Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به حمایت های آمریکا از اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در منطقه تأکید کرد: منطقه اشغالی جولان چه به طور مسالمت آمیز و چه با استفاده از قدرت نظامی به سوریه بازگردانده خواهد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل که جمعه شب برای بررسی قطعنامه منظقه اشغالی جولان تشکیل جلسه داد و با 151 رأی موافق، چهار رأی ممتنع و تنها دو رأی مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی این قطعنامه را تصویب کرد، گفت: همه کشورهای عضو مجمع عمومی به جز آمریکا و اسرائیل بار دیگر با تصویب قطعنامه مربوط به منطقه اشغالی جولان پیام واضحی را به رژیم اشغالگر اسرائیل ارسال کردند مبنی بر اینکه اشغال منطقه جولان سوریه مردود است و مفاد منشور سازمان ملل و اصول قانون بین المللی را نقض می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصویب این قطعنامه حامل این پیام روشن برای اسرائیل است که باید به اشغالگری خود در همه اراضی اشغالی عربی پایان دهد و نقض حقوق بشر و قانون انسانی بین المللی از جمله توافقنامه چهارم ژنو سال 1949 میلادی را متوقف کند، توافقی بین المللی تقریبا در همان زمانی حاصل شد که سرزمین فلسطین در حال تقسیم و تجزیه بود.

تصویب قطعنامه مربوط به سرزمین اشغالی جولان با اکثریت آرا بار دیگر بر رد و محکومیت تداوم اشغالگری اسرائیل در این منطقه تأکید می کند. همچنین تأکید می کند تلاش اسرائیل برای الحاق منطقه اشغالی جولان به سرزمین های اشغالی اقدامی باطل است و بر اساس قطعنامه 497 شورای امنیت هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد. از این رو همه اقدامات اسرائیل برای یهودی سازی این منطقه از جمله تلاش های این رژیم برای برگزاری انتخابات محلی در منطقه اشغالی جولان که در تاریخ 30 اکتبر سال 2018 با شکست مواجه شد و همچنین فعالیت های شهرک سازی و همکاری با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در منطقه جولان، با تلاش همه طرف ها برای ارتقای شأن قانون بین المللی و پایان دادن به اشغالگری خارجی و رد اصل الحاق سرزمین با استفاده از قدرت نظامی در تضاد است.
جعفری در ادامه با اشاره به رأی مخالف امریکا به قطعنامه جولان افزود: ما از رأی مخالف آمریکا به قطعنامه جولان اشغالی غافلگیر نشدیم چرا که خود آمریکا شریک اصلی نظامی و سیاسی اسرائیل در جنگ ها و تجاوزگری هایش در منطقه است و در طول دهه های گذشته از هر گونه بازخواست اسرائیل در شورای امنیت به خاطر ارتکاب جنایت هایش جلوگیری کرده است. همچنین امریکا با توجه به حضور نیروهایش در خاک سوریه خود یک نیروی اشغالگر محسوب می شود و از تروریست های داعش در دو منطقه التنف و شمال دیرالزور و در بسیاری از کشورهای دیگر دفاع و حمایت می کند. آمریکا از طریق شرکت های کاوشگر نفت در منطقه اشغالی جولان با اسرائیل در غارت سرمایه های طبیعی جولان مشارکت می کند و این اقدام با همه عرف ها و قوانین بین المللی در تضاد است.

رأی مخالف آمریکا به قطعنامه جولان ارسال پیام واضحی به جهان است که ادعای این کشور مبنی بر اینکه حامی صلح در منطقه خاورمیانه است پایان یافت و آمریکا با این اقدام، خود را از جایگاه میانجی خود در برقراری صلح خارج ساخت. این در حالی است که آمریکا به عنوان یک کشور ابرقدرت و یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل که مقر سازمان ملل را در نیویورک میزبانی می کند باید به جای تشکیل ائتلافی غیرقانونی برای حمایت از تروریسم و تجاوزگری و تقویت اشغالگری، در راستای تشکیل ائتلافی بین المللی برای برقراری صلح، پایان اشغالگری اسرائیل و بازگرداندن اراضی اشغالی عربی به صاحبان قانونی آن از جمله بازگرداندن منطقه اشغالی جولان به سوریه و برپایی کشور فلسطین تلاش می کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: مسئله اشغال جولان یک مسئله احساسی و ذوقی نیست که تابع خواست اسرائیلی ها باشد، بلکه یک مسئله قانونی و حقوقی است و ما نیز به عنوان دیپلمات در سازمان ملل بر این اساس با آن تعامل می کنیم. تصویب قطعنامه جولان با اکثریت آرا از این جهت که کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل علیه اشغالگری اسرائیل در این منطقه رأی دادند حائز اهمیت و تعیین کننده است اما سفیر اسرائیل از درک و فهم پیام قانونی و سیاسی تصویب این قطعنامه عاجز است، بلکه در اظهارات خود در این نشست مرتکب اشتباهاتی شد که میزان سستی فهم اسرائیل و نمایندگان آن را در مورد قانون بین المللی آشکار می کند. به عنوان نمونه وی از عبارت "بلندی های جولان" استفاده کرد که عبارتی نادرست برای توصیف منطقه اشغالی سوریه است چرا که این منطقه شامل بلندی ها، دشت ها و منابع آبی از جمله دریاچه طبریا و غیره است. سفیر اسرائیل در سخنان خود اظهار داشت بلندی های جولان برای تأمین امنیت اسرائیل تعیین کننده است گویا ما هنوز در قرون وسطی زندگی می کنیم که سربازان مهاجم بلندی ها و ارتفاعات کوه ها را اشغال و تأکید می کردند این ارتفاعات برای آنان حائز اهمیت است اما امروزه با اختراع جنگنده ها، کشتی های جنگی، موشک ها و سایر ادوات نظامی نقش ارتفاعات و بلندی ها در اقدامات نظامی پایان یافته است. با این وجود حتی اگر هنوز ارتفاعات در روند جنگ ها تأثیر گذار باشند، این بلندی ها به اعتراف همه کشورهای عضو سازمان ملل بخشی از خاک سوریه است و چه اسرائیل بخواهد و چه نخواهد به سوریه باز گردانده می شود. سفیر اسرائیل هنگامی که می گوید هرگز از منطقه اشغالی جولان خارج نخواهند شد باید بداند اگر اسرائیل منطقه اشغالی جولان را به سوریه بازنگرداند، گزینه های دیگر از جمله گزینه جنگ مطرح خواهد شد و ما جولان را به صورت مسالمت آمیز یا از طریق جنگ به سوریه بازخواهیم گرداند. این پیام من به اسرائیل و سفیر آن در این سالن است. همکار من که در قالب هیئت سوریه با من در این نشست همراهی می کند یکی از قربانیان اشغالگری اسرائیل در منطقه اشغالی جولان است و بیش از 50 سال پیش با خانواده خود به دمشق آواره شده است. اسرائیل باید به نقض و نادیده گرفتن قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل پایان دهد. اگر اسرائیل نمی خواهد به قطعنامه های سازمان ملل توجه کند پس بهتر است از این سازمان خارج شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بشار الجعفری سازمان ملل بین الملل جولان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد

به گزارش جام جم آنلاین، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

براساس گزارش المیادین، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌ بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد