Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سیمرغ گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیمرغ هم‌زمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزاری ۴۰ عنوان برنامه را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش بلاغ، مصطفی فضلی‌قادیکلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن گرامی داشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی که با شعار «حال خوش خواندن» در حال برگزاری است، اظهار کرد: تمام ادیان آسمانی و بزرگان بشری از طریق کتاب جاودانه ماندند که این موضوع اهمیت نقش کتاب و کتاب‌خوانی در تکامل جوامع انسانی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دین، فرهنگ و تاریخ انس و الفتی همیشگی و دیرینه با کتاب و کتاب‌خوانی داشته و دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سیمرغ بابیان اینکه معجزه پیامبر بزرگ اسلام کتاب انسان‌ساز قرآن کریم است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «کسی که با کتاب‌ها آرامش یابد هرگز آسایش و آرامش از او صلب نمی‌شود».

این مسؤول ادامه داد: در دین اسلام و قرآن کریم هم کتاب و کتاب‌خوانی از جایگاه عظیمی برخوردار است.

فضلی‌قادیکلایی با اشاره به اینکه فرهنگ محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود، اضافه کرد: یکی از راه‌های بسیار مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج کتاب‌خوانی مفید در جامعه خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: دعوت به مطالعه، ترویج روحیه کتاب‌خوانی و ترویج عادت به مطالعه در جامعه یکی از نشانه‌ها و راه‌های رشد و پیشرفت فرهنگی است تا به این حد که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه‌تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است». که اهمیت این موضوع را نشان می‌‌دهد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سیمرغ با بیان اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیمرغ هم‌زمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزاری ۴۰ عنوان برنامه را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری و مکان‌های پرتردد شهر، فضاسازی کتابخانه، ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله اداره کتابخانه‌های عمومی در نماز جمعه، ملاقات و دیدار کارکنان، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام شهرستان و دیدار اعضای فعال کتابخانه عمومی و اعضای انجمن با امام‌جمعه و فرماندار محترم شهرستان ازجمله برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

این مسؤول ادامه داد: اجرای طرح نذر کتاب با عنوان «اهدا کتاب؛ اهدا دانایی»، همکاری در برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان، بازدیدهای دانش‌آموزی و برگزاری تورهای بازدید دانش‌آموزی و دانشجویی، بازدید مدیران ادارات شهرستان از کتابخانه عمومی، برگزاری نمایشگاه کتاب انتظار با موضوع مهدویت، اهدا کتاب و مجله به رانندگان تاکسی، کسبه و مغازه‌داران جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اهدا کتاب در یکشنبه‌بازار کیاکلا، نواختن زنگ مطالعه دریکی از مدارس شهرستان، حضور در مدارس و معرفی کتاب و اهمیت بحث کتاب‌خوانی، ثبت‌نام رایگان مراجعین به مناسبت روز ۲۴ آبان، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان دانش‌آموزی و تخصصی، برگزاری ایستگاه نقاشی، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری با مشارکت مدارس شهرستان، برگزاری یک هفته؛ هفت قصه ویژه کودکان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و رونمایی از کتاب یکی از نویسندگان بومی شهرستان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی اجرایی می‌شود.

فضلی‌قادیکلایی در پایان با بیان اینکه بخشی از این برنامه‌ها اجرایی شده و سایر برنامه‌ها هم در حال اجراست، گفت: برگزاری «شو نیشت کتاب» با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در سطح یکی از روستاها و برگزاری نمایشگاه «۴۰ کتاب خواندنی» با موضوع انقلاب اسلامی به‌مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان سیمرغ است.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند