Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@11:07:19 GMT

ترکیه، منتظر تصمیم کنگره آمریکا درمورد اف ۳۵

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۹۷۸

ترکیه، منتظر تصمیم کنگره آمریکا درمورد اف ۳۵

وزارت دفاع آمریکا گزارشی را در اختیار کنگره نهاد تا در مورد فروش هواپیماهای جنگنده به ترکیه تصمیم‌گیری شود. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ بین الملل آمریکا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه حریت، وزارت دفاع آمریکا گزارشی را به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور تدوین کرده و دیروز آن را برای مقامات کنگره ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی از کارشناسان سیاسی و دفاعی پنتاگون در این گزارش به ابعاد مختلف تاثیر فروش یکصد فروند هواپیمای جنگنده اف35 به ترکیه پرداخته و اطلاعات خود را در اختیار مقامات کنگره گذاشته‌اند تا در این مورد تصمیم‌گیری شود.

پنتاگون اعلام کرده که در گزارش مزبور به مسائل دفاعی خاورمیانه و قدرت نظامی ترکیه در ناتو پرداخته شده و این موضوع در گزارش مزبور برجسته شده که در صورت تحویل دادن هواپیماهای اف 35 به ترکیه، این هواپیما ستون اصلی دفاع هوایی ترکیه خواهد بود.
حالا ترکیه منتظر است ببیند کنگره آمریکا در مورد فروش هواپیماهای اف 35 به آنکارا چه تصمیمی خواهد گرفت.
قبلاً اعلام شده بود در صورت موافقت نهایی کنگره تا پایان سال 2019 میلادی 80 فروند از هواپیماهای مزبور به ترکیه تحویل خواهد داده خواهند شد و روند تحویل دیگر هواپیماها تا آغاز سال 2021 میلادی به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

R7650/P1396/S8,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا