Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت خارجه تونس سالگرد تشکیل کشور فلسطین را تبریک گفت.
وزارت خارجه تونس در صفحه فیسبوک خود نوشت: تونس به مناسبت سی امین سالگرد اعلام کشور فلسطین بار دیگر بر موضع ثابت و اصولی خود در حمایت از آرمان فلسطینیان و مبارزات مردمی آنان برای بازپس گرفتن حقوق قانونی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در سرزمین خود به پایتختی قدس شریف تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تونس در این مناسبت، بر پایبندی خود برای کمک به تلاش های منطقه ای و بین المللی جهت از سرگیری روند صلح عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه های شورای امنیت، طرح صلح عربی و گزینه دو کشور تاکید دارد.
همچنین تونس از شورای امنیت و طرف های بین المللی می خواهد به مسئولیت های خود برای توقف حملات سازمان یافته نیروهای اشغالگر اسرائیلی به ملت بی دفاع فلسطین، طرح های اسرائیل برای تحمیل وضع موجود، تغییر حقایق تاریخی و قانونی قدس و دیگر اراضی اشغالی ، هدف قرار دادن مقدسات اسلامی و مسیحی و ادامه دادن به شهرک سازی ها که به چالش کشیدن آشکار قطعنامه های شورای امنیت و قوانین بین المللی است، عمل کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تونس فلسطین بین الملل صلح قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد تاکید کرد که در حالی که ایالات متحده از ایده راه حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تشکیل کشور فلسطین ممکن است این نتیجه را تضمین نکند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول، کره جنوبی پس از دیدار با چو تائه یول، وزیر امور خارجه کره جنوبی، موضع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در این مورد تکرار کرد و بر حمایت از سناریویی که در آن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کشور‌های امن خود را دارند، تاکید کرد.

او در پایان گفت: «ما در حال کار روی این موضوع هستیم تا در اسرع وقت به آن برسیم.

 اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند.

راه حل دو دولتی، یکی از راه حل‌های ارائه شده برای رفع اختلافات بین اسرائیل و فلسطینیان است. طبق این چاره، بجای خصومت با اسرائیل برای «راندن آنان به بیرون از منطقه» از سوی اعراب، یا بجای «نابودی و پایمال گردانیدن حقوق فلسطینیان» از سوی اسرائیل، چاره، برقراری دو کشور جداگانه اسرائیل و فلسطین به‌طور همزمان و به رسمیت شناخته شدن هر دو از طرف تمامی طرفین درگیر و یکدیگر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل فرا رسیده است
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست