Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عصر جمعه خود، 9 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در هشت قطعنامه این کمیته، اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر مردم فلسطین محکوم شده است.
مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه ها نگرانی شدید خود را از تداوم اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی از جمله توسل شدید به زور توسط نیروهای اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی و تداوم سیاست ها و اقدامات این رژیم در نقض حقوق بشر شهروندان فلسطینی و سایر اعراب ساکن سرزمین های اشغالی ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   بر اساس مفاد یکی از این قطعنامه ها،‌ مجمع عمومی مراتب نگرانی عمیق خود را از ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی قدس شرقی اعلام کرد و اقدامات خشونت بار نیروهای صهیونیستی علیه غیرنظامیان ،‌اقدامات تحریک کننده شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین های اشغالی را محکوم کرده است. مجمع در قطعنامه دیگر از رژیم صهیونیستی می خواهد سریعا به اقدامات ناقض حقوق بشر مردم فلسطین از جمله کشتار و مجروح کردن غیرنظامیان و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان پایان دهد.
 در دیگر قطعنامه های مصوب، مجمع عمومی مراتب نگرانی خود را از درد و رنج فلسطینیان که متعاقب اقدامات رژیم صهیونیستی از سال 1967 از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، اعلام کرده و خواستار بازگشت این آوارگان به وطن خود شده است. همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته شده است که اقدامات لازم برای حافظت از املاک، دارایی ها و حق مالکیت اعراب در سرزمین های اشغالی را با مشورت کمیته 'مصالحه سازمان ملل متحد برای فلسطین' انجام دهد. در قطعنامه مربوط به جولان سوریه هم مجمع عمومی از رژیم صهیونیستی خواسته است به قطعنامه های مربوط به جولان به خصوص قطعنامه 497 شورای امنیت(سال 1981) عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد.همچنین تاکید شده است که رژیم صهیونیستی بایستی از اعطای حق شهروندی اسرائیل برای ساکنان جولان سوریه خودداری کند.
 این قطعنامه ها با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی و اقتصادی آواراگان فلسطینی و نیز وضعیت شدیدا بحرانی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد(آنروا)، از تمامی کشورها،‌آژانس های تخصصی و سازمان های غیردولتی درخواست کرده است از تلاش ها و اقدامات آنروا در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت کنند. دولت ترامپ در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کمک های خود به این ارگان وابسته به سازمان ملل متحد خودداری کرده است. کمک به آوارگان فلسطینی، افراد بی خانمان شده در نتیجه درگیری های ماه ژوئن 1969 و خشونت های پس از آن، عملیات آژانس امداد و کار ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، املاک و درآمدهای آوارگان فلسطینی بخشی از عناوین این قطعنامه ها است.فعالیت های کمیته تحقیق در خصوص اقدامات اسرائیل در نقض حقوق بشر مردم فلسطین و دیگر عرب های سرزمین های اشغالی، تعمیم کاربرد کنوانسیون ژنو در مورد حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ به فلسطین اشغالی و سایر سرزمین های اشغالی عربی دیگر قطعنامه های تصویب شده در این کمیته است.
 شهرک سازی اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و منطقه اشغالی جولان سوریه، اقدامات اسرائیل در نقش حقوق بشر مردم فلسطین در سرزمین اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی و جولان اشغالی سوریه، سه قطعنامه پایانی از 9 قطعنامه تصویب شده در یک روز علیه رژیم صهیونیستی است. آرای مربوط به این قطعنامه ها نشان می دهد که جامعه جهانی از تحرکات صهیونیست ها که با حمایت آمریکا انجام می شود، مخالف هستند و خواستار پایان دادن به این یکجانبه گرایی ها شده اند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن آرمین در مجمع عمومی جبهه اصلاحات در واکنش به اقدام دولت آمریکا مبنی بر وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص عضویت کامل و قطعی دولت فلسطین در این سازمان، اظهار کرد: آمریکا در حالی به این قطعنامه رأی منفی داد که از پانزده عضو شورای امنیت ۱۲ عضو رأی مثبت و دو عضو به آن رأی ممتنع داده بودند. به عبارت دیگر ترکیب آرا به روشنی حاکی از این واقعیت و حقیقت است که آمریکا به تنهایی در برابر اراده جهانی مبنی بر به رسمیت شناختن حق ملت بزرگ و تاریخی فلسطین در تعیین سرنوشت خود ایستاده است.

نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران با اشاره به استدلال رابرت وود نماینده آمریکا در سازمان ملل در استفاده آمریکا از حق وتو و رد قطعنامه مذکور، افزود: سخن نماینده آمریکا در سازمان ملل بدان معناست که از نظر آمریکا هرگونه اقدامی برای راه حل دو کشوری باید به جلب رضایت رژیم اسرائیل و بدون کمترین فشاری بر این رژیم باشد. رژیمی که به تصریح مقاماتش اساساً فلسطینی را انسان نمی‌داند و فراتر از آن برای فلسطینی حق حیات قائل نیست و در حال حاضر به رغم موج محکومیت بین المللی همچنان مشغول کشتار و قصابی فلسطینیان و پاک سازی نژادی در غزه است.

وی این گفته رابرت وود که «سؤالات حل نشده ای وجود دارد که آیا متقاضی دارای معیارهایی است تا به عنوان یک کشور در نظر گرفته شود یا خیر» را توجیه دیگر نماینده آمریکا در سازمان ملل دانست و گفت: معنای این سخن آن است که از نظر دولت آمریکا، فلسطینیان که در حال حاضر خواهان بدیهی ترین حقوق یک ملت یعنی حق تعیین سرنوشت خویش هستند، صلاحیت برخورداری از چنین حقی را ندارند. این منطق آشکارا به معنای همراهی با اسرائیل در قبال فلسطینیان و اعلام حمایت از جنایات این رژیم نژادپرست در غزه است.

 آرمین یادآور شد: بحران شش ماهه اخیر غزه به رغم تمامی تلخی و هولناکی خود جامعه جهانی را به این نتیجه قطعی رسانده است که دشواره فلسطین و منطقه خاورمیانه بدون تشکیل دولت مستقل فلسطینی قابل حل نیست و هرگونه راه حلی که رسماً و عملاً حق مسلم فلسطینیان در تعیین سرنوشت خویش را به رسمیت نشناسد، استعماری، ظالمانه و محکوم به شکست است.

وی افزود: آنچه در جمعه گذشته در شورای امنیت سازمان ملل متحد رخ داد در حقیقت افشای چهره ریاکار دولت آمریکا بود که از دهه نود به این سو کوشیده است از خود چهره یک میانجی در منازعه فلسطینی - اسرائیلی به نمایش بگذارد و طی شش ماهه گذشته به رغم سیل کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل، با تظاهر به فشار به اسرائیل و طرفداری از راه حل دودولتی در فلسطین و ریختن آذوقه به غزه، وجهه خود را در سطح بین الملل حفظ کند. اما طرح پیشنهادی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد در فضای مساعد جهانی و عدم مخالفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل با این طرح، آمریکا را ناگزیر ساخت نقاب ریاکاری از چهره بردارد.

نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران تأکید کرد: آنچه موجب شد آمریکا در برابر جامعه جهانی ناگزیر از تحمل چنین هزینه سنگینی شود معنا و لوازم قطعنامه مذکور بود. مطابق این قطعنامه درصورت تصویب، فلسطین به عضویت رسمی سازمان ملل در می‌آمد و مانند همه اعضای این سازمان، دولتی مستقل و برخوردار از حق دفاع در برابر تجاوز شناخته می‌شد و ادامه حمله اسرائیل به غزه تجاوز و اشغال خاک کشور دیگر و نقض صریح قوانین بین المللی به شمار می‌آمد. از این رو وتوی قطعنامه مذکور از سوی آمریکا آشکارا به معنای حمایت از این تجاوز و نسل کشی ملت فلسطین است.

دیگر خبرها

  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • آرمین: شرم آور است