Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن فلاورجان با همراهی مردم خیّر برای برگزاری کنگره ملی سرداران و یک هزار و ۴۰۰ شهید شهرستان فلاورجان در حال تکمیل است. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فلاورجان، کنگره ملی سرداران و یک هزار و 400 شهید شهرستان فلاورجان از ابتدای آذر سال جاری به مدت یک هفته در این شهرستان برگزار می‌شود و مسئولان و گروه‌های مردمی، همگی در تکاپوی آماده سازی محل برگزاری این کنگره عظیم در این شهرستان هستند، اما حالا و در هنگامی که تنها کمتر از دو هفته تا زمان برگزاری این رخداد فرهنگی باقی است، برخی از شایعات برای کمرنگ کردن این حرکت بزرگ فرهنگی درباره زمین مجموعه فرهنگی کنگره شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان درباره این شایعات به خبرنگار تسنیم گفت: با تشکیل ستاد اجرایی کنگره توسط رزمندگان و همرزمان شهدای شهرستان فلاورجان در سال 1393 تصمیم گرفته شد تا محلی برای برگزاری کنگره در نظر گرفته و مجموعه‌ای فرهنگی ساخته شود، این موضوع در ابتدا به صورت جدّی دنبال نشد و در حدّ گمانه زنی برای مکان احداث سالن، باقی ماند.

سرهنگ علی فتحیان با اشاره به شرایط جغرافیایی شهرستان فلاورجان و به هم پیوسته نبودن 8 شهر این شهرستان افزود: هدف اصلی این بود که از زمین‌های متعلق به سپاه استفاده شود اما این زمین‌ها از نظر پراکندگی و فاصله با مرکز شهرستان، مناسب برگزاری کنگره ملی شهدا نبود و یا نقاطی بود که امکان ساخت یک مجموعه فرهنگی وجود نداشت که در نهایت و در اواخر سال 1395 مکان فعلی واقع در شهر فلاورجان برای ساخت مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان از سوی شهرداری فلاورجان واگذار شد.

وی درباره ریشه ایجاد برخی از شائبه‌ها درباره تصرّف زمین محل برگزاری کنگره شهدای فلاورجان عنوان کرد: این مکان قبلاً متعلق به افرادی به نام آقایان پوستی بود که به دلیل تغییر کاربری، 20 هزار متر زمین به شهرداری فلاورجان واگذار شد، البته اختلافاتی با مالکین اصلی وجود داشت و پرونده این زمین، در زمان ساخت مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن فلاورجان در جریان بود که همین موضوع شائبه‌هایی مبنی بر راضی نبودن صاحبان ملک را ایجاد کرد.

فتحیان ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد در شهرداری، فرمانداری فلاورجان و استانداری اصفهان این اختلافات به پایان رسید چراکه این 20 هزار متر زمین، سهم شهرداری فلاورجان برای تفکیک زمین‌های آقایان پوستی و دریافت سند بود، در ادامه، با تقاضای سپاه ناحیه فلاورجان از شهرداری، 6 هزار متر زمین از این 20 هزار متر به سپاه برای ساخت مجموعه فرهنگی واگذار شد.

شهرداری فلاورجان واگذار کننده زمین مجموعه شهدای خط شکن

شهردار فلاورجان درباره وجود شایعاتی مبنی بر غصبی بودن زمین مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن فلاورجان عنوان کرد: در سال 1377 توافقی با شهرداری انجام شده است که در آن، مقدار 200 پلاک برای آقایان پوستی تفکیک شده و کاربری آن به مسکونی تغییر کرده است و 20 هزار متر زمین قدرالسهم شهرداری فلاورجان بابت تفکیک و تغییر کاربری زمین است.

جواد نصر افزود: از 20 هزار متر متعلق به شهرداری فلاورجان، 6 هزار متر زمین، برای کنگره شهدا در نظر گرفته شد و 4 هزار متر جزء معابر قرار گرفته است و 10 هزار متر زمین باقی مانده، با حفظ مالکیت برای ساخت ورزشگاه به اداره ورزش و جوانان فلاورجان واگذار شده است، بنابراین حق کسی ضایع نشده و زمین مذکور بابت کاری است که شهرداری انجام داده و سند آن به نام شهرداری صادر شده است.

حالا پس از مشخص شدن سهم شهرداری و مالک اصلی زمین‌های مذکور، برخی از کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی این موضوع را مطرح کرده‌اند که زمین مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن فلاورجان مکانی برای احداث سالن ورزشی است و در گذشته به عنوان زمین ورزشی استفاده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان در این باره گفت: در گذشته، در این زمین‌ متروکه، دروازه‌ای گذاشته شده و بچه‌ها در آن فوتبال بازی می‌کردند و رفته رفته، به زمین «شهید اندرزگو» نام گذاری شده است چراکه شهرداری فلاورجان این مکان را برای کاربری ورزشی قرار داده بود و حدود 17 سال پیش 10 هزار متر زمین به تربیت بدنی برای ساخت مجموعه ورزشی واگذار کرد تا در مدت یک سال، این مجموعه ساخته شود و در غیر این صورت، این واگذاری لغو می‌‌شود که به دلیل پیگیری نشدن ساخت مجموعه ورزشی، این واگذاری لغو شد.

مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن، به سالن ورزشی تبدیل می‌شود

فتحیان بیان کرد: ما در ساخت مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن تلاش کرده‌ایم تا کاربری‌های مختلفی را برای سالن تعبیه کنیم که یکی از این کاربری‌ها، ورزشی است؛ در این مجموعه یک هزار متر برای بخش اداری و یک هزار متر برای بخش آمفی تئاتر و سینما اختصاص یافته است و 2 هزار و 600 متر برای سالن مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن در نظر گرفته شده است، این سالن به صورت دو قوسی ساخته شده و پس از برگزاری کنگره شهدا، می‌توان آن را به دو سالن یک هزار و 300 متری تبدیل کرد و پس از کف پوش شدن، سالن برای کاربری ورزشی آماده شود و در مواقعی که همایش‌های بزرگ در شهرستان برگزار می‌شود این مکان به عنوان سالن همایش استفاده شود.

وی درباره ویژگی‌های سالن برگزاری کنگره شهدای فلاورجان بیان کرد: این سالن در مرکز شهرستان قرار گرفته و بار ترافیکی ندارد؛ محیطی مناسب برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف شهرستانی و استانی است و می‌توان کاربری متعدّدی را برای آن طراحی کرد تا پس از برگزاری کنگره شهدا به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی کنگره در این مجموعه استقرار می‌یابد و موضوع ادامه جمع آوری آثار شهدا، چاپ و نشر کتاب و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و غیره را دنبال می‌کند؛ در حقیقت برگزاری کنگره ملی شهدای فلاورجان آغازی برای کنگره است، همچنین مجموعه اداری می‌تواند به عنوان مجموعه اداری و آموزشی ادامه فعالیت دهد و سالن سینما و همایش با ظرفیت 800 نفر برای شهرستان فلاورجان که فاقد سینما و سالنی با این ظرفیت است، به صورت کامل ساخته می‌شود.

استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت مجموعه شهدای خط شکن

ساخت مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن فلاورجان که دارای کاربری مرکز همایش، سالن همایش و سینما و غیره است، ظرفیتی است که تا کنون در شهرستانی با جمعیت 250 هزار نفر جمعیت ایجاد نشده است، ظرفیتی که با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و خیران به اتمام رسیده است، فتحیان در این باره خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن فلاورجان از بودجه‌های سپاه و خیران و توان و امکانات دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌های شهرهای مختلف شهرستان فلاورجان انجام شده است، همه همکاری خوبی با ستاد برگزاری کنگره شهدا را داشته‌اند، همچنین خیران به صورت اختصاص امکانات همچون تأمین میلگرد و یا سایر مصالح ساختمانی با ما همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

به گزارش تسنیم؛ مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن برای برگزاری کنگره ملی سرداران و یک هزار و 400 شهید شهرستان فلاورجان مراحل پایانی و تکمیلی خود را پشت سر می‌گذارد، این کنگره از یکم تا هفتم آذر امسال با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف در هشت شهر شهرستان و با مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

 شهرستان فلاورجان در زمان جنگ تحمیلی حدود 13 هزار نفر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام داشته و یک هزار و 455 شهید را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در ششمین جشنواره خدمت کریمانه در روستای علی آباد بخش شمیل که با حضور سه خانواده شهید مدافع حرم برگزار شد، اظهار داشت: جوانان قرآنی منشاء خیر و برکت هستند و امروز ما در جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم و دشمن برای جنگ با قرآن آمده است.

دبیر ششمین جشنواره خدمت کریمانه گفت: این جشنواره با هدف ترویج و آشنایی با سیره اهل بیت علیهم السلام، کشف استعداد‌های قرآنی در منطقه و فراهم کردن شرایط مناسب یادگیری و حفظ قرآن کریم برگزار شد.

محمد ترابی افزود: بخش مسابقه قرآن و اذان با حضور بیش از ۱۱۰ قاری نوجوان دختر و پسر و بخش مسابقه شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام نیز با تعداد۱۷۰ تن به مدت یک هفته در این مسجد برگزار شد.

وی تصریح کرد: به برگزیدگان در رشته‌های صوت، ترتیل، حفظ، اذان و شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام جوایر نفیسی اهدا شد.

در پایان این مراسم از سه خانواده شهید مدافع حرم، خانواده شهید سالاری، شهید تختی نژاد و شهید زارعی قدردانی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تاریخی‌ترین بنای فلاورجان
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای فارس
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود