Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@22:18:14 GMT

کشف گور ۳۷۰۰ ساله زن باردار در مصر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۰۸۹۴

کشف گور ۳۷۰۰ ساله زن باردار در مصر

ایسنا نوشت: گروهی از باستان‌شناسان ایتالیایی و آمریکایی موفق به کشف گوری در شمال کشور مصر شدند که بقایای یک زن به همراه جنین درون شکمش در آن یافت شده و قدمت ان به بیش از ۳۷۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

«مصطفی وزیری» دبیر کل شورای عالی آثار تاریخی مصر اعلام کرد این گور باستانی که تقریبا دست نخورده است، در گورستانی کوچک یافت شده که پیش از این توسط کوچ نشینانی مورد استفاده قرار می‌گرفته که از منطقه نوبه در جنوب مصر در دوره دوم میانی مصر (۱۷۵۰ تا ۱۵۵۰ قبل از میلاد مسیح) به آنجا نقل مکان کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات باستان‌شناسی نشان داده است که این زن باردار در زمان مرگ ۲۵ ساله بوده و زمان بسیار اندکی تا به دنیا آمدن فرزندش باقی مانده بوده است.

اسکلت جنین نیز در ناحیه لگن مادر کشف شده است و سر آن نیز به سمت پائین است که می تواند حاکی از این امر باشد که مادر به همراه فرزندش در هنگام وضع حمل درگذشته‌اند.

همچنین مادر دارای یک شکستگی در ناحیه لگن بوده است که ظاهرا خوب جوش نخورده و به درستی درمان نشده بوده است و این احتمال جود دارد که بر همین اساس در هنگام زایمان دچار مشکل شده است.

اسکلت مادر در حالی که در یک چرم پیچیده شده و دو کوزه سفالین نیز در کنار آن قرار داده شده است، توسط باستان‌شناسان کشف شده است. یکی از این کوزه‌های زیبا مصری است و سال‌ها پیش از آن نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است اما کوزه دوم که سطح آن براق و قرمز و درون آن به رنگ مشکی است به سبک آثار قبایل نوبه‌ای ساخته شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری به این دو مادر بیمار شده است.


 مورد اول خانمی است ۴۷ ساله بی سرپرست دارای سه فرزند و مستأجر که ایشان از چند وقت پیش دچار تنگی نفس. دردهای عضلانی. سردرد های شدید و بی خوابی شده بود که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مختلف تشخیص تومور مغزی بدخیم داده شده و بدلیل اینکه دیر مراجعه کرده باید چند دوره درمان را پشت سر بگذارد که هزینه هر دوره سه هفته ای بالغ بر دوازده میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه های سایر خدمات پزشکی جداست و به هیچ وجه توان پرداخت ندارد .


مورد دوم خانمی است ۴۰ ساله بی سرپرست دارای دو فرزند و مستأجر که از چندی پیش در سینه چپش متوجه غده ای شده بود که خیلی بزرگ شده و با مراجعه به پزشک و نمونه برداری تشخیص سرطان سینه دادند که بلافاصله دستور عمل دادند و بطور کامل سینه را برداشته شده که برای هزینه های عمل مانده است چکار کند ضمن اینکه باید شانزده جلسه شيمي درمانی شود. شرایط واقعا بدی دارد و شدیدا نیاز به حمایت دارد.


از آنجا که این دو عزیز مادر برای درمان خود با مشکل جدی روبرو هستند از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیزان باشید تا انشاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات این دو خانواده را برطرف سازیم.
 

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.


شماره کارت خیریه 

6104 3377 3357 3958 
شماره حساب خیریه 
204 218 7340 
شماره شبای خیریه 
IR930120000000002042187340

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش