Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-01@22:54:03 GMT

سیلوانه، اکسیژن خالص جهانی در ارومیه + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۴۶۳

این شهر در جنوب غربی استان آذربایجان غربی و در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان ارومیه و در دامنه‌ی ارتفاعات بلند مشرف بر خط مرزی ایران و ترکیه و در قسمت میانی آن واقع شده است.


به گزارش شریان نیوز،این شهر در جنوب غربی استان آذربایجان غربی و در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان ارومیه و در دامنه‌ی ارتفاعات بلند مشرف بر خط مرزی ایران و ترکیه و در قسمت میانی آن واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلوانه از شرق به شهر ارومیه و با دهستان باراندوز در روضه چای از توابع بخش مرکزی ارومیه و از غرب با شهر شمزینان ترکیه و از شمال با شهر سرو و دهستان برادوست از بخش صومای برادوست و از سمت جنوب در داخل کشور با منطقه دشتبیل شهرستان اشنویه و نیز با منطقه خاکورک کردستان عراق همسایه است.

در دنیا 19 منطقه وجود دارد که دارای اکسیژن خالص هستند که به منظور هوای پاک است و یکی از این 19 منطقه، دریاچه سیلوانا ارومیه است که همانطور که گفته شد در استان آذربایجان غربی قرار دارد.‌ زبان گفتگوی مردم اهالی سیلوانا کردی است و مردمش عموما مذهب شافعی دارند. شغل مردمان این منطقه صنایع دستی ای از قبیل گلیم و جاجیم و پوشاکی ساده می باشد و همچنین محصولات لبنی و محصولات دامی هم تولید می‌کنند. نفس کشیدن دراین هوای پاک باید احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشد. آیا شما تا به حال به سیلوانه سفر کرده‌اید؟ اگر نه، توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر برنامه‌ای برای سفر به این منطقه‌ی زیبا و بکر و با هدف حفظ محیط زیست این منطقه داشته باشید تا از تنفس در این هوای بی‌نظیر لذت ببرید.

برچسب هاذربایجان غربیکیلومتریارومیهارتفاعاتشهرستانایرانترکیهسیلوانهاکسیژن

منبع: شریان

کلیدواژه: کیلومتری ارومیه ارتفاعات شهرستان ایران ترکیه سیلوانه اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه