلال اقتصادی فساد فی‌الارض است پول دادن هم اینگونه و آن‌ها هم باید محاکمه شوند.
وی افزود: وجود اقدس حضرت، جریان‌ها و بحران‌هایی که برای امت پیش می‌آید را هدایت می‌کنند. امام زمان(ع) در هدایت امت در این موقعیت‌ها احتیاجی به ظهور و ورود و برقراری ارتباط با یک شخص خاص به عنوان نایب عام یا با فرد مؤثر در قضیه ندارند، بلکه وجود مقدس امام زمان(ع) دارای ولایت مطلقه الهی است که اگر موقعیتی پیش آمد که هدایت حضرت لازم بود، وجود اقدس امام زمان با آن ولایت مطلقه الهی در آن مغز و فکر تصرف می‌کنند و همان تصمیمی که باید گرفته شود، گرفته می‌شود.
تحلیل‌هایی بود که 13 آبان امسال تظاهرات ضد آمریکایی به تظاهرات ضد نظام تبدیل خواهد شد
امام جمعه مشهد با بیان نمونه‌هایی از هدایت امام زمان(ع) در انقلاب اسلامی، یادآور شد: در حرکت اخیری که آمریکا داشت و از مرداد ماه همه رسانه‌های غربی با همه قدرت و فعالیت کار می‌کردند و مردم را از تحریم آمریکا در 13 آبان می‌ترساندند. حتی تحلیل‌هایی بود که به دلیل فشاری که مردم می‌بینند، 13 آبان امسال تظاهرات ضد آمریکایی به تظاهرات ضد نظام تبدیل خواهد شد. هم‌چنین پیش‌بینی بسیاری از افراد اقتصادی این بود که قیمت دلار به 30 هزار تومان می‌رسد. تا یک هفته قبل کسی از عقب‌نشینی و شکست آمریکا خبر نداشت و تنها مقام معظم رهبری در سخنرانی 12 مهر در ورزشگاه آزادی تهران در مقابل 100 هزار بسیجی فرمودند که آمریکا در جریان آخرین تحریم‌ها نیز شکست خواهد خورد و این شکست سیلی است که از ایران می‌خورد.
وی با بیان این‌که «عقب‌نشینی آمریکا از تحریم‌ها به عنوان شکست چیزی نیست که ما بگوییم، بلکه تحلیل‌گران آمریکایی این را می‌گویند»، تصریح کرد: سایت تحلیلی «رئال تریبون»که از مهم‌ترین سایت‌های خبری و تحلیلی آمریکا در مسائل سیاسی است، تحلیل کرده که با شکست تحریم‌های آمریکا ثابت شد که ما با ایران، نه در عرصه نظامی و نه در عرصه اقتصادی نمی‌توانیم بجنگیم. تنها راه ما مذاکره است و می‌توان به وسیله دو جریان تجدیدِ نظرطلب در آمریکا و ایران وارد عرصه مذاکرات شد، اما این جریانات به هیچ‌وجه در مسئله مذاکره نقشی ندارد و مؤثر نیستند، اما اگر بتوانیم رهبر ایران را در مسیر مذاکراه قرار دهیم، مذاکره ممکن است و این تنها راه مسئله روابط ما با ایران است و غیر از این ما برای همیشه نابود شده‌ایم.
علم‌الهدی در ادامه بیان تحلیل این سایت آمریکایی، افزود: این تحلیل در خصوص امکان قرارگرفتن رهبر ایران در مسیر مذاکره می‌گوید که ممکن نیست رهبری ایران در فضای مذاکره قرار گیرد، چراکه رهبری ایران در مدیریت فضای سیاسی در داخل و بیرون ایران بسیار هوشمندانه عمل کرده است و هدایت ایشان به سوی زمین بازی کار آسانی نیست.
آقا از پشت پرده دارد حمایت و پشتیبانی می‌کند
وی خاطرنشان کرد: دشمن در سایت تحلیلی خود می‌گوید رهبر ایران در داخل و بیرون هوشمندانه عمل کرده است و آمریکا را به عقب زده است؛ این هوشمندی رهبری معلول چیست؟ جز این‌که مورد تأیید خاص وجود اقدس بقیةالله است. جز این‌که آقا از پشت پرده دارد حمایت و پشتیبانی می‌کند و کلید کار را خودش به دست گرفته است و ما را به جایی می‌برد که قابل پیش‌بینی نیست.
امام جمعه مشهد عنوان کرد: مسئولان این ممکلت بیایند به عنوان یک مسلمان و شیعه و معتقد به امام زمان(ع) این حرف‌ها را باور کرده و اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی اجرا کنند. بیایند به رهنمودهای رهبری عمل کنند. این رهبر ماست، این وجود اقدس امام زمان پس پرده ماست این واقعیت جامعه و کشور ما است. این‌ها باور کنند و گوش به حرف رهبری دهند.
انتقاد امام جمعه کرج از عملکرد مجلس در قبال مشکلات اقتصادی
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج نیز گفته امیدواریم نمایندگان در مجلس بتوانندبرای بهبود این شرایط نامناسب و ترمیم وضعیت کشور چاره‌اندیشی کنند.
حسینی همدانی نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس هم انتقاد کرد و گفت: اگر مشکلات اقتصادی مثل بیکاری و رکود برای نمایندگان مجلس، مشکل نیست پس چه چیزی وضعیت کشور را به این شکل تغییر داده است؟ سوال اینجاست که نمایندگان در مجلس چه می‌کنند. قوه قضاییه هم باید بیشتر از گذشته به پرونده‌های فساد بازار پول و ارز رسیدگی کند.
وی به مسائل مربوط به اقتصاد کشور اشاره و اعلام کرد: آمریکا تلاش دارد با متهم کردن ما و افشای مسائل اقتصادی قدرت خود را افزایش دهد.
امام جمعه شهرکرد: ارزش پول ملی وضع مناسب ندارد
حجت‌الاسلام و المسلین محمدعلی نکونام،  امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه 13 آبان ماه گذشت و کشور به سمت ثبات پیش می‌رود، گفته، تدبیر و مدیریت مهم است زیرا که گاهی نابسامانی و ضعف دیده می‌شود؛ گاهی بازار متلاطم شده و ارزش پول ملی وضع مناسب ندارد که عمدتا به سوء مدیریت مربوط می‌شود.
او از مدیران اقتصادی کشور خواسته کشور را درست مدیریت کنند تا سنگ اندازی دشمن به جایی نرسد زیرا به گفته او کشور غنی و مردم مقاوم و توانمند هستند. 
گاهی صدا و سیما موسیقی‌هایی پخش می‌کند که کم از ترانه‌های زمان طاغوت ندارد
وی با اشاره به اینکه افرادی ماه‌های محرم و صفر را ماه حزن می‌دانند، تصریح کرده، نمی‌گوییم جامعه شاد نباشد اما با گناه و معصیت فضایی ایجاد نشود که غفلت در جامعه حاکم شود؛ متاسفانه در مراسم عزا از ساز و دهل استفاده شده و پول کلان نیز دریافت می‌کنند و نام آن را موسیقی محلی می‌گذارند. متولیان امر باید دقت کنند که فرهنگ باطل ترویج نشود؛ باید دستگاه‌های متولی امر مجوز صادر کنند تا موسیقی‌های استفاده شود که تند نباشد؛ گاهی صدا و سیما موسیقی ارزشمند و سالم پخش می‌کند و گاهی نیز موسیقی‌هایی که پخش می‌شود کم از ترانه‌های زمان طاغوت ندارد و باید این موارد از هم تفکیک شود.
امام جمعه شیراز: امکانات دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) کم است
آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه 25 آبان شیراز با تاکید بر لزوم تسهیل دسترسی‌ها به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: بارها گفته‌ام باز هم می‌گویم که امکانات دسترسی به حرم کم است؛ این مسئولیت بر عهده افرادی است که رای می‌آورند و انتخاب می‌شوند؛ آنها وظیفه دارند که ببینند در شهر چه خبر است و برای رفع مشکلات طراحی مناسب داشته باشند.
امام جمعه شیراز تاکید کرد که از جنوب تا شمال یک محدوده شهری، جزو شهر محسوب می‌شود و باید برای همه این محدوده، برنامه‌ریزی داشت.
آیت‌الله دژکام در عین‌حال تصریح کرده که اگر جایی کار خوب می‌شود باید آن را مطرح کرد، نه اینکه کار خوب را کسی تعریف نکند و کار بد را همه در بوق کنند. باید به سلامت اجتماعی کمک کرد تا قادر باشیم اهداف بزرگ را محقق کنیم.
وی با تاکید براینکه بنا نیست همه مسائل گفته شود، تصریح کرد که اگر قرار بر گفتن موضوعی باشد باید راست گفت؛ حفظ اسرار عیب ندارد اما اگر بنا شد حرفی بزنیم باید راست بگوییم. امروز که دشمن در حال سیاه‌نمایی است و دروغگویی می‌کند، ما هم بهانه‌ای به دست آنان می‌دهیم. در ضمن اینکه آزادی در بیان و انتقاد کردن رسانه‌ها باید حفظ شود؛ مسلما افراد بدی در جامعه داریم و بعضی جاها خدای متعال اجازه داده که اگر شخصی بدی را از حد گذرانده باشد، آبرویش برود، قانون هم دارد، اما خارج از قانون و اخلاق اگر کاری کنیم که آبروی فردی برود، بسیار بد است، چرا باید یکدیگر را تخریب کرد و آبروی افراد را ببریم.
امام جمعه رشت: دستگاه قضا مبارزه با فساد اقتصادی را ادامه دهد
آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه مردم را امیدوار کرد و موجب شد ثبات به بازار بازگردد لذا انتظار داریم مبارزه با فساد اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد.
وی، امام زمان(عج) را منجی بشریت و عدالت گستر جهان دانست و یادآور شد: اکنون در دوران غیبت امام زمان به سر می بریم و باید خودمان را برای ظهور حضرت آماده کنیم و آزمون های سخت را پشت سر بگذاریم.
امام جمعه رشت، ولایت فقیه را خط قرمز جامعه اسلامی در دوران غیبت دانست و تصریح کرد: مادامی که مردم پشت سر ولایت و حامی نظام اسلامی باشند، فشارها و تحریم های دشمن نمی تواند خللی در حرکت انقلاب ایجاد کند، اما مردم از مسئولان انتظار دارند به وظایف خود عمل کنند.
امام جمعه قزوین: جامعه منتظر محاکمه فروشندگان دلار و سکه به مفسدان اقتصادی است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار ‌شد، گفته، این اقدام دستگاه قضایی مردم را امیدوار و مفسدان دیگر را مأیوس کرد و کار بسیار بجایی بود و فوراً اثر آن را در فضای اقتصادی دیدیم و مردم منتظر مجازات نیمه‌های پنهان فسادهای اقتصادی هستند.
وی با تأکید بر اینکه این نیمه پیدای کار بود، ادامه داد: مردم منتظر نیمه پنهان کار هستند؛ آن‌هایی که با طلا و دلار جامعه را با خطر مواجه کردند، این‌ها خریدار بودند و قطعاً یک فروشنده‌ای هست که خریدار از او خریداری می‌کند. اینکه خریداران را مجازات کردید مردم از شما سپاسگزار هستند اما جامعه ما منتظر محاکمه فروشندگان دلار، طلا و سکه به مفسدان اقتصادی هستند.
امام جمعه زنجان: تبلیغات روانی آمریکا با شکست مواجه شد
آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان گفته تبلیغات روانی آمریکا که قبل از تحریم‌ها دست به آن زده بود، امروز با شکست مواجه شده است.
وی در ادامه، از وحدت به‌عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه امروز یاد کرد و با اشاره به اینکه دشمن همواره در تلاش بوده تا این وحدت از بین برود اما تدابیر امام راحل و نام‌گذاری هفته وحدت، همه این توطئه‌ها را نقش بر آب کرد و افزود: یکی از برکات ارزشمندی که انقلاب اسلامی به همراه داشت، بسیج بود و امروز در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج هستیم و اگر امروز قرار است بسیج در همه امور وارد شود، باید این کار را انجام دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: مرگ بر دلار و آمریکایی که نوسانات نرخ دلار در دست اوست
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز با بیان مرگ بر دلار و آمریکایی که نوسانات نرخ دلار در دست اوست، خاطرنشان کرد: گرانی در تمامی کشورها پیش می‌آید و از آنجایی که دشمن در ایران چنگ اقتصادی به پا کرده‌اند لذا مردم باید همچون جنگ تحمیلی مقاومت کنند.
امام جمعه موقت بیرجند: قوه قضاییه با سرمنشاء مشکلات اقتصادی در کشور برخورد کند
حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند نیز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفته، با اشاره به اعدام مفسدان اقتصادی در کشور، افزوده جنگ روانی دشمن با قاطعیت و سرعت عمل قوه قضاییه خنثی شد. مطالبه مردم از قوه قضاییه این است که همچنان این مسیر را ادامه دهد و با سرمنشاء و سرنخ‌هایی که باعث این مشکلات اقتصادی در کشور شدند برخورد کند.
وی با بیان اینکه باید مسئولان کشور با اقتصاد مقاومتی و افزایش قدرت نظامی، ایران را به قدرت بزرگ منطقه تبدیل کنند، تصریح کرده تقویت قدرت اقتصادی، فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تنها عامل بازدارنده استکبار جهانی است.
امام جمعه موقت بجنورد: جهان اسلام نیازمند وحدت است
حجت الاسلام والمسلمین نوری، امام جمعه موقت بجنورد نیز با تاکید بر اینکه جهان اسلام نیازمند وحدت و همدلی است،  ادامه داده، جهان استکبار به دنبال منافع خود است و منافع آنها در متحد نبودن مسلمانان و جهان اسلام است از همین جهت همیشه از این اختلافات سود بردند و به دلیل همین اختلاف ها است که با وجود یک ونیم میلیارد جمعیت مسلمان در دنیا نتوانستند جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.
وی با بیان اینکه 58 کشور مسلمان در دنیا وجود دارد، اظهار کرده، این 58 کشور در هیچ یک از تصمیم گیری‌های جهانی نمی‌توانند کاری انجام بدهند، در شورای امنیت که امنیت دنیا را تامین می‌کند و عده‌ای از قدرت های بزرگ هستند و می‌خواهند کشوری را تحریم کنند مسلمانان جایگاهی ندارند. تمام قوانینی که در ساختار نظام بین المللی وجود دارد هیچ کدام برگرفته از دین مبین اسلام نیست تمام قوانین برگرفته از نظام لیبرال دموکراسی است که جهان غرب به وجود آورده است.
امام جمعه ایلام:  انقلاب اسلامی نقطه آغاز به حکومت نشستن اسلام در سراسر گیتی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام نیز گفته، نگاه کارشناسان آمریکایی به سمت شرق  متوجه شده و انقلاب اسلامی نقطه آغاز به حکومت نشستن اسلام در سراسر گیتی است و آثارش هم روز به روز در دنیا فراگیر می‌شود.
کریمی‌تبار ادامه داد: در دورانی که تمام اعراب در مقابل اسرائیل دست تسلیم بالا برده بودند جبهه مقاومت با الهام گیری از انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت درخواست آتش‌بس می‌کند و امروز در برابر آنان مستاصل شده و وزیر جنگش استعفا کرد.
امام جمعه اصفهان: خوب نیست که برای تهدیدهای آمریکا نگران باشیم
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز گفته، وقتی آمریکا تهدید می‌کند خوب نیست که برای این تهدیدها نگران باشیم. اگر همه ما با هم باشیم همان طور که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ایشان فرمودند، اسلام پوزه همه دشمان اسلام را به خاک می مالد.
امام جمعه ارومیه: مسئولان معضل انباشت سیب کنار جاده‌ها را حل کنند
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه نیز  معضل اصلی منطقه و استان آذربایجان غربی را مسئله سیب های زیر درختی و  انباشت آن در کنار جاده دانست و گفت: این مسئله به قدری جدی است که رهبری نیز به آن ورود کرده و به حل این مشکل تاکید جدی داشتند، باید مسئولان استانی درصدد حل مشکل مذکور برآمده و در سفر آتی رئیس جمهور به استان حل جدی و ریشه‌ای معضل کشاورزان را از ایشان درخواست کنند.
وی با تاکید به اینکه سیاست آمریکا علیه ایران فشار اقتصادی و ازبین بردن اعتماد دربین مردم است تصریح کرد: دشمن می خواهد از اندک فساد موجود در بین مدیران کشور در جامعه اختلاف افکنی کرده و وحدت و اعتماد مردم به نظام را از بین ببرد.
امام جمعه تبریز: مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی عزت زائران ایرانی به دلیل نحوه ارائه ارز باشند
حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز نیز با تقدیر از حضور با شکوه مردم ایران در عزاداری اربعین حسینی بیان کرد: مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی عزت زائران ایرانی به دلیل نحوه ارائه ارز باشند چرا که مشکلاتی مثل کمبود وسایل نقلیه در مرزها باعث ناراحتی زائران شد.  
وی همچنین با بیان اینکه بی‌اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش، ثبات نسبی ارز و بازار، عدم افزایش قیمت ارز و صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت با تحریم‌ها نشان داد که مرحله اول سناریوی کاخ سفید شکست خورده است، ادامه داد: ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکا در تهدید ملت ایران، نشان دهنده هراس آن‌ها از شکست زود هنگام حربه تحریم‌ها است، چنان که سران قریش در سال هفتم بعثت از مسلمین می‌خواستند به ازای دریافت غذا دست از ایمانشان بردارند.
وی تصریح کرده با دستیابی دموکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان و حفظ اکثریت سنا برای جمهوری خواهان، هر دو حزب خود را برنده انتخابات می‌دانند، اما با توجه به سیاست هر دو حزب نسبت به ایران، این انتخابات تاثیری بر کشورمان نداشته و پیام این انتخابات به برخی از جریان‌های داخلی کشور، پرهیز از خوش بینی نسبت به تغییرات درونی آمریکا و ترامپ است. به اعتقاد صاحب نظران غربی و اندیش‌مندان آمریکایی، سقوط این امپراطوری و تبدیل آن به یک چالشگر بی‌تاثیر در تحولات میدانی چه با حضور تراپ و چه با حضور افراد دیگر، اتفاق می‌افتد، اما ترامپ نقش تسهیل کننده در روند سقوط آمریکا را دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان: آقایان بازنشسته صندلی را رها کنید
آیت‌الله سید احمد میرعمادی، خطیب نمازجمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تاکید براینکه آقایان بازنشسته صندلی را رها کنید و بگذارید جوانان به میدان بیایند و از نیروی جوان استفاده کنید، تصریح کرده جوانان پیشروان انقلاب هستند و با نیروی جوانی و شادابی خود مشکلات را حل می‌کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها یک سال برنامه‌ریزی کردند تا مرحله نهایی تحریم را در 13 آبان ماه 97 آغاز کنند و رسما اعلام کردند این تحریم کمرشکن و آخرین ضربه است، افزوده، این روز باعث اتحاد و حضور مردم در صحنه شد و مسئله تحریم آمریکا برای مردم ایران بی‌ارزش شد و مردم در برابر این تحریم اعتنایی نکردند.
خودشان گفتند که دیگر ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهد دید
وی تصریح کرده، دشمنان به دنبال این بودند که بحرانی در کشور به وجود بیاید و ضربه‌ای وارد تا کار نظام و انقلاب را تمام کنند، خودشان گفتند که دیگر ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهند دید ولی باید دید ملت ایران چه کردند، ملت ایران با بی‌اعتنایی به  تحریم، حضور در صحنه و با یکپارچگی توطئه یک‌ساله آمریکا را نقش بر آب کرد.
میرعمادی با بیان اینکه  آمریکا اشتباهات زیادی داشته و به گزارش‌ها و اطلاعات منافقان و ضدانقلاب‌های خارج نشین و رژیم صهیونیستی تکیه داده و اعتماد کرد که این امر موجب شد همانند گذشته بازهم شکست بخوردند، افزود: مسئله یک‌جانبه‌نگری رئیس‌جمهور آمریکا علت دیگر است، او با همه دعوا دارد حتی با نوکرهای خود و با خبرنگاران نیز دعوا دارد، چنین آدمی که تعادل روحی و روانی ندارد وقتی اعلام تحریم کرد خیلی از کشورها همراهی نکردند و این امر باعث شد مجبور شود بعضی از کشورها را از تحریم معاف کند.
امام جمعه یزد: دشمنان دین سعی دارند به نام شادی جامعه اسلامی را به سمت گناه بکشانند
محمدرضا ناصری‌یزدی، امام جمعه یزد نیز با بیان این‌که دشمنان نظام سعی دارند با توطئه فرهنگی، ارزش‌های اسلامی را در جامعه کمرنگ کنند گفته،  دشمنان دین و نظام اسلامی سعی دارند به نام شادی جامعه اسلامی را به سمت گناه بکشانند؛ رعایت حجاب در جامعه و ادارات را ضروری دانسته و تأکید کرده مسئولان و دست‌اندرکاران باید مانع ترویج بی حجابی در جامعه شوند.
امام جمعه اردبیل: تکفیر در مکتب پیامبر بی‌معناست
حجت الاسلام سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرده، پیامبر اکرم(ص) نقطه اشتراک امت اسلامی  است و همه دور آن حضرت جمع هستیم. در بروز اختلاف باید به سیره وسلوک آن حضرت رجوع کنیم چراکه آن حضرت معیار حق است و همواره امت را به وحدت دعوت می‌کند و در مکتب او تکفیر و درجه بندی انسانها بی‌معناست. 
امام جمعه موقت اهواز: کسانی که گرایش به سازش دارند اولویت مردم را ورود زنان به ورزشگاه‌ها کرده‌اند
حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز نیز گفته کسانی که گرایش به سازش دارند سعی می‌کنند حواس مردم را پرت کنند؛ آنها اولویت مردم را ورود زنان به ورزشگاه‌ها کرده‌اند. اما این را همه و کسانی که گرایش به سازش با آمریکا دارند بدانند نقشه‌هایشان بی‌پایه و اساس است و حتما بدانند از این ملت تودهنی خواهند خورد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند حجاب را پیش چشم دختران ما موهوم نشان دهند، گفته: یک بانوی چادری در مسابقات پارالمپیک با هیبت قدم می‌زند و این یعنی بسیجی. 
امام جمعه موقت اهواز افزود: تورم امروز جامعه قابل حل است. بانک مرکزی مقداری به دستورات مقام معظم رهبری عمل کردند و اکنون می‌بینیم ارز در سراشیبی است.
حاجتی تصریح کرده، یک جریانی از ابتدای انقلاب مقابل امام جامعه بود الان هم مذبوحانه تلاش می‌کنند ارزشهای اسلامی، امام جامعه و حکومت اسلامی را تضعیف کنند. گاهی ما هم با اعمالمان به آنها کمک می کنیم. آمریکایی‌ها و دشمنان به خودشان هم رحم نمی‌کنند اما عده‌ای که قلبهایشان بیمار است با دشمن دوستی می‌کنند و فکر می‌کنند اگر با آنها نباشند به آنها ضربه زده می‌شود؛ این چه استدالال سخیفی است که در مجلس می‌گویند "با تصویب ftaf من به عنوان رییس جمهور هیچ تضمینی نمی‌دهم که مشکلی حل شود اما تضمین می‌دهم که بهانه‌ای از آمریکایی‌ها گرفته شود". بعد هم در مصاحبه دیگری کشور را متهم به پولشویی می‌کنند.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مگر الاحوازیه و گروه‌های تروریستی که در قلب اهواز، عزیزان ما را به گلوله بستند، در قلب کشورهای اروپایی لانه نکردند؟ ftaf برای برخورد با اینها و کور کردن شبکه‌های مالی‌شان چه کردند؟ بعضی از کارگزاران ما ساده هستند و حواسشان نیست و به خط امام راحل اقتدا نمی‌کنند.
وی افزود: از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد اروپایی‌ها گفتند ما یک شبکه مالی مستقل به وجود می‌آوریم و ضربه آمریکایی‌ها را جبران می‌کنیم. اما واقعا چه کردند؟ همان زمان آقا فرمود دل به اروپایی‌ها نبندید. هدف آنها این بود که وقت را بگیرند و قیمت ارز و طلا را بالا ببرند و به مردم بگویند به خیابان‌ها بریزید و برعلیه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه شعار دهید اما مردم زیرک بودند و با مشت محکم بر دهان آنها زدند.
تشکر  نماینده ولی فقیه در مازندران از قوه قضاییه برای اعدام سلطان سکه
آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران با تشکر از اقدام قاطعانه قوه قضاییه در ارتباط با اعدام سلطان سکه و همدستان وی، ابراز امیدواری کرده، در این شرایط اقتصادی بقیه متخلفان فساد نیز به سزای عمل خود برسند و قوه قضاییه بتواند اقتصاد کشور را مهار و اخلال موجود در نظام اقتصادی را کنترل کند.
وی همچنین بر لزوم تعیین تکلیف استاندار مازندران از سوی وزیر کشور تاکید کرده و گفته وضعیت کارهای روزمره مازندران رکود یافته است.
نورالله طبرسی، اوضاع و وضعیت مردم یمن را در سه سال گذشته اسفبار خواند و تصریح کرده وحشی ترین و ظالمانه ترین تحریم غذا و دارو علیه مردم یمن صورت گرفته است اما استکبار بداند این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است و وعده الهی محقق می شود.
امام جمعه سنندج: ماه ربیع‌الاول جایگاه ویژه بین مسلمانان و به ویژه مردم کردستان دارد
ماموستا عبدالرحمان خدایی، امام جمعه سنندج نیز ماه ربیع را فرصت مناسبی برای تشویق ترغیب جوانان به حضور در مساجد دانست و گفت: جوانان سعی کنند در این ماه مبارک در مساجد حضور بیشتری پیدا کنند.
وی با اعلام اینکه در ماه مبارک ربیع الاول، خیرات و برکات خداوند بر مسلمانان نازل می‌شود، اظهار کرده، با توجه به اینکه پیامبر گرامی اسلام در این ماه به دنیا آمده‌اند این ماه را بهار ماه‌ها لقب داده‌اند و جایگاه ویژه بین مسلمانان و به ویژه مردم استان کردستان دارد.
 امام جمعه خدابنده نیز در آیین آغاز عملیات ساخت بیمارستان 220 تختخوابی خدابنده گفته بارها به عنوان وظیفه از خدمات و تلاش های وزیر بهداشت، تشکر کرده ام چرا  وزیر بهداشت در بین مردم حضور پیدا می‌کند که این از شاخصه های مدیران جهادی است و نیز  با اجرای طرح تحول سلامت، تحولات بزرگی در حوزه سلامت خدابنده رخ داده است.
امام جمعه موقت ورامین: کسی به داد بیکاری جوانان و ازدواج آن‌ها نمی‌رسد
 حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین، رفتارهای برخی دولتمردان نسبت به فتواهای مرجعیت را زشت و توام با جسارت خواند و گفته نباید شاهد بی احترامی به فتاوای مراجع باشیم و متاسفانه شاهد بی تفاوتی ها در حوزه حجاب هستیم و دغدغه برخی از مسئولان حضور زنان در ورزشگاه ها است و کسی به داد بیکاری جوانان و ازدواج آن ها نمی رسد. متاسفانه برخی تنها به فکر فریب افکار عمومی هستند و حرف‌های دشمن شادکن می زنند و برای رسانه های بیگانه خوراک فراهم می‌کنند.
او با اشاره به ۲۴ آبان، روز کتاب و کتابخوانی، بر توجه جدی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور تاکید کرد و افزود: متاسفانه مساله کتاب مورد بی توجهی قرار می گیرد و مسئولان در رده های مختلف اهمیت لازم را به کتاب نمی‌دهند و اسیر شدن در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای کتاب و کتابخوانی را مهجور کرده است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که متاسفانه برخی از طریق ترویج کتب ناسالم درصدد رسیدن به مقاصد شوم خود هستند، گفته در این زمینه باید، نخبگان و تاثیرگذاران فرهنگی کتب سالم را به افکار عمومی معرفی و عرضه کنند و خانواده ها نیز اهدای کتاب را در سبد هدایای خود قرار دهند، تا بتوان قدم موثری در این زمینه برداشت.
 باید از نفوذی‌ها، غرب زده‌ها و روشنفکرنماها بهراسیم
امام جمعه موقت ورامین با بیان این که ما هرگز از دشمن بیرونی هراسی نداریم، اظهار کرده، باید از نفوذی‌ها، غرب زده‌ها و روشنفکرنماها بهراسیم؛ این افراد عامدانه و یا جاهلانه درصدد تخریب و تضعیف بنای انقلاب هستند، عده ای سال ها است، در راستای اهداف دستگاه های جاسوسی غرب برای تضعیف دین و جایگاه مرجعیت و ولایت نقشه کشیده‌اند و اهداف پلید دستگاه‌های جاسوسی دشمن را عملیاتی می‌کنند.
مدعی العموم باید، مدعیان پولشویی را به پای میز عدالت بکشاند
وی  خواستار تداوم قاطعیت و برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی شد و گفت: مدعی العموم می بایست، مدعیان پولشویی را به پای میز عدالت بکشاند.
وی، وضعیت قطار حومه ای تهران- پیشوا را نامناسب دانست و گفت: اولا باید مسئولان به وعده های داده شده در مورد وضعیت قطار شهری عمل کنند و وضعیت موجود نیز سامان داده شود، سزاوار نیست، مردمی که هر روز در این مسیر تردد می کنند، دچار مشکل باشند.
خطیب امروز جمعه ورامین از وضعیت ترافیک شهری ورامین نیز انتقاد کرد و گفت: بارها مسئولان امر وعده اصلاح وضع موجود را داده اند، اما این وعده ها بی عمل مانده است، از مسئولان ترافیک شهری می خواهم علل علل این کوتاهی را برای افکار عمومی بیان کنند.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۵۷۰۳۸ تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نماز جمعه امامان جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال دست‌گل بزرگ وزیر امور خارجه برای سردار سپاه بعد از حمله موشکی

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برای تشکر از سردار حاجی‌زاده، به‌ خاطر اقدام نیروی هوا و فضای سپاه در حملهٔ موشکی_ پهپادی به مواضع اسرائیل دسته‌گل و پیام تبریک ارسال کرد./فارس

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • ارسال دست‌گل بزرگ وزیر امور خارجه برای سردار سپاه بعد از حمله موشکی
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • ببینید | تناقض عجیب در سخنان وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • شناسایی ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد