Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین کنفرانس بین‌المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان شهرها، راهکارها و چالش‌ها» که صبح امروز(شنبه) در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور پهناور ایران با قرار گرفتن در منطقه غرب آسیا، ضمن همسایگی با ۱۵ کشور، دارای مرزهای گسترده دریایی و زمینی است و از این حیث در رتبه بالایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز ۱۷ استان از استان های سرزمین ما با سایر کشورها هم مرز هستند و این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای مسئولان نظام ما باشد.

امیر نعمتی با اشاره به نا آرامی‌های مختلف در غرب آسیا گفت: متاسفانه امروز در تعدادی از کشورهای همسایه به واسطه نفوذ ابرقدرت‌ها، شرایط امنیتی خوبی حاکم نیست و نیروهای مسلح ما به دلیل عدم امنیت در برخی کشورهای منطقه، مجبور هستند تلاش مضاعفی را در برقراری امنیت انجام دهند؛ چراکه آن کشورها در درون، ناامن هستند و ما باید مراقب باشیم تا این ناامنی به مناطق مرزی‌مان سرایت نکند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بدون امنیت، هیچ فعالیتی به ثمر نخواهد نشست و این مقوله زیرساخت توسعه و پیشرفت است. نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح مقتدر و مردم شجاع به ویژه مردم ساکن در مناطق مرزی، در غرب آسیا دارای امنیت خوبی است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه توسعه و پیشرفت، مکمل امنیت و لازم و ملزوم یکدیگر هستند گفت: اگر امنیت نباشد، توسعه محقق نمی شود و اگر نیازهای اولیه مردم تامین نشود، زمینه امنیت از بین می رود.

وی با بیان اینکه دغدغه امنیت در مرزها به واسطه توسعه و پیشرفت اقتصادی از بین می رود، افزود: اگر می‌خواهیم در مناطق مرزی، امنیت پایدار داشته باشیم، باید نیازهای مردم را با توسعه همه جانبه برطرف کنیم، وگرنه با پدیده قاچاق کالا و فعالیت های غیرقانونی مواجه خواهیم شد و مسلما پدیده قاچاق، تولید و اقتصاد داخلی کشور را بیمار می کند.

کد خبر 4460141 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران غرب آسیا نوذر نعمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی

حامد فضلالله تبار، مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تاثیر علوم مهندسی در توسعه کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختار توسعه و ارکان آن به‌صورت کاملا متقابل با علوم مهندسی عجین است، لذا توجه و تقویت آموزش و پژوهش علوم مهندسی که منجر به رشد فناوری و از آن طریق توسعه زیست بوم و در نهایت توسعه کشور می‌گردد، ضروری است.

وی در پاسخ به این که برای کاربردی سازی علوم مهندسی در کشور باید چه اقداماتی صورت گیرد؟ بیان کرد: علوم مهندسی بخودی خود کاربردی هستند، اما آنچه در کشور مغفول مانده بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی به‌صورت یکپارچه با هدف گذاری مطلوب است؛ از سوی دیگر توسعه صنعت از طریق انتقال فناوری و مدرن سازی یک گام مهم جهت مطالبه کاربرد‌های مهندسی از سمت تقاضا می‌باشد.
 
مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم درباره نقش فرهنگستان علوم در ترویج علم مهندسی اضافه کرد: فرهنگستان علوم بعنوان یک رکن ممتاز در سیاست گذاری علم و فناوری می‌تواند نقش محوری و تسریع گر در هم افزایی و هماهنگ سازی سایر ارکان ایفا نماید و در یک ساختار برنامه محور با همگرایی فعالیت‌های بعضا جزیره ای، منجر به حصول توسعه و رشد در علوم مهندسی شود.

فصلالله تبار درباره به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور در حوزه مهندسی گفت: با توجه به توسعه شگرف علوم مهندسی در دنیا و عقب ماندگی‌های تاریخی کشور در برهه‌های زمانی مختلف به دلایل گوناگون از یک سو، و نیز پدیدار شدن هوش مصنوعی بعنوان یک ابزار توانمند در علوم مهندسی به نظر علاوه بر بهنگام سازی نقشه علوم مهندسی نیاز به یک جهش در تدوین نقشه در حوزه علوم مهندسی است. علاوه براین، با توجه شناوری علوم مهندسی در دنیا و همگرایی آن‌ها در حل مساله در حوزه‌های کلیدی مانند زیرساخت، انرژی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و امنیت غذایی، مطلوبست چنین الویت‌هایی با رویکرد ترکیبی تخصص‌های مهندسی در نقشه در نظر گرفته شود. بدیهی است نیروی انسانی کارامد که بازیگر اصلی حصول اهداف نقشه هستند در کشور وجود دارد و نیاز به تغییر نگرش در لایه سیاست گذاری احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • فرمانده ارشد ارتش: تلاش‌ پدافند هوایی موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران در برابر نفوذ شده است
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود