Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای واحدهای جامع مستقل و رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 97 را اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در رابطه با مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 97 دانشگاه و به منظور حضور یکپارچه و برگزاری هماهنگ مراسم هفته پژوهش و فناوری در سال جاری، همگام با ستاد ملی هفته پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستادهای هفته پژوهش و فناوری مستقر در مراکز استان‌ها، به آگاهی می‌رساند استان‌ها و واحدهای دانشگاهی تابع آنها می‌توانند با همکاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان‌ با رعایت نکات موجود مراسم یاد شده را در بازه زمانی 24 تا 30 آذرماه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بندهای این بخشنامه، استان‌ها و واحدهای دانشگاهی باید با رعایت اصل صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به برگزاری با کیفیت مراسم مربوط به جشنواره، نمایشگاه و سایر موارد مشابه در این هفته اقدام کنند.

همچنین تمام مراسم در نظر گرفته شده پژوهشی برای واحدهای دانشگاهی و استان‌ها در سه بخش تقدیر از پژوهشگران، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار و سایر مراسم با توجه به دستورالعمل‌ موجود در برنامه قابل اجراست.

در این بخشنامه تأکید شده: ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها با عضویت دبیر هیأت امنای استان، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان، دو تن از رئیسان واحدهای دانشگاهی استان و یک تا سه تن از معاونان پژوهش و فناوری یا معاونان علمی آن استان تشکیل ‌شود. این ستاد در واحدهای دانشگاهی با عضویت رئیس واحد (رئیس ستاد)، معاون پژوهش و فناوری یا معاون علمی واحد (دبیر ستاد)، معاونان و سه تن از اعضای هیأت علمی واحد به همراه مسئول روابط عمومی واحد (اعضای ستاد) تشکیل ‌شود.

در این بخشنامه درخصوص تقدیر از پژوهشگران برگزیده آمده است: واحدهای دانشگاهی با درجه جامع، بسیار بزرگ و بزرگ می‌توانند به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران و برای هر دانشکده و متناسب با گروه‌های آموزشی هفت‌گانه (1- علوم انسانی، 2- فنی و مهندسی، 3- هنر و معماری، 4- کشاورزی، 5- دامپزشکی، 6- علوم پایه، 7- علوم پزشکی «علوم پایه، پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی») یک پژوهشگر نمونه، واحدهای دانشگاهی متوسط سه پژوهشگر دارای شرایط و واحدهای دانشگاهی کوچک دو پژوهشگر نمونه را انتخاب و به ستاد استان معرفی کنند.

در این بخشنامه تأکید شده: ستاد هفته پژوهش و فناوری استان موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن بررسی و تأیید امتیازهای پژوهشگران منتخب معرفی شده از سوی واحدها با شاخص‌های مربوط (اولویت‌ پژوهشگران معرفی شده برای ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه) پژوهشگرانی که در پنج سال گذشته انتخاب و معرفی نشده‌اند را انتخاب کرده و ضمن تأیید و اعلام به واحدهای دانشگاهی، نفرات اول پژوهشگران در هر یک از گروه‌های هفت‌‌گانه (1- علوم انسانی، 2- فنی و مهندسی، 3- هنر و معماری، 4- کشاورزی، 5- دامپزشکی، 6- علوم پایه، 7- علوم پزشکی «علوم پایه، پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی») را به عنوان پژوهشگر برگزیده استان (با در نظر گرفتن اعمال ضرایب وزنی بیشتر به تولیدات علمی که به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است، مطابق ردیف دو بند د) تشویق کنند.

براساس بندهای از این بخشنامه، به منظور کاهش هزینه‌های غیرضروری در برگزاری مراسم پژوهش و فناوری در سال جاری فقط کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، سخنرانی‌ها و هم‌اندیشی‌های علمی و... که با توانمندی‌های پژوهشی واحدهای دانشگاهی مطابقت داشته باشد پس از کسب مجوز از ستاد هفته پژوهش و فناوری استان می‌تواند در واحدها برگزار شود.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.


حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به اهمیت عملیات وعده صادق اظهار کرد: بسیاری از فرمایش‌های امام خمینی (ره) صادق بود و این موضوع در مورد بیانات مقام معظم رهبری نیز درست است و یکی از آنها با عملیات وعده صادق تحقق یافت و دیدیم مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی باید سیلی بخورد و سیلی خورد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق خود یک انقلاب بود و انقلابی پیچیده بود که اندیشکده‌های مهم در جهان باید سال‌ها آن را تبیین کنند.

معاون وزیر علوم با اشاره به کمک کشور‌های مختلف به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق بیان کرد: بیش از ۱۰ کشور به طور هماهنگ جهت مقابله با عملیات وعده صادق در اتاق‌های فرماندهی خود به رژیم صهیونیستی کمک کردند.

زمانیان یادآور شد: با وجود این کمک‌ها هیبت آمریکا و رژیم اسرائیل با عملیات وعده صادق شکسته شد و جمهوری اسلامی ایران بر سکوی افتخار نشست. دنیا از این پس با ادبیات دیگری با ایران سخن می‌گوید.

وی با تبریک به نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور تاکید کرد که دانشگاه‌ها نیز به موازات این افتخارافرینی تلاش کنند دستاورد‌های علمی آنها در تراز این عملیات باشد.

معاون وزیر علوم در ادامه سخنان خود به موضوع کنکور به عنوان حیثیت و اعتبار آموزش عالی اشاره کرد و یاداور شد: طی سال‌های قبل تقلب در کنکور زیاد و پیچیده شده بود که یکی از دلایل آن عوارض جانبی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با اشاره به تلاش وزارت علوم، سازمان سنجش و نهاد‌های امنیتی برای برگزاری امن کنکور تاکید کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه تولید و ساخت تجهیزات الکترونیکی هوشمند پیشرفته است و امادگی دارد در حوزه جلوگیری از تقلب دیجیتالی نیاز‌های فناورانه سازمان سنجش را رفع کند.

به گزارش آنا، همایش ملی یک روزه تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز با حضور مسیولان اجرایی و امنیتی آزمون در سراسر کشور دز محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد