Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده ‌اي خوزستان با اشاره به ايمن سازي محورهاي مواصلاتي استان گفت : با هماهنگي پليس راه 120نقطه حادثه خيز که بر اساس شاخص هايي مانند تعداد تصادف هاي منجر به فوت و آسيب ديدگي مي باشد طي سال جاري شناسايي و اصلاح شده است .

غلامعباس بهرامي نيا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : افزايش عرض آسفالت ، تسطيح شانه ها، بهسازي و ترميم آسفالت و خط کشي از جمله اقداماتي است که براي ايمن سازي و به استاندارد رساندن جاده ها صورت گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه از اصلاح هندسي جاده ها براي ايمن سازي تردد خودرو ها اشاره کرد و ادامه داد :برآورد اعتبار مورد نياز براي اصلاح هندسي جاده ها پنج هزار ميليارد ريال مي باشد که در استان خوزستان 10 نقطه بر اساس امتياز دهي شاخص مورد نظر اقدام و در حال احداث و بازسازي است.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده ‌اي خوزستان با بيان اينکه بيشترين عامل تصادفات در استان ناشي از بي توجهي به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي است، افزود: عمده تصادفات محورهاي مواصلاتي استان ناشي از واژگوني خودروها به دليل رعايت نکردن سرعت مجاز در جاده ها مي باشد.
بهرامي نيا از افزايش 6.7 درصدي تصادفات در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خوزستان خبر داد و گفت : طي هشت ماه سال جاري سهم تصادفات جاده اي در خودروهاي سواري 65درصد و ساير خودروهاي سنگين و نيمه سنگين 24 درصد است.
وي با بيان اينکه آموزش و پرورش نقش مهمي در فرهنگسازي رانندگي دارد ، ادامه داد :بايد فرهنگ رانندگي نهادينه شود تا در جاده هاي استان شاهد کاهش تصادفات وتلفات جاده اي باشيم .
بهرام نيا از استقرار اکيپ هاي راهداري طرح زمستاني گفت و اظهار داشت :200 نفر نيروي انساني ، 35 گشت و 50 تيم راهداري در مراکز راهداري به همراه انواع ماشين‌آلات برف‌خور، برف‌روب، بلدرز، لودر، گريدر و شن‌پاش در طرح زمستاني و عمليات راهداري تجهيز و براي عمليات زمستاني در محورهاي دهدز ، انديکا و نقاط برف و بارش خيز مستقر شده اند.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده ‌اي خوزستان افزود : عمليات راهداري زمستاني جهت ارايه خدمات مطلوب به مسافران، رانندگان و در راه ماندگان ناشي از بارشها ، برف و ريزش کوه در فصل هاي سرد سال انجام مي شود.
وي با تاکيد بر کنترل خودروها براي استفاده از تجهيزات زمستاني گفت: خودروهايي که تصميم به تردد در مناطق سردسير دارند خودرو هاي خود را به چراغ و زنجير چرخ و بخاري و ساير تجهيزات زمستاني مجهز کنند تا در طول سفر از آرامش خاطري برخوردار باشند .
در خوزستان 18 هزار کيلومتر جاده و 56 محور ارتباطي اصلي و فرعي وجود دارد و کمتر از يک هزار کيلومتر بزرگراه و آزادراه در اين استان وجود دارد و بيشتر جاده ها دوطرفه است.
7165/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریض جاده کوشکک در گتوند

احمددهقان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گتوند گفت: اعتبارموردنیاز پروژه تعریض جاده کوشکک؛ ۱۳/۵ میلیارد تومان است که ازمحل اعتبارات استانی هزینه شده است.

او می‌گوید: مشخصات فنی پروژه شامل تعریض آسفالتی به طول ۵کیلومتر و عرض۳متر، لکه گیری هندسی مسیرو روکش نهایی بطول ۲/۵ کیلومتر می‌باشد؛ که عرض نهایی مسیر ۹ متر خواهدشد.

دهقان ادامه داد: تعداد ابنیه فنی موجوددرمسیربه تعداد۸دستگاه میباشد؛ که قبلا توسط اداره راهداری شهرستان و سازمان آب و برق خوزستان تعریض شده است، و بیس قسمت تعریضی نیز توسط خیرین شهرستان گتوند تهیه گردیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گتوند گفت: از عموم شهروندان تقاضا داریم؛ باتوجه به عرض کم جاده وفعالیت ماشین آلات راهداری جهت حفظ ایمنی تردد؛ حتی الامکان تااجرای کامل پروژه ازاین مسیر تردد نکنند، و ازمسیر اصلی گتوند-سه راهی گتوند-شوشتر تردد نمایند.

به گفته او از تلاش‌های فرماندار و معاون سیاسی، و معاون عمرانی فرماندار گتوند، مدیرکل کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خوزستان، معاون راهداری اداره کل راهداری خوزستان، رییس اداره نگهداری راه ها، رییس اداره نگهداری ابنیه فنی، مشاور پروژه، مجموعه مدیریت سازمان آب وبرق خوزستان و خیرین شهرستان گتوند که درشروع اجرای این پروژه اهتمام ویژه داشتند، تشکر و قدردانی نمودند. 

دهقان گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه، رضایتمندی شهروندان عزیز را به دنبال داشته باشد، و باافزایش ایمنی تردد کاربران جاده شاهد کاهش تصادفات باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها