Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو -- وزیر کشور ترکیه -- با اشاره به ناامن کردن منطقه بویژه افغانستان به دست آمریکایی‌ها اعلام کرد از کودتای نافرجام 2016 تاکنون 62 هزار و 730 عملیات بازداشت اعضای گروه تروریستی فتو (فتح اله گولن) انجام شده است و 43 هزار و 648 نفر کارمند وزارت کشور اخراج و 5 هزار 225 نفر کارمند نیز از کار تعلیق شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویلو در سخنان اخیر خود در مجلس ترکیه درباره بودجه وزارت کشور گفت: هنگامی که آمریکا در سال 2002 افغانستان را اشغال کرد، سطح زیر کشت گیاه خشخاش در این کشور 17 هزار هکتار بود. این رقم در سال 2017میلادی به 328 هزار هکتار افزایش یافت. میزان تولید تریاک نیز از 200 تن به 9 هزار تن افزایش یافت.

وی افزود: در سال 2000 میلادی تعداد کشته های ناشی از حملات تروریستی کمتر از 5 هزار نفر بود اما این رقم در سال 2016 به 25 هزار و 673 نفر رسید. کسانیکه (آمریکا) به پ ک ک 5 هزار تریلی سلاح ارسال کردند، اکنون برای تعیین طرحها و برنامه های آینده و نفت با پ ک ک در حال معامله هستند.

این مقام ترک تاکید کرد: کسانیکه جنگ جهانی اول و دوم را پشت سر گذاشته اند؛ اکنون جنگ نیابتی جهانی را آغاز کرده اند و خودشان در آن شرکت نمی کنند و کشورهای خاورمیانه و شرق را دچار جنگ نیابتی، بحران و آشوب کرده اند. در اروپا سیاست نژادپرستی علیه کشورهای شرقی و اسلام رایج شده است.

وي گفت: آنها بحران در خاورمیانه را با تاسیس اسرائیل آغاز و جنگ ایران و عراق و سایر درگیریها را زمینه ساز سایر اقدامات مخرب خود کردند. دولت ترکیه در حال مبارزه با تروریسم و ناامنی در منطقه است. مبارزه ترکیه با داعش ادامه خواهد یافت. ترکیه مقصد آوارگان افغان و سوری است. ترکیه با ایران، عراق و سوریه جمعا 1855 کیلومتر مرز مشترک دارد.

وي افزود: گروه تروریستی «پ ک ک» به ایجاد ناامنی و آشوب در کشورهای دیگر منطقه اقدام می کند اما نتوانسته است به حملات تروریستی در داخل ترکیه دست بزند و هنوز هم به تهدیدات خود ادامه می دهد. در مرزهای ترکیه با سوریه و ایران به طول 899 کیلومتر دیوار کشی بتنی انجام گرفت. برقراری سیستم امنیت مرزی ترکیه با کمک مالی و آموزشی و فنی اتحادیه اروپا ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله کرد!

به گزارش خبرآنلاین وزارت دفاع دولت سرپرست افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز پاکستان به ۲ نقطه در این کشور، مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی را هدف قرار داده است.

این وزارت‌خانه حمله پاکستان را یک اقدام «تجاوزکارانه» به خاک افغانستان خوانده و گفته است: «نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد».

طبق روایت کابل، جنگنده‌های پاکستان بامداد امروز به مناطقی در خوست و پکتیکا حمله کردند که در پی آن هشت نفر کشته شدند.

به گزارش ایسنا این حمله پس از آن به وقوع پیوست که روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام کرد، در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند.

شبکه طلوع‌نیوز نیز امروز و به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد «در پی درگیری نیروهای امارت اسلامی با نظامیان پاکستان در امتداد نقطه مرزی دیورند در ولسوالی پکتیا، سه نیروی پاکستانی زخمی شدند».

این منبع گفت طالبان به «پاسگاه‌های نظامیان پاکستانی در منطقه بورکی در آن سوی مرز حمله توپ‌خانه‌ای انجام داده‌اند».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان هم امروز خطاب به پاکستان گفته بود: «چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود».

مقام ارشد طالبان همچنین از دولت جدید پاکستان خواسته «تا روابط ۲ کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد».

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885572

دیگر خبرها

  • در سایه پرچم سه رنگ، همراه اشک و لبخند
  • اسلام‌آباد حاکمان افغانستان را به پشتیبانی از طالبان پاکستان متهم کرد
  • طالبان به پاکستان حمله کرد
  • تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان
  • طالبان به پاکستان حمله کرد!
  • طالبان حمله کرد!
  • واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان
  • حمله تروریستی به ارتش پاکستان ۷ کشته برجای گذاشت
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم