Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@11:54:58 GMT

استفاده از مدیران کهن‌سال ایراد مدیریتی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۱۷۱

به گزارش وانانیوز،  جلال میرزایی با اشاره به ضرورت جوان گرایی در کشور  با بیان اینکه «جوان گرایی به معنای نادیده گرفتن سوابق و تخصص افراد نیست»، اظهار داشت: اگر در یک سازمان فردی که سه سال است استخدام شده و تجربه خاصی نیز ندارد در راس امور قرار گیرد انگیزه به شدت در نزد کارکنان با سابقه سازمان کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با بیان اینکه «تخصص و تجربه را باید در کنار یکدیگر دید»، تصریح کرد: جوان گرایی یعنی افرادی که بازنشسته شده‌اند با کناره گیری از کار‌ها فرصت کسب تجربه و ارتقاء را به جوانان بدهند. نباید به دنبال حفظ افرادی باشیم که چندین سال است بازنشسته شده‌اند. اینگونه افرادی که استخدام می‌شوند انگیزه کافی برای کسب تجربه پیدا می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: متاسفانه ما درصدد نگهداری مدیرانی هستیم که ۷۰ سال است سابقه کار دارند در این صورت دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت و پیشرفت در جوانان باقی نمی‌ماند. می‌توان از افراد با تجربه به عنوان یک مشاور استفاده کرد و در یک چارچوب تعیین شده بازنشستگانی که دارای تخصص هستند تجارب خود را به اشتراک بگذارند. اینگونه میدان عمل برای جوانان باز می‌شود و امید دارند که روزی بتوانند با تلاش به مقام‌های بالا برسند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تصریح کرد: متاسفانه افراط و تفریط در هر دو بخش دیده می‌شود. از یک سو ما به دنبال حفظ مدیران ۹۰ ساله به بهانه تخصص و تجربه هستیم یا از سوی دیگر جوانی را که هیچ تجربه‌ای و کار حرفه‌ای ندارد در مقام عالی قرار می‌دهیم که هر دو اشتباه است. ما باید از سازمان‌ها و شرکت‌های موفق در دنیا الگوبرداری کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد یک جوان پس از گذشت پنج سال کار چشمگیری را انجام می‌دهد که یک تحول بنیادی را به دنبال دارد. این جوان استحقاق مدیریت یک سازمان را دارد، اما متاسفانه ما در انتخاب مدیران معیار درستی نداریم و به طور کلی دیمی عمل می‌کنیم. افرادی که دارای بیش از ۱۰ سمت در جایگاه‌های مختلف در کشور هستند از نوادر سیستم‌های اداری است که در کشور ما یافت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه هر چقدر که در این زمینه نیز ذکر مصیبت می‌کنیم راه به جایی نمی‌برد. یکی از اساسی‌ترین مشکلات سیستم اداری کشور ما این است که افرادی کهن سال با سمت‌های مختلف درگیر جلسات متعدد می‌شوند و جای سوال دارد که اصلا چگونه فرصت عمل به دستورالعمل جلسات متعددی را که شرکت می‌کنند پیدا خواهند کرد.

میرزایی در ادامه اظهار کرد: مجلس در این زمینه طرحی را آماده کرد که در نهایت به قانون منع بکارگیری بازنشستگان تبدیل شد که این گام اول بود و مجلس باید گام‌های بعدی را در این زمینه بردارد. چرا که هنوز برخی از افراد به دنبال یافتن راه‌های دور زدن این قانون هستند. گویا در سیستم اداری کشور ما قحط الرجال است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: مجلس گام اول را برداشته است. بعد از اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان گام‌های بعدی را نیز بر خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: جوان گرایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست صبح ایران در گفتگویی، با بیان اینکه جبهه صبح ایران از متن جامعه جوان ظاهر شده است و بنده آنها را بسیار فعال دیده‌ام، گفت: دبیر کل این تشکیلات یک جوان است و تیمی هم که جمع شده‌اند افراد جوان و تحصیلکرده‌ای هستند و به خوبی مسائل را حوزه‌بندی کرده‌اند و کارهای تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهند ضمن آنکه به مطالبات مردم هم توجه دارند و سعی می‌کنند مطالبه‌گری را فعال کنند از این رو افتخار می‌کنم که نامزد این فهرست هستم.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه بنده علاوه بر صبح ایران در فهرست اُمنا هم بودم از ارائه فهرست صبح ایران و اُمنا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به غیر از این دو تشکل جبهه ایران اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی هم فهرست خواهند داد.

عضو فهرست صبح ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این ۴ تشکل در مرحله دوم انتخابات لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: لیست واحد نمی‌دهند اما اشتراکات آنها به هم نزدیک است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898705

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم