Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@14:29:10 GMT

مرگ روزانه 300 نفر بر اثر بیماری های قلبی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۰۸۲۶

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آقاجانی، در مراسم بیست سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقا سلامت، «مطالعه قند و لیپید ایران»، افزود: توسعه شهر نشینی و تغییر عادات زندگی باعث افزایش بیماری های واگیر شده است و همه کشورها درگیر این مسئله به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند.

وی با اشاره به بیماری‌های قلبی، گفت: بیماری های قلبی به سبک زندگی وابسته هستند و روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاجانی درباره بیماری‌های غیر واگیر، ادامه داد: تا سال ۲۰۲۰ بیماری های غیر واگیر علت اصلی ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشورهای جهان سوم هستند و برنامه ملی کنترل بیماری های غیر واگیر از چند سال پیش شروع و قرار است ۲۵ درصد از مرگ های بیماری های غیر واگیر را کنترل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه طرح کنترل قند از ۲۰ سال پیش شروع شده است، افزود: سیگار، چاقی و دیابت، (عوامل تاثیر گذار در ابتلا به سرطان هستند.

آقاجانی با اشاره به بهبود وضعیت غذایی گفت: بهبود مواد غدایی و افزایش فعالیت بدنی سبب کاهش مرگ ها شده است و توانمند سازی اقشار ضعیف سبب کاهش عوامل خطر شده است.

وی ادامه داد: برنامه ایران از سال ۹۵ در شهرستان دماوند شروع شده و این کار با هدف ارزیابی عوامل خطر و بیماری سکته مغزی و قلبی انجلم شده است؛ مرکز پژوهشکده غدد به کوهرت دماوند برای شناسایی عوامل خطر کمک می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره سکته قلبی و مغزی، اظهارکرد: این دو بیماری عوامل اولیه مرگ و میر هستند و طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ به صورت شبانه روزی انجام می شوند، هر کدام از این طرح ها در دو بیمارستان خدمات ارائه می‌دهند . و هشت مرکز در شهر تهران برای اجرای طرح ۲۴۷ در نظر گرفته شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی

یک رسانه کویتی به نقل از یک پزشک جراح، گفت: ریزش مو خود یکی از اثرات جانبی بالا بودن کلسترول خون محسوب می‌شود که علت اصلی سکته‌های قلبی و مغزی به شمار می‌رود.

به گزارش اعتمادآنلاین، او تأکید کرد، بسیاری از افراد مبتلا به کلسترول بالا از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند، اما ریزش مو در آن‌ها به وجود می‌آید و در این شرایط آن‌ها باید به این مسئله توجه داشته باشند و معاینات لازم را انجام دهند تا از خطر سکته‌ها در امان بمانند.

دیگر خبرها

  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها