Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@09:01:01 GMT

بهره گیری چین در اکتشاف نفت از لیزر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۴۵۶

بهره گیری چین در اکتشاف نفت از لیزر

 

شرکت «علوم هوا، فضا و صنعت» در چین در همین راستا موفق به ساخت تجهیزات لیزری شده است که برای مصارف فوق قابل استفاده خواهد بود.
این شرکت اعلام کرده است از تجهیزات لیزری برای اکتشاف نفتی در یک چاه با عمق ۵ هزار متر در منطقه ای در شهر شانگهای در شرق چین بهره گرفته است.
بر اساس این گزارش، فناوری لیزر این امکان را به شرکت های حفاری می دهد که تجهیزات نفتی را در عمق چاه های نفتی تحت نظارت قرار داده و از مرتبط بودن آنها اطمینان حاصل کرده و همزمان انتقال دقیق داده ها را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شرکت همچنین از فناوری لیزر برای اکتشاف نفتی در یک میدان نفتی در استان شاندونگ در شرق چین بهره گرفته است همچنین آزمایش ها روی این تجهیزات در استان 'جه جیانگ' در شرق و 'سین کیانگ' در شمال غرب چین شروع شده است.
'وو شیایوفونگ' از مسئولان این شرکت می گوید فارغ از روش های قدیمی و سنتی حفاری نفتی، با اتکا به فناوری لیزر می توان منابع نفت و گاز را در میادین مختلف انرژی در چین به آسانی جستجو و شناسایی کرد.
او با اشاره به اینکه از این فناوری می توان برای نظارت بر سیارات دیگر نیز استفاده کرد تصریح کرد این فناوری در اکتشافات فضایی و تصویربرداری از سیارات و آگاهی از ارتباطات بین آنها، قابلیت بالایی دارد.
چین در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی با استفاده از یکی از ماهواره های ارتباطی پرتاب شده که به فناوری لیزر مجهز بود توانست داده های بی نظیری از فضا و کره زمین بدست آورد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی