Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:30:10 GMT

پ.ک.ک در کردستان عراق خودسرانه عمل می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۵۳۶

پ.ک.ک در کردستان عراق خودسرانه عمل می کند

اربیل – ایرنا – در پی بمباران اخیر از سوی ترکیه، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق با انتقاد از ادامه حضور نیروهای پ.ک.ک در این منطقه گفت که این گروه توجهی به خواسته های دولت اقلیم ندارد و خودسرانه عمل می کند. .

به گزارش ایرنا، در پی بمباران هوایی منطقه آمدی در استان دهوک توسط جنگنده های ارتش ترکیه در روز جمعه که به کشته شدن 3 تن از شهروندان کردعراقی انجامید، واکنش های متفاوتی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'صفین دیزایی' سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق در اظهاراتی در این خصوص گفت: پ.ک.ک از داخل کردستان عراق به ترکیه تردد دارد و دست به عملیات نظامی می زند و بعد از عملیات به داخل کردستان عراق بازمی گردد.
نامبرده تصریح کرد که ادامه این سیاست از سوی پ.ک.ک آسیب جدی به مردم کردستان عراق رسانده است.
صفین دیزایی اضافه کرد: دولت اقلیم از پ.ک.ک خواسته است منطقه را ترک کند اما آنها توجهی به خواسته های ما ندارند.
همسو با این سخنان کنسولگری ترکیه در اربیل مدعی شد که ارتش ترکیه قصد ندارد شهروندان کرد عراقی را مورد هدف قرار دهد اما پ.ک.ک از مردم غیرنظامی به عنوان سپر انسانی بهره می گیرد.
در یک سال گذشته بیش از 17 تن از شهروندان غیرنظامی کرد عراقی در منطقه کردستان عراق، مورد هدف جنگنده های ارتش ترکیه قرار گرفته اند.
درخصوص تنشهای نظامی بین ارتش ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در کردستان عراق «کریم برادوستی» مسئول کمیته منطقه برادوست اتحادیه میهنی کردستان عراق در استان دهوک به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: ارتش ترکیه اخیرا تحرکات نظامی خود را در سطح زمینی نیز در منطقه افزایش داده به نحوی که باعث افزایش درگیریهای نظامی با پ.ک.ک شده است.
وی افزود: با حضور نظامی ترکیه رفته رفته جنگ پ.ک.ک با ترکیه به کردستان عراق منتقل خواهد شد کما اینکه ما در چندین منطقه شاهد این درگیریها هستیم.
به گفته کارشناسان نظامی، ارتش ترکیه تعداد پایگاههای خود در کردستان عراق را به 15 پایگاه نظامی افزایش داده و پیش بینی می شود با استقرار کامل نیروها در این پایگاهها روند درگیریها بیشتر از گذشته شود.
خاورم**351**4**380

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه كردستان عراق بمباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست را از میان بردارد.

به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت.

خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است و آن‌ها به اهداف نظامی و همچنین روستاها حمله می‌کنند.

بورکینافاسو در ژانویه ۲۰۲۳ به پیمان نظامی خود با فرانسه پایان داد و نیروهای فرانسوی نیز از این کشور خارج شدند.

نیروهای فرانسوی به بهانه کمک به بورکینافاسو در مبارزه با تروریست‌های مرتبط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در آنجا مستقر بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه
  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند