Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، پس از انتشار گزارش خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت نامناسب آلاچیق نشینان شهر ری، کمیته امداد وارد میدان شد تا طبق قوانین و مقررات به این افراد کمک کند.

پس از بازدید مسوولان کمیته امداد از منطقه مقرر شد صبح پنجشنبه (24 آبان)  آلاچیق نشینان به همراه مدارک خود به کمیته امداد شهر ری مراجعه و تحت پوشش حمایتی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما  پاسخ کمیته امداد به خبرگزاری برنا در خصوص سرانجام تحقیقات و اقداماتی که این کمیته برای این  9 خانواده آلاچیق نشین انجام داده است به شرح ذیل است:

1-خانم الف . ف، 58 ساله، دارای 2 فرزند پسر مجرد، ساکن شهرستان مشهد است. مشارالیه مستمری بگیر همسر مرحومش است و اظهار کرده  بعلت اینکه ضمانت یکی از اقدام را جهت تهیه وسائل از فروشگاه فرهنگیان به مبلغ 180000000 ریال از شهرستان مشهد را بر عهده گرفته و اقساط را نپرداخته، مستمری ایشان توسط سازمان مربوطه مسدود شده است، و طی بررسی مطلع شده که نامبرده در محدوده شهرری مشاهده  رویت گردیده و ایشان نیز مدتی جهت دسترسی مجاور حرم شده است.

اقدامات انجام شده: طی مراجعه و ارائه بیانات ضد و نقیض ارائه خدمات حمایتی میسر نیست.

2-آقای الف . م، 38 ساله، متأهل، دارای یک پسر 9 ساله، ایشان قبلا در شهرری در منزل مادرش اسکان داشته که به علت اختلاف همسر با مادرش قادر به ادامه زندگی در منزل مادری نبوده و در حال حاضر در محدوده حرم ساکن شده‌اند. مشارالیه نیز اظهار می‌دارد که نقاش ساختمان است که به علت بیکاری قادر به تهیه ودیعه مسکن نیست.

اقدامات انجام شده: نامبرده جهت اشتغال  به کار به واحد خودکفایی معرفی گردید و همچنین در  صورت تأمین اعتبار از سوی استان از تسهیلات ودیعه مسکن بهره‌مند می شود.

3-آقای ع.ک 48 ساله، به شماره ملی 0053684119 متأهل، دارای همسر و یک پسر 11 ساله، ایشان قبلا در  محدوده منطقه 12  اسکان داشته که به علت عدم توانایی در پرداخت  اجاره مالک ایشان را مجبور به تخلیه منزل نموده است. نامبرده قبلا به شغل مکانیکی اتومبیل اشتغال داشته که متأسفانه به علت اعتیاد شغل خود را از دست داده و در  حال حاضر به مدت 15  روز در مجاورت حرم اسکان گزیده‌اند.

اقدامات انجام شده: مقرر گردید در صورت ارائه مدارک شناسایی و تأمین اعتبار از تسهیلات ودیعه مسکن بهره‌مند شوند.

4-آقای م.ر 37 ساله، متأهل، دارای همسر و یک پسر 5 ساله، ایشان ساکن روستای گل تپه از توابع شهرستان ورامین بوده و به شغل آرماتوربندی ساختمان اشتغال داشته که متأسفانه به علت حادثه از ناحیه پا دچار حادثه شده و قادر به کار نشده و ترک کار نموده است. مشارالیه به علت عدم توانایی در پرداخت اجاره منزل مجبور به تخلیه شده است. مشارالیه اظهار می‌دارند که دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران می‌باشد.

اقدامات انجام شده: مقرر گردید در صورت ارائه مدرک شناسایی و تأمین اعتبار از تسهیلات ودیعه مسکن بهره‌منده شوند.

5-آقای ر.الف 32 ساله، متأهل، دارای همسر و سه فرزند، که مدت دو هفته است از شهرستان شیراز جهت کاریابی به تهران مهاجرت نموده ودر حال حاضر در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی اسکان گزیده‌اند. فرزندان مشارالیه توسط سازمان بهزیستی جمع‌آوری و نگهداری می‌گردند و نامبرده دارای پرونده الکترونیکی در استان فارس (منطقه یک شیراز) می‌باشد.

اقدامات انجام شده: مقرر گردید اطلاعات الکترونیکی نامبرده از استان مربوطه به این اداره منتقل گردد و پس از تشکیل پرونده جهت کاریابی به واحد خودکفایی معرفی گردد. در صورت تأمین اعتبار از تسهیلات ودیعه مسکن بهره‌مند شود.

6-آقای ق.ص 46 ساله، دارای همسر و یک فرزند پسر 17 ساله، می‌باشد. نامبرده قبلا در شهرستان ورامین در منزل استیجاری ساکن بوده که به علت تصادف فرزندش به ناچار ودیعه منزل را صرف مخارج درمان ایشان می‌نماید.

اقدامات انجام شده: پس از تشکیل پرونده مقرر گردید در صورت تأمین اعتبار از تسهیلات ودیعه مسکن بهره‌مند شوند.

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیته امداد حمایت آوارگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهدی رحمان زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: همزمان با مراسم شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح اکرام ایتام در پایگاه‌های کمیته امداد سراسر استان ادامه دارد.

وی با اشاره به استقرار ۱۰۰ پایگاه جذب حامی در شب‌های قدر در استان افزود: در ایام ماه مبارک رمضان پایگاه‌های حامی یابی در مساجد، حسینه‌ها، مراکز نیکوکاری، هیات‌ها مستقر هستند و تا ایام عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

رحمان زاده گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۴۲۹ فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش طرح اکرام هستند که توسط ۵۶ هزار و ۷۹۰ حامی تحت حمایت مادی و معنوی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هر نفر می‌تواند به عنوان حامی ایتام و محسنین در طرح اکرام ثبت نام کند گفت: حداقل پرداختی برای حمایت از فرزندان معنوی ۱۰۰ هزار ریال می‌باشد و البته این امکان وجود دارد که حامیان رقم مذکور را به میزان دلخواه و بر اساس توانایی خود افزایش دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران افزود: حامیان معنوی می‌توانند با مراجعه به سایت elram.emdad.ir و یا ارسال عدد ۰۱۱ به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ فرزندان خود را تحت حمایت گرفته و از طریق کارت مجازی، مبالغ مدنظر خود را به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز کنند.

دیگر خبرها

  • شروع زندگی جدید با آغاز سال جدید
  • آمادگی امداد مازندران در جذب حامی
  • آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • بیش از ۵ هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند
  • حمایت خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • افزون به پنج هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند