Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بیرانوند به دلایل زیادی شانس بالایی برای انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا دارد.

به گزارش ایسنا، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۸ یک دسامبر در مسقط عمان برگزار می‌شود و بهترین‌های قاره کهن انتخاب می‌شوند. فوتبال ایران نیز در بخش‌های مختلفی از جمله فوتبال ساحلی، فوتسال و فوتبال بانوان در این مراسم حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال احتمال می‌رود مهم‌ترین جایزه این شب در فوتبال آسیا نیز به ایران برسد و علیرضا بیرانوند به عنوان مرد سال آسیا انتخاب شود.

هنوز نامزدهای بهترین‌های آسیا اعلام نشده ولی برای انتخاب بیرانوند به عنوان مرد سال آسیا دلایل زیادی وجود دارد.

* فصل درخشان در جام جهانی و لیگ قهرمانان

علیرضا بیرانوند در جام جهانی عملکرد خوبی برای ایران داشت که اوج کار او مهار پنالتی کریستیانو رونالدو بود. او در ادامه توانست در یک فصل لیگ قهرمانان هفت کلین‌شیت ثبت کند و با پرسپولیس، نایب قهرمان آسیا شود. او یک بار عنوان "بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان" را نیز به دست آورد.

* افت بازیکنان عربی

امسال سال خوبی برای بازیکنان عرب نبود. عمر عبدالرحمان فصل خوبی نداشت و در ادامه نیز با مصدومیت سنگین، جام ملت‌های آسیا را از دست داد. احمد خلیل، عمر خریبین، السهلاوی و عمر السومه نیز دیگر بازیکنان شاخص عرب بودند که در این سال چندان درخشان نبودند.

* قانون بازی در آسیا

بر اساس این قانون،‌ بازیکنی که مرد سال آسیا می‌شود باید در قاره آسیا بازی کند و به همین خاطر لژیونرها نمی‌توانند نامزد این بخش شوند. 

برندگان سابق مرد سال آسیا از ایران 

جایزه بهترین بازیکن سال آسیا از سال ۱۹۹۴ به بهترین بازیکن قاره داده شده است که تاکنون چهار بازیکن از ایران به این عنوان دست یافتند. 

۱۹۹۶: خداداد عزیزی

۱۹۹۹: علی دایی

۲۰۰۳: مهدی مهدوی کیا

۲۰۰۴: علی کریمی

حالا بعد از ۱۴ سال غیبت، علیرضا بیرانوند می‌تواند امیدوار به کسب این جایزه با اهمیت در آسیا شود. البته ممکن است سوزوکی و آبه دو بازیکن کاشیما، اکرم عفیف از قطر و فنگ ژیائوتینگ از چین رقیبان جدی برای بیرانوند باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا بیرانوند مرد سال آسیا 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

بنابر روایت ایسنا، در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899294

دیگر خبرها

  • سپاهان مثل استقلال؛ شانس قهرمانی این دو تیم کم شد!
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • کاپیتان بهترین بازیکن ایران و قرقیزستان
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد
  • ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم
  • مارسل دسایی و انتخاب ویژگی های یک بازیکن کامل / فیلم
  • اتفاق ویژه در رختکن تیم ملی به افتخار کاپیتان
  • خاطره جالب حسین طیبی از فارسی یاد دادن علیرضا بیرانوند به بازیکن پرتغالی (فیلم)
  • بیرانوند گچ دستش را باز کرد | حضور مهمان ویژه زن در تمرینات پرسپولیس!