Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: ما در واقع متولی اشتغال نیستیم، اما نگران اشتغال دانشجویان هستیم لذا از سال تحصیلی گذشته طرحی به اسم طرح مهارت افزایی دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی در دانشگاه‌ها را راه اندازی کردیم.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون اشتغال زایی فارغ التحصیلان و کار‌هایی که برای آن‌ها باید انجام شود گفت: ما در واقع متولی اشتغال نیستیم، اما نگران اشتغال دانشجویان هستیم لذا از سال تحصیلی گذشته طرحی به اسم طرح مهارت افزایی دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی در دانشگاه‌ها را راه اندازی کردیم که به صورت کارگاه‌های مرتبط با مشاغل رشته‌های تحصیلی، مهارت‌های مورد نیاز در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و توسط مجموعه کانون‌ها همراهی می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مسئله دیگر این است که آمار واقعی که در حال حاضر منتشر می‌شود علی رغم اینکه ما فارغ التحصیلان بسیاری داریم، اما به لحاظ نرخ بیکاری سطح نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور نسبت به نرخ بیکاری در کل کشور کمتر است.

غلامی گفت: هر چند مهارت‌های تحصیلی بالاتر می‌رود این اشتغال زایی باید بیشتر شود و نرخ بیکاری کاهش یابد در حال حاضر امیدواریم حرکتی که در آینده در توسعه کشور قطعا اتفاق خواهد افتاد و از آثار حرکت ملی و تقابل با این طرح‌ها نیز هست و در به کارگیری بیشتر فارغ التحصیلان نقش بسزایی داشته باشد و باعث توسعه و بهبود امور در تمام قسمت‌ها شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اشتغال دانش آموختگان طرح مهارت افزایی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

دریافت 13 MB

"دانشگاه کلمبیا با وال‌استریت و شرکت‌های اسلحه‌سازی حامی اسرائیل دارای روابط اقتصادی نزدیک است و دانشجویان و اساتید اخراج فرصت ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها و ورود به بازار کار از دست می‌دهند."

دیگر خبرها

  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان