Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@19:11:38 GMT

شاخص اشتغال استان یک درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۳۵۲

شاخص اشتغال استان یک درصد کاهش یافته است

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در خراسان رضوی به دلیل وجود آستان قدس رضوی و نهاد های مردمی از میانگین کشوری بالاتر است،افزود:بیش از 90درصد از تولید و اشتغال در خراسان رضوی صنایع کوچک،متوسط وبخش کشاورزی است.

محمد حسین روشنک در گفت وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه کارآفرینی در خراسان رضوی نسبت به اغلب استان‌های کشور وضعیت بهتر و زمینه مناسب‌تری دارد،اظهار داشت: عمده اقتصاد خراسان رضوی توسط بخش خصوصی و کارآفرینان اداره می‌شود وبخش دولتی  ویا خصولتی ها در آن کمتر نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: به رغم اینکه اصل 44 قانون اساسی در خراسان رضوی اجرا شده و این استان از نظر سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد شرایط بهتری نسبت به سایر استانها دارد اما کارآفرینان استان که عمده آنان از بخش خصوصی هستند در بحران ها آسیب پذیرتر از کارآفرینان بخش دولتی یا مورد حمایت دولت می باشند. وی افزود:نمی‌توان گفت که خراسان رضوی اقتصاد بهتری نسبت به استان‌های دیگری که دولت در آن ها میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده دارد؛ اما در حوزه کارآفرینی افراد قوی‌تری وجود دارند که اگر امکانات و سرمایه در اختیار آن ها قرار بگیرد نقش بسیار مؤثری می‌توانند برای توسعه اقتصادی استان داشته باشند. رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان رضوی با تأکید براینکه خراسان رضوی از معدود استان‌هایی است که تراز بازرگانی آن مثبت بوده و صادرات آن حتی در دوران تحریم نیز بسیار بالاتر از واردات آن بوده است، ادامه داد:باید این را بپذیریم و بدانیم که رکود در کشور به علت سیاست‌های مبارزه با تورم ایجاد شده و هم اکنون در این وضعیت تمام شرایط دست به دست هم داده و سبب افزایش نسبی بیکاری شده است. روشنک افزود:در ماه های اخیر شاهد افتی در میزان اشتغال در استان بوده ایم به طوری که شاخص اشتغال در حدود یک درصد پایین تر آمده است. وی با اشاره به اینکه صادرات، محور توسعه اقتصادی است و تنها راه توسعه و اشتغال وکارآفرینی صادرات است و باید با تلاش این مهم را محقق کنیم،افزود: در حوزه صادرات رشد داشتیم که برنامه ریزی ما تا 35درصد است و این موضوع سبب رونق کم وبیش اشتغال در برخی حوزه ها بودیم. روشنک افزود:افزایش نرخ ارز و طلا به بیش از 3و4برابراثر بسیار زیادی بر کاهش کسب وکار ودر ابعاد صنعتی،معدنی و... شده است. وی با اشاره به اینکه ما از ابتدای سال تاکنون در شرایط‌های بدی قرار داشتیم اما توانستیم عملکرد خوبی را از خود به جای بگذاریم، گفت: کارآفرینان ما حتی اگر ضرر کرده‌اند به فکر کارگران خود بوده و حتی تعدیل نیرو نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اشتغال و کارآفرینی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند

حجت گنابادی‌نژاد جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۲۰۶ هزار و ۱۴۷ نفر از طریق فرودگاه، ۳۷۶ هزار و ۲۱۵ نفر از طریق راه آهن، ۵۱۴ هزار و ۶۷۵ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و پنج میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۱۹ نفر از طریق حمل و نقل شخصی به استان و مشهد الرضا (ع) سفر کرده‌اند.

او افزود: در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری برای زائران و مجاوران انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی طی شبانه روز منتهی به عصر پنجم فروردین در استان ۷۰ درصد، واحد‌های موقت ۸۳ درصد و واحد‌های اضطراری ۵۱ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • ۶۷۴ هزار خودرو وارد خراسان رضوی شد
  • ورود بیش از ۶۷۴ هزار خودرو به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • باران های سیل‌زا در راه خراسان رضوی
  • کاهش ۳۰ درصدی حوادث طبیعی در خراسان رضوی
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر