Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال، سالی برای طرفداران نوستالژی است. بازی‌های Virtual Console نینتندو و قابلیت Backward Compabitility کنسول ایکس‌باکس وان عده زیادی را هیجان‌‌زده کرده است. حتی استودیوی محبوب سونی امسال شروع به بازسازی بعضی از عنوان‌های محبوب خود در کنسول پلی‌استیشن1 کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی‌های قدیمی که ریمستر شده‌اند، توانسته‌اند ما را به خاطرات دنیای کودکی‌مان بازگردانند. بازی‌هایی مانند Crash Bandicoot N. Sane Trilogy ،MediEvil یا حتی Spyro Reignited Trilogy پس از ریمستر شدن تغییرات ظاهری کمی کرده‌اند.

لیستی که در ادامه آمده، قسمت دوم عناوین شاخص نسل اول پلی‌استیشن است که بعضاً حتی نام‌هایشان را نیز به خاطر نمی‌آوریم یا حتی اصلاً نشنیده‌ایم. در این متن تعدادی از بازی‌هایی که لایق ریمستر شدن هستند را آورده‌ایم.

 

1-Vagrant Story

عنوان Vagrant Story در زمان خود یکی از بهترین‌ها در زمینه استفاده از ترکیب‌بندی و نور‌پردازی بود. این بازی یک نقش‌آفرینی غیرمعمول از استودیوی Squaresoft بود که توسط یاسومی ماتسونو (Yasumi Matsuno) توسعه داده شد. این فرد کسی است که با خلاقیت خود عناوین Ogre Battle ،Final Fantasy Tactics و Final Fantasy XII را ساخته است.

جذاب‌ترین ویژگی این عنوان پلی‌استیشن1 کیفیت بصری فوق‌العاده در زمان خودش است. اصلا به همین دلیل این بازی لایق ریمستر شدن است. مگر چند بازی در آن دوران با آن کیفیت بصری ساخته شده است؟ البته فراموش نکنیم که با وجود جذاب بودن جلوه‌های بصری این عنوان، باز هم تکستچرهای رزولوشن پایین کنسول نسل اول پلی‌استیشن توانایی‌های آن را محدود کرده است. این مسئله آزاردهنده است. یک نمایشگر جدید می‌تواند کیفیت و گرافیک بالای این عنوان را نمایان کند. پیشنهاد ما برای ریمستر این عنوان این است که تکسچرهای کیفیت HD جدید به آن اضافه کنند، یک رزولوشن بالاتر و کمی Anti-aliasing نیز این ریمستر را بی‌نظیر می‌کند.

  2-Driver

در این بازی شما در نقش یک راننده زیرزمینی هستید که توانایی رانندگی آزادانه و بدون مرز در سطح شهر را دارید. این عنوان با بازی Grand Theft Auto هم دوره است. اما در آن زمان این مجموعه هنوز دوربین کلاسیک نمای بالا داشت که شاید دیگر کمی قدیمی شده بود. چیزی که این عنوان به گیمرها ارائه داد، گشت و گذار آزادنه بود. راندن در کوچه پس کوچه‌های شهر بدون محدودیت. ویژگی که سال‌ها طرفداران Need For Speed دنبالش بودند.

سادگی و تک‌بعدی بودن این عنوان جذاب‌ترش کرده است. یک ریمستر خوب و جذاب از این بازی می‌تواند به ما این فرصت را بدهد که بدون آن که مجبور باشیم با مشکلات تکنیکی و کمبودهای بازی مواجه شویم، به لذت‌های ساده Driver بازگردیم. تمامی نقص‌های این بازی را می‌توان با بودجه بسیار کمی رفع کرد. این ریمستر می‌تواند طرفداران این بازی را حسابی سر حال بیاورد.

 

3-Ape Escape

مطلبی که در این عنوان بسیار به چشم می‌آید داستان کلی عجیب آن است. کاراکتر شما در این بازی اسپایک بود. وظیفه اسپایک پیدا و دستگیر کردن یک میمون بود. نام آن میمون اسپکتر بود. ویژگی که این میمون را از بقیه حیوانات جدا می‌کرد کلاه آزمایشگاهی بود که روی سر داشت. این کلاه باعث می‌شد که او به یک هوش برتر دسترسی داشته باشد.

اسپکتر با داشتن این کلاه که هوشش را بسیار کرده بود توانسته بود ارتشی از میمون‌ها بسازد. این ارتش انتهای ماجرا نیست. او این میمون‌ها را به گذشته می‌فرستاد که تاریخ را بازنویسی کند. تنها داستان این بازی آن را منحصر به فرد نمی‌کند. سیستم کنترلی آن از از آنالوگ‌های کنترلر جدید Dualshock که تازه معرفی شده بودند، استفاده می‌کرد. درست است که این بازی در کنسول PSP بازسازی شده است اما تا وقتی که از شیوه کنترلی مشابه در نسخه اصلی استفاده نکند، ریمستر به حساب نمی‌آید.

پیشنهاد ما و گیمرهای دیگر برای نسخه ریمستر این عنوان این است که با بهتر کردن جلوه‌های بصری جانی دوباره به Ape Escape بدهند. اگر سونی بخواهد ریمستر کردن بازی‌های پلی‌استیشن 1 را ادامه دهد، بی‌شک بازی Ape Escape بهترین نمونه برای انجام این کار خواهد بود.

 

4-Legacy of Kain: Soul Reaver

این عنوان از نسل اول سونی است. این عنوان در زمان خود بسیار خوش ساخت بود. در ضمن باید بدانیم که این بازی یک پروتوتایپ از سبک سه‌بعدی مترویدوانیا (Metroidvania) بود. ویژگی‌های بارز این عنوان شامل محیط فراموش نشدنی گاتیک، مکانیزم جذاب مبارزه کاراکترها و داستان گیرا می‌شود. Legacy of Kain: Soul Reaver دارای کاراکترهای ترسناک عجیبی بود که به یاد گیمر می‌ماند و داستان آن به گونه‌ای پیش می‌رفت که تجربه بازی کردن با آن یکی از به‌یادماندنی‌ترین‌ها بود.

در این عنوان شما شخصیت ریزیل را کنترل می‌کنید. حالا باید بدانیم که ریزیل کیست و اصلا چه موجودی است. او یک ستوان خون آشام است که پس از این که خون‌آشام دیگری به نام لرد کین به او خیانت می‌کند به روح شکارچی تبدیل می‌شود. خط داستانی از اول ماجرا ترسناک است. ریزیل پس از این که توسط یک فرد مرموز به نام الدر گاد به زندگی باز می‌گردد باید پا در مسیر سفری بگذارد که در آن از پادشاه سابقش انتقام بگیرد.این عنوان بدون شک باید ریمستر شود.

حالا کمی در باره جهان این بازی صحبت کنیم. نام این جهان nosgoth است. nothgoth یک سرزمین ویران است که انواع خون‌آشام‌های جهش یافته در آن حضور دارند. برای این که یک دشمن را از پای در آوردید باید نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی می‌کردید. یک نسخه ریمستر شده از این عنوان می‌تواند جهش دوباره‌ای در دنیای بازی ایجاد کند. راستی نزدیک به تولد بیست سالگی این عنوان نیز هستیم. پس بهترین زمان برای ریمستر شدن است.

 

5-Metal Gear Solid

آینده‌ای نامعلوم برای این عنوان وجود دارد. هیدئو کوجیما از کونامی جدا شده است و توسعه یک نسخه جدید از این مجموعه بدون حضور فرد اصلی آن بسیار کار پر ریسک است. بعد از ساخت عنوان Metal Gear Survive واکنش‌های زیادی از طرف گیمرها به این بازی روانه شد. کونامی حالا باید کاری کند که طرفدارانش او را فراموش نکنند یا از آن بدتر آن‌ها کمپانی را با یک بازی بد به خاطر بیاورند. شاید بهترین کار برای به دست آوردن دوباره اعتماد طرفدارانش ساخت ریمستر نسخه محبوب بازی خود، Metal Gear Solid، باشد.

ممکن است ساخت این ریمستر و درخشیدن دوباره این نسخه برای این کمپانی یک رویا باشد اما دست نیافتنی نیست. کونامی برای ساخت یک ریمستر قوی باید به نسخه اصلی وفادار بماند. البته نباید این وفاداری جلوی بهبود بخشیدن گیم‌پلی بازی را بگیرد.

جو منفی که کونامی را در بر گرفته است، مخصوصا پس از عرضه عنوان Metal Gear Survive، باعث شده است که طرفداران آن ترجیح دهند فرصت تجربه لحظات فوق‌العاده این مجموعه را در قالب یک بازی مدرن از دست ندهند. ممکن است عنوان Metal Gear Solid: The Twin Snakes را به یاد داشته باشید. این عنوان در سال 2014 عرضه شد و بعضی می‌گویند ریمستر Metal Gear Solid است اما باید گفت که در این عنوان آزادی عمل‌ها و برخی از لحظات سینمایی بازی اصلی حذف شده بود در نتیجه لحن بازی تغییر کرده بود. پیشنهاد ما برای کمپانی کونامی این است که این ریمستر را با موتور Fox Engine بسازد. این کار می‌تواند همه را خوشحال کند. البته نباید فراموش کرد که باید به قدری خوب ساخته شود که طرفداران بتوانند با نبود هیدئو کوجیما کنار بیایند.

 

بیشتر بخوانید:عناوین پلی‌استیشن۱ که می‌خواهیم ریمستر شوند

گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

قسمت دوم عناوین پلی‌استیشن1 که دوست داریم ریمستر شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه‌نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما‌ و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌‌تر عمل کردند، آنها می‌‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رای کلوپ به انتخاب اسلوت: خوب به‌نظر می‌رسد!
  • سرمربی ازبکستان: می‌خواهیم مقابل ایران به هدف خود برسیم
  • سرمربی تیم ملی فوتسال ازبکستان: مقابل ایران به هدف خود می‌رسیم
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم
  • شمسایی: بازی پرهیجانی خواهیم داشت