Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر استرالیا از رهبران جهان خواست تا از گسترش تجارت آزاد حمایت کرده و مخالفت خود را با سیاست‌های حمایتی اعلام نمایند. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا امروز شنبه در سخنانی در نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه موسوم به اپک تاکید کرد: رهبران جهان باید از تجارت آزاد حمایت کنند و آن را تقویت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش وی از رهبران جهان خواست تا ضمن مخالفت با سیاست های حمایتی (سیاست آمریکا) در عرصه تجارت، از تجارت آزاد و باز حمایت کنند.

نخست وزیر استرالیا گفت: آزمون مهم برای ما این است که به ارزش های اقتصادی که به آن اعتقاد داریم، پایبند باشیم. باید این مساله را نشان دهیم. سیاست های تجارت آزاد صدها میلیون نفر را از فقر رهانیده است و این ارزش های مهم اقتصادی است که منجر به دستیابی به اهداف اقتصادی مهمی شده است.

خبر دیگر اینکه مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه اجلاس اپک با نخست وزیر استرالیا دیدار کرده است. دو طرف در این دیدار توافق کردند تا روابط مستحکم دوجانبه را حفظ کرده و دو کشور دوستان واقعی باشند.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت: دو کشور روابط مستحکمی در همه زمینه ها ایجاد کرده اند. استرالیا یک شریک خوب و مناسب برای کره جنوبی است.

وی در ادامه خواستار همکاری استرالیا برای گسترش روابط با کشورهای آسه آن شد.

نخست وزیر استرالیا نیز ضمن استقبال از روابط قوی و مستحکم دوجانبه به روابط موفقیت آمیز تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: از سال 2013 میلادی که دو کشور توافقنامه تجارت آزاد امضا کرده اند، سطح همکاری های تجاری و اقتصادی با رونق و گسترش خوبی روبرو شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟