Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر هیأت پارلمانی اردن به سوریه، تصویب 9 قطعنامه در سازمان ملل علیه اسرائیل، هشدار برنامه جهانی غذا در مورد گرسنگی ۱۸ میلیون یمنی و انتشار دومین فایل صوتی از جنایت علیه خاشقجی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست آمریکا از اعراب برای اتحاد علیه ایران نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، وزارت خارجه آمریکا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به اتحاد علیه ایران فراخواند. در همین رابطه، «هدر نائورت» سخنگوی این وزارت‌خانه مدعی شد: اتحاد کشورهای (عرب) حاشیه خلیج فارس در راستای برآورده کردن منافع مشترک مبنی بر مقابله با نفوذ بدخواهانه ایران (!)، مبارزه با تروریسم و تضمین آینده‌ای توأم با رفاه برای همه شرکای منطقه‌ای واشنگتن، ضروری است.

نائورت در ادامه بر ضرورت حل‌وفصل بحران یمن و همچنین اختلاف دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر تاکید کرد و مدعی شد: درخصوص هر ۲ موضوع، به تعامل با شرکای منطقه‌ای ازجمله عربستان سعودی ادامه می‌دهیم.

سفر هیأت پارلمانی اردن به سوریه

قرار است یک هیأت پارلمانی اردن روز دوشنبه امان را به مقصد دمشق ترک کند.

اعضای این هیأت با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و همچنین نخست وزیر و رئیس پارلمان این کشور دیدار خواهند کرد.

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان اردن تمایل خود را برای شرکت در این سفر چند روزه اعلام کردند.

مقامات اردنی با بررسی واقعیتهای موجود در سوریه تلاش دارند تا بار دیگر روابط خود را با این کشور از سر بگیرند به طوری که به تازگی گذرگاه مرزی نصیب میان دو کشور بازگشایی شد.

تصویب 9 قطعنامه در سازمان ملل علیه اسرائیل

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عصر جمعه خود، 9 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

در هشت قطعنامه این کمیته، اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر مردم فلسطین محکوم شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه ها نگرانی شدید خود را از تداوم اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی از جمله توسل شدید به زور توسط نیروهای اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی و تداوم سیاست ها و اقدامات این رژیم در نقض حقوق بشر شهروندان فلسطینی و سایر اعراب ساکن سرزمین های اشغالی ابراز کرده است.

بر اساس مفاد یکی از این قطعنامه ها،‌ مجمع عمومی مراتب نگرانی عمیق خود را از ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی قدس شرقی اعلام کرد و اقدامات خشونت بار نیروهای صهیونیستی علیه غیرنظامیان ،‌اقدامات تحریک کننده شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین های اشغالی را محکوم کرده است.

مجمع در قطعنامه دیگر از رژیم صهیونیستی می خواهد سریعا به اقدامات ناقض حقوق بشر مردم فلسطین از جمله کشتار و مجروح کردن غیرنظامیان و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان پایان دهد.

در دیگر قطعنامه های مصوب، مجمع عمومی مراتب نگرانی خود را از درد و رنج فلسطینیان که متعاقب اقدامات رژیم صهیونیستی از سال 1967 از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، اعلام کرده و خواستار بازگشت این آوارگان به وطن خود شده است.

همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته شده است که اقدامات لازم برای حافظت از املاک، دارایی ها و حق مالکیت اعراب در سرزمین های اشغالی را با مشورت کمیته 'مصالحه سازمان ملل متحد برای فلسطین' انجام دهد.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه هم مجمع عمومی از رژیم صهیونیستی خواسته است به قطعنامه های مربوط به جولان به خصوص قطعنامه 497 شورای امنیت(سال 1981) عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد.

همچنین تاکید شده است که رژیم صهیونیستی بایستی از اعطای حق شهروندی اسرائیل برای ساکنان جولان سوریه خودداری کند.

هشدار برنامه جهانی غذا در مورد گرسنگی ۱۸ میلیون یمنی

«دیوید بیسلی» مدیر برنامه جهانی غذا در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک بر ضرورت باز بودن بندر الحدیده برای حرکت کشتی های تجاری تاکید کرد.

وی افزود: باید به هر قیمتی که شده بندر الحدیده باز باشد؛ چرا که حدود ۸۰ درصد از واردات کالا برای یمن از طریق این بندر صورت می گیرد.

مدیر برنامه جهانی غذا اظهار داشت: بخش هایی از شهر الحدیده تبدیل به شهر ارواح شده است.

وی از کشورهای کمک کننده خواستار حمایت مالی از ملت یمن شد و گفت: ما هر ماه نیاز به ۲۰۰ میلیون دلار داریم تا با تزریق آن به اقتصاد یمن ثبات اقتصادی را در این کشور تضمین کنیم.

گفتنی است از ۲۵ مارس ۲۰۱۵ برابر با ۶ فروردین ۹۴، عربستان طی حمله ای هوایی به یمن، جنگی نابرابر را علیه مردم این کشور آغاز کرده و تاکنون جنایات فراوانی مرتکب شده است، این جنگ تا امروز ادامه داشته است.

انتشار دومین فایل صوتی از جنایت علیه خاشقجی

عبدالقادر سلوی ستون نویس نشریه حریت طی یادداشتی با اشاره به وجود دومین فایل صوتی از ماجرای جنایت جمال خاشقجی نوشت: این صدا مربوط به 15 دقیقه پیش از جنایت است.

در این نوار صوتی گروهی که برای کشتن خاشقجی آمده درباره نحوه کشتن وی صحبت می‌کنند. در واقع این صدای گروه کاری قاتلان خاشقجی است. آنها به وسیله تلفن‌های ماهواره‌ای گفت‌وگوهای خود را دنبال می‌کنند که نشان می‌دهد تلاش داشتند همه جوانب امنیتی برای مخفی نگه داشتن این جنایت را رعایت کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.   به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.   نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.   قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.   لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.   "قانون تقویت ابزارها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهادهایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.   "قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهادهای تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.   افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.   "قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.   "قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.   قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.   هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.   اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونیستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود