Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@22:59:24 GMT

کودتای ابلهانه لیبرمن‎

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۷۹۰

کودتای ابلهانه لیبرمن‎

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی اسرائیل، رهبر حزب راست افراطی «اسرائیل بیتنو» است.

همه اعتبار لیبرمن محصول مواضع افراطی اوست و همواره تلاش دارد نسبت به هر رخدادی، ددمنشانه ترین موضع را اتخاذ کند. طی ماه های اخیر پای یک طرح آتش بس بلند مدت میان اسرائیل و غزه در میان بود و هربار به مانعی برخورد می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام پس از آنکه قطر در سایه طرح آتش بس موفق شد از گذرگاه اسرائیلی کمک نقدی به غزه برساند، لیبرمن به نق زدن افتاد و دست بکار شد تا خودی نشان دهد. (غزه از دو گذرگاه با جهان خارج ارتباط دارد. یکی تحت اختیار مصر است و دیگری از سوی اسرائیل کنترل می شود. امثال ترکیه و قطر که با مصر رابطه ای ندارند، با توجیه استفاده از گذرگاه غزه، تعامل با اسرائیل را ادامه می دهند. اسرائیل هم از چنین تعاملی برای تنفس سیاسی در منطقه بهره می گیرد.)

مصر میانجی آتش بس طولانی مدت با اولویت پایان دادن به راهپیمایی بازگشت است. راهپیمایی که وزیر جنگ حتی با به میدان آوردن هواپیما و تانک نتوانست از تداوم آن جلوگیری کند. گویا یکی از شروط آتش بس ابتکاری مصر، مجوز ارسال کمک به غزه از مسیر اسرائیل است اما علی رغم مطرح بودن شرط مهم دیگر یعنی تضمین عدم اقدام به ترور شخصیت های حماس، لیبرمن در غیاب نتانیاهو که به پاریس سفر کرده بود، فرصت خودنمایی را غنیمت شمرد و فرمان عملیات ترور را صادر کرد. جوخه ترور اسرائیلی دست بکار شد و عملیاتی در غزه انجام داد اما از سوی غزه صدها موشک پاسخ گرفت.

مهمترین پیامد این حماقت وزیر جنگ برای اسرائیل، تهدید سرمایه گذاری بر نمایش عادی سازی روابط با عرب ها و همچنین بی اعتبار شدن افسانه «گنبد آهنین» بود. نتانیاهو سراسیمه مراسمات پاریس را ناتمام رها کرد و برگشت. علی رغم مدت ها تبلیغات درباره کارامدی چتر حفاظتی، ضربه کاری موشک های غزه به باور اسرائیلی ها دیگر هیچ چاره ای برای نتانیاهو باقی نگذاشت جز مراجعه فوری به میانجی برای پایان هر چه زودتر این درگیری!

لیبرمن مقصر این خرابکاری است و بی تردید از سوی نتانیاهو تحت فشار قرار گرفت. حماس هم پیشتر پذیرش پایان درگیری های اخیر را به اخراج لیبرمن از کابینه مشروط کرده بود. وقتی لیبرمن طلبکارانه جلوی دوربین آمد و خبر از استعفا داد، احتمالا در این خیال بود که پیش از بالاگرفتن رسوایی این اقدام خودسرانه، بهتر است خودش کنار بکشد تا اگر در بازی های بزرگ جایگاهی ندارد لااقل برای کسب عنوان افراطی ترین سیاستمدار اسرائیل در رقابت باقی بماند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در مصاحبه ای ادعا کرد: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است؛ البته واشنگتن همچنان با تهاجم تمام عیار مخالف است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6099832

دیگر خبرها

  • فلسطینی‌ها ثابت کردند اسرائیل ببر کاغذی است!
  • ببینید | شعار مرگ بر اسرائیل در حیاط خلوت صهیونیست‌ها
  • ویدئو| آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در نیویورک‌سیتی
  • انتشار تصویر تاجر اسرائیلی که در مصر کشته شد
  • ببینید | تصاویری تازه از آتش‌سوزی شدید در رفح در پی بمباران اسرائیل
  • جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است
  • بایدن: حمایت ما از اسرائیل تردیدناپذیر است
  • اسرائیل از آغاز «حملات هدفمند» در رفح خبر داد
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل
  • دانشگاه کالیفرنیا از سرمایه‌گذاری در اسرائیل صرف‌نظر کرد+ فیلم