Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: صادرات، پیش نیاز رشد پایدار و مهمترین عامل ورود ارز به کشور و گسترش اشتغال و افزایش درآمد آحاد اقتصاد است. طبیعی است به خاطر تحریم های ناجوانمردانه، برگشت ارز ناشی از آن به چرخه اقتصاد، مشکلات و پیچیدگی هایی داشته باشد. بانک مرکزی با لحاظ تمام شرایط کشور و قوانین و مقررات، همراهی لازم را در این زمینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه پیام خود افزود: تعهد برای آوردن ارز به چرخه اقتصاد می تواند در قالب ترکیبی از روش های مختلف عرضه ارز به سامانه نیما یا عرضه به صورت حواله و اسکناس به صرافی ها یا واردات ثبت سفارش شده، برای خود و دیگران باشد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بدیهی است راهکاری غیر از آنچه اشاره شد عملا نوعی خروج سرمایه از کشور تلقی می گردد که در تقابل با اهداف رشد و توسعه اقتصادی کشور است. در مشورت با فعالین بخش خصوصی، تمهیداتی در مورد نحوه عمل گروه های مختلف صادرکنندگان اتخاذ شده است که با اجرای آن، برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد، که برای امسال حداقل ۴۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود، سرعت خواهد گرفت.

همتی خطاب به صادرکنندگان تاکید کرد: انتظار از صادرکنندگان نیز همچون گذشته، همکاری با دولت و بانک مرکزی است و باید به خاطر داشت که عملکرد همه ما و از جمله صادرکنندگان در شرایط خطیر کشور توسط مردم به قضاوت گذاشته خواهد شد.

کد خبر 4459978

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی ایران رشد اقتصادی ایران صادرات کالا عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند



 به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،علیرضا رستمی در گفتگو، با اشاره به اینکه فرآورده‌های طبیعی و سنتی در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ کشور جهان صادرات داشته است، گفت: بزرگترین مقصد صادراتی ایران در این حوزه به ترتیب افغانستان با ۳۲ محموله صادراتی و عراق با ۱۴ محموله صادراتی بوده است.

وی افزود: ۱۷۰ تن فرآورده طبیعی و سنتی معادل ۸ میلیون و ۷۵۷ هزار دلار در سال گذشته صادر شده است که شامل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد انواع فرآورد‌های طبیعی و سنتی بوده و ارزش ریالی آن بالغ بر ۳۶۸ میلیارد ریال است.

به گفته سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو۴ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار نیز ارزش صادراتی انواع مکمل‌ها در سال ۱۴۰۲ است که مجموع وزن آن به ۱۴۳ تن می‌رسد و شامل ۲۲ میلیون و ۳۰۹ هزار عدد قرص یا کپسول بوده است که در مجموع ارزش دلاری صادرات حوزه طبیعی، سنتی و مکمل در سال ۱۴۰۲ به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • لزوم اعلام برنامه‌ واردات خودرو در سال ١۴٠٣ تا ۹ فروردین ماه
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲
  • بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟