Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@22:46:20 GMT

بزرگنمايي تحريمها، ظلم ملي

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۱۵۱۳

بزرگنمايي تحريمها، ظلم ملي

خبرگزاري آريا - روزنامه کيمياي وطن استان اصفهان در سرمقاله روز شنبه خود مطلبي را با عنوان ` بزرگنمايي تحريمها، ظلم ملي` به قلم مظفر حاجيان منتشر کرد.

در اين مطلب آمده است : از 13 آبان‌ ماه ، آمريکا تحريم‌ هاي خود را شدت بخشيد و مقامات آن کشور براي ترساندن ملت ايران به يک تهاجم سخت رسانه ‌اي دست زدند که با جنگ رواني، جنگ اقتصادي عليه ملت ايران را به نتيجه‌ اي که مي ‌خواهند برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفي عده ‌اي هرچند کم و بي‌ مقدار، اما با هياهو در داخل آن را همراهي کرده و مي ‌کنند تا در دل مردم ترس و دلهره بيندازند و راه رسيدن به نتيجه‌ اي را که دشمن مي ‌خواهد آسان کنند؛ اما در اين دو هفته ‌اي که از اين تحريم‌ ها مي‌ گذرد ، چيزي عايد آنها نشد. اگرچه همان گروه داخلي همچون گذشته هر مشکلي را به تحريم ‌ها پيوند مي ‌دهند، در حالي که اين‌ چنين نيست ؛ بلکه بايد ميان تأثير تحريم ‌هاي اقتصادي عليه ايران و تأثير ناکار آمدي ‌هاي موجود در کشور تفکيک قائل شد؛ اگر چنين نشود، همچنان بايد در انتظار رفع تحريم ‌ها بمانيم. اگر همه مشکلات را ناشي از تحريم بدانيم، بايد بنشينيم و منتظر برداشته ‌شدن تحريم ‌ها باشيم. البته و صد البته که تحريم ‌هاي اقتصادي بي‌ تأثير نيست؛ اما آيا تحريم‌ ها اثري بيشتر از کم‌ کاري‌ ها و بي‌تدبيري‌ ها دارد؟
امروز همه مي ‌دانند و اذعان مي ‌کنند درصد تأثير تحريم‌ ها در برابر بي‌ تدبيري‌ها، ناهماهنگي‌ ها و ناکارآمدي‌ ها بسيار کمتر است؛ بنابراين کوبيدن بر طبل تأثير تحريم‌ ها و بزرگنمايي آثار آن ظلم ملي و جفايي آشکار است.
هم ملت ايران و هم همه ملت‌ ها بلکه بسياري از دولت‌ ها تحريم‌ هاي آمريکا را غير قانوني، ظالمانه و سلطه ‌گرانه مي‌ دانند و آن را تقبيح مي‌ کنند؛ موضوعي که در آن ترديدي نيست و بايد عليه آن وارد عمل شد . امروز همه کساني که دلشان براي اين مملکت و ملت مي‌ تپد، بايد عليه اين ظلم و سلطه ‌گري کار و غير قانوني ‌بودن تحريم ‌هاي اقتصادي آمريکا را برملا کنند؛ نه اينکه بر تأثير آن روي اقتصاد ايران دائم تحليل و تفسير داشته باشند و آنچه را از سوي خودمان در راستاي کمک به تحريم‌ هاست، به بوته فراموشي بسپارند!
اين مطلب را نيز همه مي ‌دانند که ملت ايران از زمان پيروزي انقلاب تاکنون تحت تحريم ‌هاي گوناگون آمريکا، شوراي امنيت سازمان ملل و کشورهاي همسو با ايالات متحده بوده، ولي توانسته است با وجود ضعف ‌ها و ناکارآمدي ‌هاي مديريتي، تحريم‌ ها را پشت سر بگذارد و به راه خود ادامه دهد.
پر رنگ جلوه‌ دادن تحريم‌ ها در داخل همگام ‌شدن با سياستي است که آمريکايي ‌ها دنبال مي‌ کنند. مقامات و رسانه ‌هاي آمريکايي، غربي و عربي سعي مي ‌کنند در جنگ رواني و اقتصادي که عليه جمهوري اسلامي آغاز کرده ‌اند، القا کنند تحريم‌ هاي اقتصادي ايران را از پا درخواهد آورد؛ رسانه ‌هاي آمريکا مکرر مي ‌گويند تحريم‌ هايي که آمريکا عليه ايران وضع کرده است، تأثير خود را خواهد گذاشت و وضع موجود در ايران را به خاطر همين تحريم‌ ها عنوان مي ‌کنند.
مردم ما مي ‌دانند حقيقت چيز ديگري است. نبايد از ياد برد که ايران 40 سال است که تحريم است؛ حتي شديدتر از تحريم ‌هايي را که اکنون آمريکا عليه ايران وضع کرده، پشت سر گذاشته و آسيبي نديده است. در جنگ نظامي که همزمان تحريم اقتصادي هم بود، سربلند بيرون آمد؛ حالا نيز اين فراز را با پيروزي پشت سر خواهد گذاشت. به نظر مي ‌رسد هدف از پررنگ جلوه‌ دادن تأثير تحريم ‌هاي اقتصادي توسط گروهي ترسو يا دلداده به غرب، تن‌ دادن به مذاکره با آمريکا باشد؛ متأسفانه چنين سياستي از سوي بعضي جريان ‌هاي سياسي و شخصيت ‌ها ديده مي ‌شود.
جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت‌ هاي بسيار بزرگي برخوردار است؛ اگر چنين نبود، تأثير تحريم‌ هاي اقتصادي مي‌ توانست اوضاع را بسيار وخيم کند؛ اما مي ‌بينيم چنين نشده است.
نمونه ‌هايي وجود دارد که آمريکا تحريم‌ هاي اقتصادي را عليه بعضي کشورها همچون عراق، ونزوئلا، کره شمالي و... اعمال کرده است، اما تأثيري که بر آنها گذاشته قابل مقايسه با ايران نيست.
اکنون مهم ‌ترين موضوعي که بايد مسئولان بر آن تمرکز داشته باشند، مسائلي است که در داخل و در زمينه اقتصادي اتفاق مي ‌افتد؛ اينکه همه کالاها و نيازهاي مردم در کشور وجود دارد و هيچ کمبودي ديده نمي‌ شود، اما شاهد افزايش قيمت‌ ها به طور بي ‌رويه و غيرقانوني هستيم، بي ‌معناست. کالاها و محصولات روزانه افزايش قيمت دارند؛ آن هم کالاهايي که در داخل توليد مي ‌شوند و صد درصد ايراني ‌اند.
مسئولان چنين شرايطي را مي‌ بينند و براي جلوگيري از صعود قيمت‌ ها اقدامي مؤثر انجام نمي ‌دهند و فقط به ابراز تأسف بسنده مي‌ کنند؛ در حالي که با نظارت و کنترل مي ‌توانند از چنين پديده ‌اي جلوگيري کنند.
مشکل اقتصادي کشور اکنون ناکارآمدي و ضعف در بخش‌ هاي مهم اقتصادي کشور است. مقصر دانستن تأثير تحريم ‌هاي اقتصادي به نظر مي ‌رسد انحرافي است که برخي درصدد تشديد آن هستند؛ شايد با اين بزرگنمايي بتوانند مردم را براي حل مشکلات اقتصادي به سوي رضايت ‌دادن به مذاکره با آمريکا نزديک کنند.
مردم در دوران 40ساله انقلاب اسلامي به نيرو و توانمندي داخل توسل جستند و توانستند کشور را از توطئه‌ هاي مختلف نجات دهند و هرگز در بدترين شرايط دست به دامن ديگران و دشمنان خود نشدند. قدر مسلّم مردم ما مي‌ دانند و مي‌ بينند که تحريم ‌هاي اقتصادي آمريکا عليه ايران ناکارآمد است و نمي‌ تواند باعث اصلي به‌ وجود آمدن شرايط اقتصادي موجود باشد. نه اينکه بي‌ خاصيت باشد، بلکه بسيار کم‌ اثر خواهد بود.
مسئولان و مردم بايد اصلاح امور اقتصادي و حل مشکلات را در داخل جست‌ و جو کنند که دولت در اين امر نقش اصلي را دارد و مردم نيز صاحب اثر زيادي هستند. در ماجراي تحريم‌ هاي اقتصادي و تأثير آن بر اقتصاد کشور بزرگنمايي مي ‌شود. با بزرگنمايي سعي بر اين است که افکار عمومي نيز منحرف شود. ايران به خاطر منابع، ذخاير و ظرفيت ‌هاي بسياري که دارد، توانايي آن را دارد که اوضاع و شرايط بسيار بهتري داشته باشد؛ کافي است همت و اقدامات جهادي و انقلابي صورت گيرد و مردم نيز راه هميشگي خود را پيگير باشند.
7141/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 848875 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور