Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر ایرج حیدری در بیست و سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به اهمیت جذب اعتبارات مشاغل روستایی، خاطرنشان کرد: با مدیریت استاندار محترم استان و همکاری و همراهی مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی ، فرمانداران ، بانک های عامل، استان هرمزگان  در زمینه جذب اعتبارات مشاغل روستایی کارنامه بسیار خوبی دارد و این روند باید تا تحقق کامل اهداف طرح  در زمینه ایجاد اشتغال با قوت تداوم پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیلات طرح اشتغال روستایی باید آثار خود را در بهبود اشتغال و تولید  استان نشان دهند و مردم آثار اجرای طرح های اشتغالزایی را در زندگی خود  لمس کنند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت نظارت بر اجرای صحیح طرح های اشتغالزایی و مدیریت منابع، خاطرنشان کرد: کمیته نظارت برای اجرای طرح  های اشتغال روستایی به صورت منظم از روند پیشرفت اجرای طرح ها  در سطح استان با هماهنگی فرمانداران بازدید و نظارت بعمل آورد تا به اهداف اصلی در اجرای طرح ها دست یابیم.

حیدری تصریح کرد: لیست کلیه طرح ها به تفکیک هر شهرستان به صورت کامل جهت پیشبرد اهداف اجرای طرح ها در اختیار فرمانداران شهرستان ها قرار گیرد تا ازنزدیک در جریان روند پیشرفت  طرح ها  قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت جذب کامل اعتبارات مرتبط با اشتغال روستایی توسط نهاد های حمایتی استان، خاطرنشان کرد: نهادی های حمایتی استان همچون کمیته امداد حضرت امام (ره)، بنیاد شهید و بهزیستی با همکاری مدیران عامل بانک ها و اداره کل تعاون، کار، رفاه اجتماعی استان با برنامه ریزی نسبت به جذب کامل اعتبارات  این نهاد ها از محل اشتغال روستایی اهتمام ویژه به خرج دهند و بر روند کار سرعت بخشند و به صورت هفتگی میزان پیشرفت کارها منعکس گردد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  خاطرنشان کرد: اجرای صحیح قانون و بازگشت سرمایه بیت المال بسیار مهم است اما در رابطه با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اعمال سخت گیری های زیاد از سوی بانک ها قابل قبول نیست.

وی  گفت: در زمینه وثیقه های مورد نیاز برای دریافت  تسهیلات اشتغال روستایی نهایت همراهی با متقاضیان اجرای طرح ها  به عمل آید و امور به نحوی مدیریت گردد که هم سرمایه بیت المال بازگردد و هم متقاضیان بتوانند با وثیقه های مناسب تسهیلات خود را برای اجرای طرح های اشتغالزایی دریافت کنند.

حیدری تصریح کرد: بسیاری از متقاضیان طرح های اشتغالزایی دسترسی به افرادی که کارمند دولت باشند در امر ضمانت برای دریافت تسهیلات ندارند و بانک ها باید با جایگزین کردن ضمانت های جایگزین و معقول امور مردم را به پیش ببرد و در اعطاء تسهیلات حداقل به یک ضامن کارمند بسنده گردد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: بانک ها نقش بسیار مهمی در بهبود اشتغال و افزایش تولید دارند و مدیران بانکی باید با برداشتن موانع بیش از پیش بر فضای تولید و کسب و کار استان با اعطاء تسهیلات مناسب به متقاضیان با کم ترین سخت گیری اهتمام ورزند.

وی گفت: برخی طرح ها نظیر طرح های دامپروری تا رسیدن به مرحله تولید زمان بر هستند و در این زمینه، دادن زمان تنفس به متقاضیان اجرای این طرح ها بین شش ماه  تا یک سال برنامه ریزی گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای طرح های مرتبط با مشاغل خانگی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار، رفاه اجتماعی استان کلیه موانع و مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح های مرتبط با مشاغل خانگی را احصاء تا برای حل آنها تصمیمات مناسبی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی متولی و مدیران عامل بانک ها اتخاذ گردد و کوتاهی در این زمینه از کسی پذیرفته نیست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال بهزیستی دستگاه های اجرایی قانون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس اشتغال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: تسهیلات اشتغال زایی مشاغل خانگی در قالب تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ قانون بودجه، به اهالی فرهنگ و هنر نیشابور پرداخت شد.

حوریه نعیمی افزود:  در غالب تسهیلات تبصره ۱۶، ۳۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۳۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و دریافت وام به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند.

وی گفت: در غالب تبصره ۱۸ هم ۸ نفر از نیشابور و ۳ نفر از زبرخان و ۴ نفر از میان جلگه به بانک‌های عامل معرفی شدند و به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

 کارشناس اشتغال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: این تسهیلات به هنرمندانی که در پی ایجاد و یا توسعه شغل هنری مورد نظر خود بوده و دارای مستندات قابل قبول باشند، تعلق می‌گیرد لذا هنرمندان برای اطلاع از لیست رشته‌هایی که شامل دریافت تسهیلات‌ می‌شوند، به سامانه مشاغل خانگی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود