Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@02:24:33 GMT

این "نی" را بجوید و دوباره استفاده کنید+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۱۳۷۴

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان و به خصوص آمریکا به هنگام مصرف نوشیدنی‌های مختلف از نی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند که این خود سبب بروز مشکلات زیست محیطی می‌شود و در اقیانوس‌ها تعداد بسیار زیادی از این لوله‌های پلاستیکی یافت می‌شود.

حال، یک تیم تحقیقاتی در یک استارتاپ سنگاپوری، در راستای رفع این مشکل برآمده و نی‌هایی تولید کرده‌است که قابل استفاده مجدد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بالای این نی یک قسمت پلاستیکی وجود دارد که نی را قابل جویدن می‌کند. علاوه بر آن، قابلیت چرخش نیز در آن وجود دارد.

این نی که " Chew" نام گرفته است، از آلومینیوم ساخته شده ولی چون احساس آلومینیوم ناخوشایند است، بالای نی و قسمت قابل استفاده آن از "سیلیکون" ساخته شده و در چهار الگو ارائه شده است.

هنگامی که مصرف نوشیدنی کاربران با استفاده از این نی به اتمام رسید، " Chew" به دو قسمت تبدیل می شود و در یک قاب پلاستکی قابل حمل قرار می‌گیرد.

یکی از نکات جالب " Chew" این است که در بالای قاب خود یک حلقه دارد که باعث می‌شود صاحبان آن با استفاده از چرخاندن آن و نیروی سانتریفیوژی، نی را خشک کنند.

یک برس مخصوص نیز برای تمیز کردن بهتر این نی در آن قرار گرفته شده است.

گفتنی است، ماه گذشته پارلمان اروپا به ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های تک کاربردی رای صادر کرد.

سری رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای "مک دونالد"( McDonald) نیز استفاده از نی را حذف کرده و در حال بررسی گزینه‌های جایگزین است.

قیمت این محصول ۱۷ دلار برای یک نی و برای خرید دو نی ۲۵ دلار تعیین شده است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن

به گفته محققان دانشگاه هیوستون آمریکا، فقط ۱۵ دقیقه فعالیت ورزشی در طول روز می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ نتایج این تحقیق نشان داده که غلظت سلول‌های ایمنی در ۱۵ دقیقه اول ورزش به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند، اما ۳۰ دقیقه بعد، تغییری قابل توجهی در بدن مشاهده نمی‌شود.

دریافت 31 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: یزدان قربانی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • ویدیو/ تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش