Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:57:40 GMT

کیفیت هوای مشهد در وضیت هشدار قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۱۳۱

کیفیت هوای مشهد در وضیت هشدار قرار دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی روند صعودی افزایش آلاینده ها در هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز متوالی کیفیت هوا در این شهر در وضعیت هشدار است.

تورج همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوا در ایستگاههای سنجش سطح مشهد 124 ای.کیو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی است که وضعیت هشدار را نشان می دهد.
وی گفت: کیفیت هوا در همه ایستگاههای حرم مطهر با 149، رسالت با 146، سمزقند با 126، شهر با 124، خاقانی با 122، صدف با 120، سرافرازان با 107 و شهید آوینی با 104 ای.کیو.آی در وضعیت هشدار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: در صورت افزایش تخلیه بار آلاینده ها، کیفیت هوا در سایر ایستگاهها نیز تغییر وضعیت خواهد داد.
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین 151 تا 200 ای.کیو.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود. وضعیت هوا با ای.کیو.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست هوا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای  ۱۲۴‌ای کیو آی،   هم  اکنون ناسالم و در وضع هشداربرای افراد خاص به ویژه کودکان و سالمندان است.

این در حالیست که هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز پنجشنبه ۹ فروردین با ۹۰‌ای کیو آی سالم و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با دیروز نشانگر  افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.

شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • کیفیت هوای نهبندان در وضعیت ناسالم
  • کیفیت هوای مشهد پاک است
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول است