Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:35:43 GMT

وضعیت نابسامان ورودی ‌های شهر الیگودرز

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۳۷۵

وضعیت نابسامان ورودی ‌های شهر الیگودرز

پایگاه خبری یافته در مطلبی با عنوان وضعیت نابسامان ورودی ‌های شهر الیگودرز نوشت: ورودی‌های شهرها به‌ مثابه چشم‌ و چراغ و ویترین هر شهر به‌حساب می‌آیند که زیبایی آنها مسافران را به سمت مراکز شهر جذب می‌کند.

به گزارش ایرنا در ادامه این مطلب آمده است: در این راستا هرچند به زیبایی درون شهر توجه شود هنگامی‌که ورودی‌ها نازیبا و نابسامان باشند تلاش در راستای زیباسازی درون شهر بی‌نتیجه مانده و تنها ساکنان از آن بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متأسفانه در شهر الیگودرز از دیرباز به زیبایی‌ها و مبلمان شهری توجه خاصی صورت نگرفته و بعضا متولیان مدیریت شهری بدون توجه به اصل اساسی مشورت و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران به‌نوعی خود را عقل کل دانسته و گرفتار روال مدیریتی سنتی شده و کمتر به دنبال انجام اقدامات خلاقانه و نوآوری بوده‌اند. گذشته از مبلمان شهری ورودی‌ها نیز دچار مشکلات بسیاری هستند، ورودی‌هایی که مسافران گریز به سمت کمربندی‌ها و رهایی را به ورود به داخل شهر ترجیح می‌دهند!
ورودی اصفهان که از یک سمت به میدان مرد بختیاری منتهی شده است، میدانی که احداث آن سابقه‌ای به بلندای پروژه‌های بزرگ و باستانی دارد!
در سال‌های 94 و 95 پس از ناتوانی شهرداری در پاسخگویی به معارضین و اجرای این طرح و همچنین ساخت و تخریب بلوک‌ها و فرمانداری مجریان سد حوضیان با همراهی اداره راه و شهرسازی دست بکار شده و ضمن تملک زمین و پرداخت مطالبات معارضین به مبلغ 20 میلیارد ریال عملیات تسطیح و بلوک گذاری را صورت داده و این پروژه را تحویل شهرداری نمودند.
اما شهرداری در اوایل سال 96 صرفا به نصب یک تابلو با ثبت تاریخ احداث و مصادره اقدامات دیگران بسنده نمود و از آن زمان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای زیباسازی میدان مذکور صورت نگرفته است.
این در حالی است که ورودی سمت ازنا نیز غیراستاندارد و همواره به‌ویژه در پی بارندگی مشکلات بسیاری برای مسافران به وجود می‌آورد و حتی موجبات تصادفات را نیز فراهم نموده است که در این خصوص محدوده روبروی کارخانه آرد که سال‌ها قبل قرار بود میدان احداث شود به حال خود رها شده است.
محدوده‌ای که شهرداری آن را در حوزه شهری نمی‌داند و اداره راه و شهرسازی نیز این منطقه را خارج از حوزه استحفاظی خود می‌داند که با توجه به کش و قوس این دو نهاد خدمت رسان شاید همشهریان برای بهسازی ورودی مذکور باید دست به دامان مسؤولین ازنا شوند!
به هر ترتیب با توجه به اینکه الیگودرز در موقعیت جغرافیایی استثنایی و هم‌جواری با چهار استان قرار گرفته است و همچنین در مسیر شاهراه شرق به غرب و جنوب قرار دارد می‌توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر و رونق و توسعه شهر استفاده نمود به این شرط که ابتدا جهت روشن شدن چشم‌وچراغ شهر اقدامی اساسی صورت بگیرد.
منبع: پایگاه خبری یافته
3210/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ديگر رسانه ها ورودي شهرها لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد