Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اتفاق آراء اعضای مجمع عمومی این سازمان درباره پیش نویس قطعنامه محکومیت اشغالگری اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه را پیامی آشکار برای رژیم صهیونیستی دانست.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست کمیته‌ چهارم مجمع عمومی این سازمان، اظهار کرد، اتفاق آرای اعضای مجمع عمومی در حمایت از پیش نویس قطعنامه‌ای درباره جولان اشغالی سوریه حامل این پیام آشکار برای رژیم صهیونیستی است که اشغال جولان قابل پذیرش نیست و به منزله نقض منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بشار جعفری در ادامه گفت‌: ساکنان جولان اشغالی سوریه تمام تلاش‌های اشغالگران برای یهودی سازی این منطقه را ناکام گذاشتند که آخرین آنها برگزاری انتخابات شوراهای محلی در تاریخ سی‌ام ماه گذشته میلادی بود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: رای منفی آمریکا درباره پیش نویس قطعنامه جولان اشغالی سوریه که از رای موافق اکثر کشورهای عضو برخوردار شد، این پیام آشکار را به جهانیان رساند که نقشی که واشنگتن مدعی آن است و خود را ناظر بر روند برقراری صلح در خاورمیانه می‌داند، پایان یافته است.

این دیپلمات سوری در ادامه‌ تاکید کرد : جولان جزو خاک سوریه است و ما آن را چه با صلح و چه با جنگ پس خواهیم گرفت.

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی رای مثبت داد و تمامی اقدامات رژیم شغالگر صهیونیستی در این منطقه را باطل و بیهوده دانست.

۱۵۱ کشور با پیش نویس این قطعنامه موافقت و تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفت کردند. علاوه بر این ۱۴ کشور نیز رای ممتنع دادند.

ارتفاعات جولان در دورترین نقطه جنوب سوریه واقع است و مساحت کلی آن به ۱۸۶۰ کیلومتر مربع می‌رسد. طبق برآورد دولت سوریه حدود ۲۰ هزار شهروند سوریه در این منطقه زندگی می‌کنند.

در تاریخ ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ میلادی رژیم صهیونیستی جولان را به اراضی اشغالی خود ملحق کرد و قوانین خود را در آن جا به اجرا گذاشت.

شورای امنیت سه روز پس از این اقدام اسرائیل قطعنامه شماره "۴۹۷" را صادر کرد که در آن تمامی اقدامات این رژیم صهیونیستی رد شده و در آن تاکید شد که تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن وضعیت جولان اشغالی لغو و باطل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار الجعفری جولان اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا بخشی از خاک این کشور را اشغال کرده است و از تروریسم حمایت می‌کند اما گاهی دیدارهایی با مقامات آمریکایی انجام می‌شود.   به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.   وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.     وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.   بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند