Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور پیشین عراق تاکید کرد اعترافات تروریست‌های سعودی که در برهه اخیر در عراق دستگیر شده بودند، تاکید می‌کند که آنها تحت فرمان نظام سعودی فعالیت می‌کنند. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ باقر الزبیدی خاطر نشان کرد اعترافات تروریست‌های سعودی در عراق در برهه  اخیر تاکیدی بر این حقیقت است که نظام سعودی، برنامه‌ریزی درباره آنها و اعزامشان به کشورهای دیگر را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزبیدی در بیانیه‌ای آورده است در جریان بازجویی از تروریست‌های سعودی بازداشت شده، از یکی از این تروریست‌ها درباره چگونگی آمدنش به عراق سئوال شد که این تروریست اعلام کرد دستگاه‌های امنیتی نظام سعودی ورود وی و دوستانش به یک کشور عربی همسایه عراق و از آنجا به خاک عراق را تسهیل کرده بود.

الزبیدی خاطر نشان کرد این تروریست سعودی تاکید کرد که بدون اطلاع و موافقت دستگاه‌های امنیتی سعودی که تحت فرماندهی قاطع و شدید حاکمان ریاض قرار دارد، هیچ امری در عربستان اتفاق نمی‌افتد.

بر اساس گزارش السومریه، وزیر کشور پیشین عراق درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این رژیم در استانبول هم گفت هفته آینده شاهد نوشتن آخرین فصول قصه خاشقجی پس از تحرک فرماندهان امنیتی و وزیران خارجه کشورهای عربی به منظور ایجاد راه حلی برای تبرئه کاخ پادشاهی و قربانی کردن مجریان خواهیم بود.

انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال