Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@05:07:54 GMT

رایزنی «پمپئو» با وزیر خارجه عمان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۴۲۴

به گزارش فارس، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با وزیر خارجه عمان ضمن تشکر از او بابت دوستی بلندمدت و مشارکت استراتژیک «مسقط» با «واشنگتن» درباره مسائل منطقه‌ از قبیل یمن رایزنی کرده است.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه آمریکا، «مایک پامپئو» عصر روز جمعه با «یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر خارجه عمان تماس تلفنی برقرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این روایت، وزیر خارجه آمریکا از همتای عمانی خود به دلیل آنچه «دوستی بلندمدت و مشارکت استراتژیک» عمان با آمریکا و همچنین تعامل این کشور در قبال «چالش برانگیزترین موضوعات منطقه» تشکر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا توضیح بیشتری درباره اینکه منظورش از «چالش برانگیزترین مسائل منطقه» چیست، ارائه نداده و بلافاصله به رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عمان درباره یمن پرداخته است.

عمان اخیرا میزبان سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بود و پادشاه این کشور در مسقط از «بنیامین نتانیاهو» میزبانی کرده بود.

خبرگزاری عمان در این باره گزارش داده بود: «سلطان بن سعید قابوس در کاخ البرکه از نتانیاهو استقبال کرد  و دو طرف در زمینه پیشبرد فرایند صلح(روند سازش) در غرب آسیا و برخی مسائل دوجانبه رایزنی کردند».

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود درباره تماس تلفنی وزرای خارجه این کشور و عمان از رایزنی آنها درباره یمن هم خبر داده است.

به گفته واشنگتن، دو طرف ضمن اشتراک نظر درباره لزوم توقف درگیری‌ها در یمن، بر اهمیت اقدام همه طرف‌ها به سمت حصول به راه حل سیاسی جهت پایان دادن به جنگ و رسیدن به صلح و امنیت در یمن تاکید کردند.

رایزنی وزیر خارجه آمریکا درباره یمن در شرایطی صورت گرفته که واشنگتن چه در دولت «باراک اوباما» و چه در دولت «دونالد ترامپ» انواع حمایت‌های نظامی، سیاسی و اطلاعاتی از ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی را انجام داده و این حمایت‌ها از زمان آغاز حملات در ششم فروردین ۱۳۹۴ توسط ائتلاف ادامه داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در سخنانی درباره تنش‌ها در خاورمیانه گفت: پکن امیدوار است که ایالات متحده «خود برتر بینی را کنار بگذارد» و به درخواست‌های جامعه جهانی توجه کند.

روز گذشته نیز وزیر خارجه چین در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شده بود. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این نشست خواستار اجرای قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل شد و از آمریکا به دلیل پیشنهاد غیرالزام آور بودن این قطعنامه انتقاد کرد. وزیر خارجه چین دراین‌باره گفت: «از نظر ایالات متحده به نظر می‌رسد قوانین بین‌المللی ابزاری است که می‌تواند هر زمان مفید باشد و در صورت عدم تمایل به استفاده از آن کنار گذاشته شود.»

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز گفت که امیدوار است چین از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش استفاده کند.

ماه گذشته نیز هیأتی چینی به ریاست «وانگ کجیان»، مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرده بود.

اسماعیل هنیه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، تأمین نیازهای ضروری در مراکز اسکان آوارگان، بازسازی غزه و تحقق اهداف و خواسته‌های سیاسی ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

وی همچنین روابط مستحکم ملت‌های فلسطین و چین را مایه افتخار دانست و از نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر چین در دوحه نیز که در این دیدار حاضر بود، بر ضرورت توقف جنگ و کشتار فلسطینیان و تأمین نیازهای انسانی آنان تاکید کرد و گفت حماس بخشی از بافت و ساختار ملی فلسطین است و چین بر روابط با آن مصمم است.

کد خبر 6082228

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه