Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، طی سخنانی در سالن متافروم دانشگاه لایدن، ضمن تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، به سؤالات مختلف دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل این دانشگاه پاسخ داد.

به گزارش ایسنا،  علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در لاهه با اشاره به تاریخ و تمدن کهن ایرانی، انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز مرحله رفع وابستگی به قدرت‌های خارجی و برقراری حکومت مبتنی بر تفکیک قوا و مردم‌سالاری دینی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با برشمردن برجام به عنوان دستاورد بزرگ دیپلماسی در عرصه بین‌المللی افزود: خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و نقض تعهدات بین‌المللی توسط آمریکا موجب بی‌اعتمادی به مسیر دیپلماسی و تهدیدی برای امنیت جهانی محسوب می‌شود.
سفیر کشورمان در هلند تصریح کرد: با انزوای کنونی آمریکا در جهان و استفاده بی رویه این کشور از زور و فشارعلیه همه کشورهای جهان، آمریکا نهایتا مجبور به تغییر سیاست زورمدارانه خود خواهد شد.
جهانگیری  به روند رسیدگی به شکایت‌های ایران علیه آمریکا در دادگاه بین‌المللی دادگستری پرداخت و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه حضور فعالی دارد.
وی در این رابطه گفت: گروه‌های تروریستی در سوریه با کمک عوامل موسوم به کلاه سفیدها برای جبران شکست‌های خود، اقدام به صحنه‌سازی‌هایی مبنی بر استفاده نیروهای دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی کرده‌اند که این ادعاها حتی قبل از آنکه فرصت بررسی و راستی‌آزمایی بیابد، بهانه‌ای برای حملات  نامشروع آمریکا به سوریه قرار گرفته است.
جهانگیری همچنین وخامت شرایط انسانی در یمن را ناشی از تاکید عربستان بر سیاست‌های اشتباه در گزینش مسیر نظامی و دخالت خارجی و عدم اقدام جدی غرب در خصوص جنگ در یمن به واسطه منافع ناشی از فروش سلاح به عربستان ارزیابی کرد و افزود: اگر پیشنهادات  جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل یمنی-یمنی این بحران مورد توجه قرار گرفته بود ، اکنون ما شاهد این بحران انسانی نبودیم .
لازم به ذکر است بیش از دویست دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه لایدن در این جلسه شرکت داشتند.
دانشگاه لایدن با ٤٤٣ سال سابقه، قدیمی‌ترین و از معروفترین دانشگاه‌های هلند و جهان در حوزه علوم انسانی محسوب می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفیر ایران در هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد

دانشگاه ورمونت اعلام کرد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، دیگر در اواخر این ماه برای فارغ التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام دانشگاه ورمونت، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای فارق‌التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد؛ اقدامی که یک پیروزی برای دانشجویان حامی فلسطین محسوب می‌شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دانشجویان دانشگاه ورمونت خواستار حذف سخنرانی گرینفیلد در مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتوی چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل در رابطه با غزه، شده بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است