Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:04:35 GMT

دنیا نیازمند اخلاق و مهرورزی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۰۷۸

دنیا نیازمند اخلاق و مهرورزی است

رشت - ایرنا - معاون فرماندار شهرستان رضوانشهر گفت: هفته وحدت به روزهای اخلاق و مهرورزی مشهور است و این همان موضوعی است که امروز همه دنیا به آنها نیاز دارند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ابراهیم چراغی در جلسه هماهنگی هفته وحدت و در جمع مسئولین این شهرستان گفت: هفته وحدت به روز های اخلاق و مهرورزی مشهور است، چیزی که امروز همه دنیا به آن نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این پیام پیامبر خدا به همه است که اخلاق بالاتر از خواسته های شخصی می باشد، بی اخلاقی هایی که امروز سردمداران آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در عرصه بشریت از خودشان بروز می دهند، به دور از شأن و انسانیت و سفارش پیغمبر(ص) است.
معاون فرماندار رضوانشهر به تأسی از فرمایشات امام علی(ع) که می فرمایند، همه باید در حقوق مساوی باشند، چه مسلمان و چه غیر مسلمان گفت: اخلاق و رعایت اخلاق مداری خیلی بیشتر و با اهمیت تر از حقوق متقابل است.
چراغی از روحانیت اهل تشیع و تسنن و دستگاه های امنیتی، نظارتی، اطلاعاتی و اجرایی شهرستان خواست در این ایام به مشترکات دینی و مذهبی پرداخته شود و محور برنامه های هفته وحدت به صورت جشن و مولودی خوانی و سخنرانی باشد و از هرگونه تفرقه و اختلافات اجتناب ورزیده شود.
معاون فرماندار رضوانشهر اظهار کرد: وحدت و انسجامی که بین اقوام و مذاهب در این شهرستان وجود دارد، زبانزد مسئولین است، لذا همه باید در برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های هفته وحدت که به دبیری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان می باشد همکاری لازم را داشته باشند.
همچنین در این نشست، امام جمعه اهل سنت تالش گفت: دینی داریم که سند اصلی آن قرآن کریم است و بیشترین سوگند خداوند در قرآن تربیت و اخلاق می باشد و گویای این است که اسلام، دین صلح و برادری است.
حجت اسلام والمسلمین حسین خانی پور با اشاره به اهمیت هفته وحدت و اینکه اتحاد ما یا سیاسی است یا عبادی بیان داشت: دین از سیاست جدا نیست، سیاست نباید مقطعی باشد و این هفته نمادین است ما در همه ایام و برنامه ها باید این اتحاد و انسجام را حفظ کنیم لذا الگو برای جوامع اسلامی و غیر اسلامی خواهیم بود.
وی افزود: این بیداری که در جهان اسلام حاصل می شود، برگرفته از همین رشادت ها و حرکت عاقلانه ای است که ملت ایران در سال 57 انجام داد و برای خودشان الگو قرار دادند و همیشه این اتحاد و انسجام را خواهند داشت و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی خواهند کرد.
امام جمعه پره سر نیز در ادامه این نشست با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: هفته وحدت یعنی تحکیم مشترکات مذهبی پیروان مذاهب اسلامی و تاکید بر بقا و ادامه این روند خداپسندانه که بدون شک باعث ایجاد یأس و نا امیدی در اردوگاه دشمنان اسلام خواهد شد.
حجت الاسلام محمد مهدی نژاد بیان داشت: وحدت دنیای اسلام که بیشترین نِمود آن در هفته وحدت و در ایام ولادت با سعادت رسول گرامی اسلام (ص) است، باعث دلگرمی همه اقشار جامعه و عزت روز افزون نظام و انقلاب اسلامی می باشد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.
فاصله میان 12 ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا 17 ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام راحل به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

** یادواره شهدای ماسال برگزار شد
یادواره شهدای ماسال به همت گردان امام حسین در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مرتضی علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماسال جمعه شب در این آئین گفت: اولین پیام و درس از مکتب شهدا به نسل جدید، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.
وی افزود: جوانان و نسل جدید باید دارای رفتار، گفتار و کردار انقلابی باشند و برای پیشبرد اهداف والای انقلاب و شهدا گام های مضاعف بردارند.
وی گفت: خدا باوری و جهان بینی الهی، جدا از امدادهای الهی، در عرصه های مختلف موجب خود باوری می شود و خودباوری در سایه خدا باوری، باعث موفقیت و پیشرفت است.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و در طول سال های دفاع مقدس تعداد 136 شهید گلگون کفن، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7293 /2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هفته وحدت شهرستان رضوانشهر گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تقی رضایار ظهر سه شنبه در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه در شهرستان سوادکوه با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی و سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و گفت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور با اذعان بر اینکه این رسالت جهانی با انقلاب اسلامی ساختارمند شده است، افزود: در سال ۶۰، یک روز پیش از تصویب اساسنامه سپاه در مجلس، ما جمعی از فرماندهان به نزد رئیس مجلس، رئیس شورای نگهبان و رئیس قائم مقام رهبری آن زمان رفتیم و درخواستمان بر این بود که بعد از نام سپاه کلمه ایران نیاید بلکه انقلاب اسلامی آورده شود؛ چراکه نگرش ما بر یک تکلیف آخرالزمانی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کشورهای شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد: اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

پرورش جوانان خداجوی بسیجی فتح الفتوح حضرت امام راحل بوده است

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدیدها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به مقام معظم رهبری است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط حضرت آقا و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشورهای عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما حضرت امام و اکنون مقام معظم رهبری است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقتشار است.

کد خبر 6086444

دیگر خبرها

  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است