Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، کمک به همنوعان و دستگیری از آنان، یکی از ارزش‌ها و اصول تاکید شده دین اسلام است.

یکی از مصادیق کمک به همنوعان، مشارکت در ساخت مدارس است. با یکی از خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی آشنا شدم. آقای پیر، یک داروساز اهل طبس است که علی رغم جوانی و اینکه هنوز در ابتدای زندگی با همسرش است، تصمیم گرفته کار بزرگی به همراه همسرش انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کار بزرگ این مرد و همسرش کاهش درد کودکانی است که قصد دارند درس بخوانند اما مشکلاتی در مقابلشان قرار دارد، درست همان کاری که در داروخانه برای کاهش آلام بیماران انجام می‌دهد.

محمدحسین پیر، یک خیر مدرسه ساز طبسی در کفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: من در روستا بزرگ شده و درس خوانده‌ام و معلم ما مسافت زیادی را طی می‌کرد تا سر کلاس درس حاضر شود.

وی ادامه داد: محیطی که در آن درس می‌خواندیم نیز نامناسب و قدیمی بود و از این رو سختی‌های بسیاری برای درس خواندن متحمل می‌شدیم.

این خیر مدرسه ساز از جرقه کار خیر در ذهنش گفت و بیان کرد: من در طبس داروخانه دارم و روزی معلم روستای گل نی به داروخانه مراجعه کرد تا برای دانش‌آموزان خود دارو بگیرد و این طور با مشکلات تحصیل دانش‌آموزان آن روستا آشنا شدیم.

پیر ادامه داد: برای دیدن وضعیت به روستا رفتیم و در آنجا مشاهده کردیم که دانش‌آموزان از لحاظ تغذیه و مکان آموزش بسیار محروم هستند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان در کانکس ۱۲ متری درس می‌خواندند، کانکسی که نسبت به تعداد دانش‌آموزان بسیار تنگ بود.

این خیر مدرسه ساز تصریح کرد: معلمشان کمک کرد و از مشکلات دانش‌آموزان و مردم برای من و همسرم گفت و ما تحت تاثیر قرار گرفتیم و با صحبت‌هایی که شد به دانش‌آموزان قول دادیم یک مدرسه برایشان بسازیم.

وقتی از مشکلات تحصیل دانش‌آموزان در آن روستا سخن می‌گفت همسرش که کنارش نشسته بود گریه می‌کرد.

پیر اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله تحویل زمین برای شروع کار هستیم و امیدوارم بتوانیم سریع تر کار ساخت مدرسه را آغاز کنیم.

وی از هدفش برای انجام این کار گفت و خاطرنشان کرد: من و همسرم دوست داشتیم مدرسه‌ای بسازیم تا حداقل از این دانش‌آموزان به مدارج بالا برسد و بتواند مشکلات جامعه خود را حل کند.

با همسر این خیر مدرساز؛ فردی که هم قدم با همسرش در راه خیر قدم برداشته هم کلام شدم.

مهین مقدم پژوه، نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: وقتی وضعیت تحصیل این دانش‌آموزان را دیدیم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیم گرفتیم برایشان کاری انجام دهیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم ‌به وضعیت آموزشی کمک کنیم تا ایران آینده بهتری داشته باشد.

این خیر مدرسه ساز بیان کرد: مهم تر از مدرسه، معلم است که باید آرامش خود را به دانش‌آموز انتقال دهد و باید امکاناتی فراهم شود که معلم با آرامش درس دهد.

مقدم پژوه تصریح کرد: باید مسئولیت پذیری را به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا بتوانند در آینده افراد مفیدی برای جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: رشد انگیزه کار خیرخواهانه و مسئولیت پذیری نسبت به جامعه در کودکان باعث می‌شود تنها خود را نبینند و به مشکلات اطراف خود نیز توجه داشته باشند.

این خیر مدرسه ساز یادآور شد: امیدواریم همه دست در دست همدیگر دهیم تا بتوانیم عدالت آموزشی را در تمام نقاط کشور برقرار سازیم.

زهرا حمیدی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل الله‌بخش نجفی اظهار کرد: تغذیه سالم در طول سال‌های تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است که سلامت آنها را در بزرگسالی تضمین می‌کند، فلذا دانش‌آموزان باید سه وعده‌غذای اصلی و دو میان‌وعده در طول روز داشته باشند.
وی تصریح کرد: مواد غذایی سالم برای دانش‌آموزان شامل شیر و لبنیات، سبزی‌ها، گوشت، حبوبات، نان و غلات و میوه است که باید متعادل و دارای تنوع غذایی باشد؛ زیرا در سنین کودکی این مواد نقش مهمی در رشد و سلامت آنها دارد.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: صبحانه یکی از وعده‌های غذایی بسیار مهم دانش‌آموزان است که در سلامت جسمی و فکری آنها نقش مؤثر دارد و البته نخوردن صبحانه باعث می‌شود قند خون دانش‌آموزان پایین آمده و توانایی یادگیری در مطالب درسی را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان درحال‌رشد هستند و یک‌سوم ساعات روز را در مدرسه سپری می‌کنند، وعده صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بهتر است همراه با نان و پنیر و گردو، تخم‌مرغ، شیر کم‌چرب و عسل باشد.
نجفی گفت: دانش‌آموزانی که چیپس و پفک در مدرسه می‌خورند، سیری کاذب در آنها ایجاد می‌شود و که این نوع سیری از خوردن غذایی که مواد مغذی و مقوی دارد و موجب رشد کودک می‌شود جلوگیری می‌کند، بنابراین بهتر است به‌جای این خوراکی‌ها از میوه‌های خشک مانند انجیر خشک، توت خشک، برگه زردآلو و هلو، انواع مغز‌ها از جمله بادام، پسته، گردو به‌عنوان میان‌وعده در مدرسه استفاده شود.
وی افزود: خوراکی‌های مجاز بوفه مدارس نیز باید شامل انواع کیک، کلوچه و بیسکویت‌های ساده و بدون کرم و ساندویچ‌های سالم مانند پنیر و نان باشد، همچنین نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌های مصنوعی برای دانش‌آموزان به‌عنوان میان‌وعده در ساعات حضور در مدرسه توصیه نمی‌شود.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: مصرف لبنیات به‌ویژه شیر کم‌چرب برای تأمین کلسیم موردنیاز بدن دانش‌آموزان ضروری است و خوردن تخم‌مرغ به دلیل وجود پروتئین و فسفر می‌تواند نقش اساسی در حفظ سلامت و درمان ضعف فکری داشته باشد.
وی اظهار کرد: مصرف سبزی‌ها، صیفی‌جات و میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده برای دانش‌آموزان بسیار توصیه می‌شود، زیرا می‌توانند به عملکرد فیزیکی و فیزیولوژیکی بدن کمک کند.
نجفی خاطرنشان کرد: همایش سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت و با هدف تغذیه غذای سالم به مناسبت هفته سلامت از به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه شهید محمدزاده شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد