Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:27:47 GMT

جوایز جشنواره استکهلم تقسیم شد/ تاخت و تاز اسب برنزی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۲۹۷

جوایز جشنواره استکهلم تقسیم شد/ تاخت و تاز اسب برنزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، یاسمین مظفری کارگردان متولد کاناد با فیلم «دختران پرنشاط/Firecrackers» جایزه بهترین فیلم بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم استکهلم را که امسال بسیار تحت تاثیر حضور زنان بود از آن خود کرد. جایزه بهترین فیلم اول جشنواره نیز به فیلم «اسکیت آشپزخانه/Skate Kitchen» ساخته کریستال ماسل رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دختران پرنشاط» جایزه اصلی جشنواره موسوم به اسب برنزی را بدست آورد. در بخشی از بیانیه جشنواره در مورد فیلم چنین گفته شده است: یک فیلم کاملا هدایت‌شده که در آن همه عناصر در دنیای منحصر به فرد خود به هم می‌رسند.

بازیگر اصلی فیلم «دختران پرنشاط»، میکلا کوریمسکی (تصویر خبر) نیز جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را از آن خود کرد. در بیانیه جشنواره از بازی وی با کلماتی چون خطرناک، حساس، انفجاری، قوی، باهوش، غیرقابل پیش بینی، خلاقانه و پیچیده یاد شده است.

همانگونه که در بالا اشاره شد، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره نیز به فیلم «اسکیت آشپزخانه» ساخته کریستال ماسل رسید. فیلم پیش تر جایزه مردمی جشنواره ساندنس را از آن خود کرده بود. «اسکیت آشپزخانه» یک پرتره چندنژادی پر جنب و جوش از یک گروه اسکیت باز دختر در منطقه پایین منهتن است.

جایزه بهترین کارگردان جشنواره به اوا ترابیش آلمانی برای فیلم «همه عالی/All Good» رسید، این فیلم که روایت داستانی خشن است، پیش از این توانسته بود در بخش مسابقه فیلم های اول جشنواره لوکارنو جایزه دریافت کند.

فیلم «کفرناحوم/Capernaum» به کارگردانی نادین لبکی که پیش از این جایزه هیات داوران جشنواره کن امسال را  بدست آورده بود از جشنواره استکهلم نیز دست خالی برنگشت. لبکی و دیگر همکاران فیلمنامه نویسش توانستند جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره استکهلم را از آن خود کنند. «کفرناحوم» به عنوان نماینده کشور لبنان برای شرکت در نود و یکمین دوره اسکار نیز انتخاب شده است، سونی پیکچرز پخش این فیلم را برعهده دارد.

جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره نیز به ویکتور پالستر برای نقش آفرینی تحسین برانگیزش در فیلم «دختر/Girl» ساخته لوکاس دونات رسید. فیلم «دختر» محصول کشور بلژیک پیش از این جایزه دوربین طلایی را از جشنواره کن بدست آورده بود، نتفلیکس حق پخش این فیلم را خریداری کرده است.

از دیگر جوایز جشنواره می توان به جایزه بهترین فیلمبرداری اشاره کرد که به هیروشی اوکایاما برای فیلم «مسیح/Jesus» رسید؛ جایزه ایمپکت جشنواره را فیلم «سکوت/Los Silencios» ساخته بئاتریز سیگنر کارگردان برزلی بدست آورد و جایزه بهترین مستند را نیز ویتالی مانسکی مستند ساز در تبعید روسی برای فیلم «شاهدان پوتین/Putin Witnesses» از آن خود کرد.

پیش از این نیز اعلام شده بود که اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی جایزه ویژنری جشنواره استکهلم و  ماری هرون فیلمساز کانادایی جایزه یک عمر دستاورد جشنواره را دریافت می کنند.

کد خبر 4459982

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه سینمایی جشنواره فیلم استکهلم سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های گردشگری طلایی، نقره‌ای و برنزی ناژوان رونمایی شد

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان از آغاز خدمت جدید این مدیریت در ارائه خدمات مراکز گردشگری ناژوان از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان و در سال ۱۴۰۳ که البته شروع ارائه این خدمات متبرک با روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) شد، ارائه خدمت ویژه مدیریت ناژوان در مراکز گردشگری در قالب بسته‌های گردشگری در سه طرح طلایی، نقره‌ای و بُرُنز اجرایی شد.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد مدیریت ناژوان و سیر مراحل تصویب در کمیته عالی ناژوان و شورای اسلامی شهر اصفهان و ابلاغ آن از این پس خدمات مراکز گردشگری ناژوان علاوه بر فروش انفرادی مراکز تحت عنوان سه بسته فروش بلیت مراکز گردشگری نیز اجرا می‌شود.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر این اساس تا پایان روز بیست‌وچهارم فروردین سال جاری، بسته گردشگری طلایی ناژوان شامل خرید خدمت و بازدید از تمام مراکز گردشگری ناژوان (آکواریوم، باغ پرندگان، موزه صدف‌ها، باغ گیاهان گرمسیری و باغ نورانی گل رز)، با اعتبار یک روزه از قرار ۴۲۳ هزار تومان با اعمال تخفیف ۲۵ درصد به مبلغ ۳۱۷ هزار و ۲۵۰ تومان، بسته گردشگری نقره‌ای ناژوان شامل تمام مراکز گردشگری یاد شده ناژوان به جز باغ پرندگان با اعتبار یک روزه از قرار ۳۵۸ هزار تومان با اعمال تخفیف ۲۵ درصد به مبلغ ۲۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بسته گردشگری بُرُنزی ناژوان شامل تمام مراکز گردشگری یاد شده به جز آکواریوم ناژوان با اعتبار یک روزه از قرار ۲۲۳ هزار تومان با اعمال تخفیف ۲۵ درصد به مبلغ ۱۶۷ هزار و ۲۵۰ تومان ارائه می‌شود.

قائلی افزود: پیش‌بینی این بسته‌ها در راستای ایجاد امکان تفریح و نشاط خانواده محور و تسهیل در استفاده از تمام مراکز گردشگری ناژوان برای شهروندان و گردشگران صورت پذیرفت و سایر تدابیر اتخاذ شده تکمیلی در فرصت‌های آتی به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 739658

دیگر خبرها

  • ایتالیایی‌ها از ژانگ ییمو تجلیل می‌کنند
  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • بسته‌های گردشگری طلایی، نقره‌ای و برنزی ناژوان رونمایی شد
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • عکس| گلزن استقلال جایزه جنجالی را گرفت!
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر