Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@14:52:33 GMT

در دیدار صالحی با وزیر فرهنگ روسیه چه گذشت؟+عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۰۴۳۰

در دیدار صالحی با وزیر فرهنگ روسیه چه گذشت؟+عکس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در همایش سه روزه سن پترزبورگ روز گذشته وارد روسیه شد در دیدار با وزیر فرهنگ این کشور شرکت طرفین در نمایشگاه‌های کتاب به عنوان مهمان ویژه، را دریچه‌ای برای ارتباطات دو کشور توصیف کرد و برگزاری هفته‌های فرهنگی را تکمیل کننده راه‌های شناخت مردم دو کشور از یکدیگر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه این همایش، با «ولادیمیر مدینسکی» همتای روسی خود در موزه مردم شناسی دیدار و ضمن بررسی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه فرهنگی، تعاملات به وجود آمده میان دو کشور را سازنده و رو به رشد خواند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از مساعدت دولت روسیه برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور اظهار امیدواری کرد که هفته فرهنگی روسیه در ایران سال آینده برگزار شود.

صالحی با بیان اینکه سن پترزبورگ شهری آشنا برای جامعه فرهنگی ایران است، گفت: در این سفر بی شک تصاویر دلپذیری در ذهن ما از این شهر نقش خواهد بست.
او ابراز امیدواری کرد: این سفر و گفت وگوهایی که در پی آن با مقام‌ها و چهره‌های فرهنگی روسیه خواهد داشت به تحقق رویدادهای تازه در حوزه فرهنگی دو کشور منجر شود.
صالحی با اشاره به روابط قدیمی و دیرینه تهران و مسکو گفت: در دهه های اخیر نیز همواره روابط جدیدی میان دو طرف تعریف شده و براساس آن، موافقتنامه‌ها و تبادلات فرهنگی خوبی به امضا رسیده است و امیدوارم این سفر به تحقق رویدادهای تازه در حوزه فرهنگی دو کشور منجر شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این ملاقات در جمع خبرنگاران هم گفت: امیدوارم ارتباطات فرهنگی دو کشور در حوزه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.
وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای حضور در هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ از آمادگی کشورش برای گسترش روز افزون روابط با ایران سخن گفت.
ولادیمیر مدینسکی با اشاره به برگزاری هفته ایران در شهرهای مسکو و اوفای روسیه ابراز امیدواری کرد: روسیه نیز سال آینده هفته فرهنگی خود را در تهران و یکی دیگر از شهرهای بزرگ ایران برپا کند.
کد خبر: ۵۵۷۰۴۰ تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر فرهنگ روسیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی شهرستان زرندیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با هفته فرهنگی، یادواره شهدای شهرستان زرندیه نیز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) شهر مامونیه برگزار شد.

در این مراسم سردار مجید موسوی کارشناس مسائل سیاسی فرهنگ شهادت را پیشران توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره) قرن آینده قرن اسلام است و اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهند نشاند.

سردار موسوی با اشاره به خسارات سنگین زرهی و تجهیزاتی صهیونیست‌ها در نبرد طوفان الاقصی افزود: با وجود کمک ۴۰ کشور به رژیم غاصب و ایفای نقش جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی استکبارجهانی فروریخت.

او حمله به کنسولگری ایران در سوریه را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: ایران اسلامی طی عملیات وعده صادق ضمن گرفتن انتقام شهدای کنسولگری، پیام قدرت و بازدارندگی خود را به سراسر جهان صادر کرد. در اجرای این عملیات از یک اصل مهم به نام غافلگیری استفاده نشد و با اطلاع قبلی این عملیات صورت گرفت. این عملیات معادلات جدیدی را در منطقه ایجاد و با گذشتن موشک‌ها و پهباد‌ها از لایه‌های متعدد پدافندی ثابت کرد که دشمنان اشراف صحیحی از توان رزم نیرو‌های مسلح ایران ندارند.

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد