Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ انگلیس روز جمعه گفت در شورای امنیت سازمان ملل برای جلب حمایت از آتش بسی بشردوستانه در یمن فشار خواهد آورد.
این در حالی است که فرستاده سازمان ملل در امور یمن گفت طرف های درگیر در یمن تاکید کرده اند نسبت به حضور در گفتگوهای صلح در سوئد تعهد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارن پیرس Karen Pierce سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت پیش نویس یک قطعنامه را روز دوشنبه در شورای امنیت مطرح خواهد کرد که حاوی پنج درخواست مارک لوکاک معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه است.
یکی از این درخواست ها برقراری آتش بس در اطراف زیرساخت ها و تاسیساتی است که عملیات امداد و واردکنندگان محصولات تجاری بر آن تکیه دارد.
پیرس گفت هدف از این قطعنامه عملی کردن درخواست های لوکاک است. وی هیچ زمانی را برای به رای گذاشتن این پیش نویس مشخص نکرد.
چهار درخواست دیگر حفاظت از تامین غذا و کالاهای ضروری، تزریق بیشتر و سریع تر ارز به اقتصاد یمن از طریق بانک مرکزی این کشور، افزایش بودجه و حمایت بشردوستانه و پرداختن طرف های درگیر به گفتگوهای صلح است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگليس قطعنامه يمن پيشنهاد بشردوستانه سازمان ملل عمليات لوکاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از قطعنامه‌بی‌سابقه آتش‌بس غزه که خشم اسراییل را برانگیخت

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویب قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل که بر توقف فوری جنگ در غزه تاکید دارد، در شرایطی که تصویب شد که آمریکا از جانبداری صریح از مقامات تل آویو خودداری کرد و خشم مقامات صهیونیست را برانگیخت.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه و برای نخستین بار از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر به قطعنامه پیشنهادی اعضای شورای امنیت درباره مفاد آتش بس پیشنهادی قطعنامه (۲۷۲۸) شورای امنیت در ۲۵ مارس ۲۰۲۴ پس از رأی ممتنع آمریکا رأی مثبت داد.

این قطعنامه روز دوشنبه (۶ فروردین ۱۴۰۳ هجری شمسی) با ۱۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع که طبق مفاد آن، بر آتش بس فوری در جنگ اسرائیل با حماس در نوار غزه در ماه رمضان و آزادی فوری همه گروگان‌های اسرائیلی تاکید شده، توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد.

قطعنامه به شماره ۲۷۲۸ مصوب شورای امنیت در ۹۵۸۶ امین جلسه کاری خود در روز ۲۵ مارس ۲۰۲۴ تصویب شد.

جزئیات قطعنامه تصویب شده

متن کامل قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در ۲۵ مارس ۲۰۲۴ پس از رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید، به شرح زیر است:

شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و با یادآوری تمام قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد وضعیت خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین، ضمن تکرار درخواست خود از همه طرف‌ها خواستار پایبندی طرف‌ها به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌المللی بشردوستانه و قانون بین‌المللی حقوق بشر است.

این شورا همچنین همچنین از تمامی حملات علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی و همچنین هرگونه خشونت و خصومت علیه غیرنظامیان ابراز تأسف می‌کند و یاد آور می‌شود که تمامی اقدامات تروریستی و گروگانگیری بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است.

قطعنامه شورای امنیت با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه از تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و آمریکا به منظور توقف درگیری‌ها، آزادی گروگان‌ها و فراهم کردن و توزیع کمک‌های بشردوستانه قدردانی می‌کند.

خواستار آتش‌بس فوری برای ماه رمضان است که مورد احترام همه طرف‌ها باشد و منجر به آتش‌بس پایدار شود. همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها، تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه است. علاوه بر این از طرفین درخواست می‌کند که به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افرادی که بازداشت هستند؛ عمل کنند.
بر نیاز فوری به گسترش جریان کمک‌های بشردوستانه و به تقویت حفاظت از غیرنظامیان در کل نوار غزه تأکید می‌کند و تقاضای خود برای رفع همه موانع ارائه کمک‌های بشردوستانه در مقیاس و مطابق با حقوق بین‌المللی بشردوستانه و همچنین قطعنامه‌های ۲۷۱۲ (۲۰۲۳) و ۲۷۲۰ (۲۰۲۳) را تکرار می‌کند.
تصمیم می‌گیرد که فعالانه موضوع را تحت کنترل داشته باشد. کد خبر 6062512

دیگر خبرها

  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • جزییاتی از قطعنامه‌بی‌سابقه آتش‌بس غزه که خشم اسراییل را برانگیخت
  • دبیرکل سازمان ملل: قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه باید اجرا شود
  • فوری | تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه در شورای امنیت
  • قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید
  • قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه سرانجام در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید
  • قطعنامه آتش‌ بس فوری در غزه به تصویب رسید
  • درخواست ۱۰ عضو شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه در ماه مبارک رمضان