Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:36:15 GMT

کتاب حلوایی است که خواندنش کام را شیرین می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۷۳۵

کتاب حلوایی است که خواندنش کام را شیرین می‌کند

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه کتاب گران‌بهاترین گنجینۀ میراث بشر است، گفت: جایگاه کتاب آن‌گونه سترگ است که خواندنش، نخستین واژگان وحی را شکل داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی» در پیامی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه کتاب، گران‌بهاترین گنجینۀ میراث بشر است، اظهار داشت: کتاب آن‌چنان پرظرفیت است که معجزۀ جاوید پیامبر خاتم«صلی‌الله‌علیه‌وآله» قرار گرفت و آن‌قدر پرارج است که خدای سبحان به ابزار نگارش وخطوط نگاشته‌اش، سوگند یاد کرده است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه جایگاه کتاب آن‌گونه سترگ است که خواندنش، نخستین واژگان وحی را شکل داد، «إقرَأْ» تصریح کرد: کتاب ابزار انتقال دانش و فرهنگ است و براین‌اساس، پایۀ هر تمدنی است و فرد و جامعه، بدون انس پیوسته با کتاب خوب، بی‌مایه و چه‌بسا پوک و پوچ خواهد شد.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری افزود: در وصف کتاب و کتاب‌خوانی، هرچه کتاب بنویسیم و بنویسند کم است؛ لکن کتاب حلوایی است که خواندنش کام را شیرین می‌کند، نه گفتنش! به‌ویژه برای ملتی با فرهنگی مثال‌زدنی؛ ملتی که پیام پیامبرش دانش‌جویی از گهواره تا گور است؛ ملتی با ستارگانی خیره‌کننده در سپهر فضل و علم،  مخصوصاً اکنون که ملت غیور ایران اسلامی در حال گذر از پیچی تاریخی، به‌سوی آرمانی تاریخی است.

 

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: بی‌تردید، فرد و ملتی که خواهان رشد و شکوفایی است، حتی در تنگنای زندگی مادی و سختی معیشت نیز از حظّ حیات روحی‌اش غافل نخواهد شد؛ او می‌داند که اگر با کتاب انس بگیرد و کتاب غمگسارش باشد، هیچ اندوهی بر او کارگر نخواد بود: «مَنْ تَسَلَّى بِالْكُتُبِ لَمْ تَفُتْهُ سَلْوَة».


وی با اشاره به اینکه دولت برخاسته از این ملت، باید جایگاهی درخور برای این امر درنظر بگیرد گفت: روز کتاب و کتاب‌خوانی را بهانه‌ای برای توجه دوباره به کتاب قرار ‌دهیم و به اصحاب متعهد آفرینش کتاب تبریک می‌گوییم. امیدواریم به‌‌لطف الهی، تولید و انس با کتاب خوب شیوۀ همیشگی ما گردد./

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور تامین اجتماعی خراسان جنوبي بیرجند جشنواره کشوری روح خدا شهید مدافع حرم گیلان آیت الله مهدوی هفته کتاب و کتابخوانی اصفهان کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه

تیم فوتبال چلسی در دیدار معوقه هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۲ بر صفر مقابل تاتنهام پیروز شد.

به گزارش ایسنا، چلسی در دیداری عقب افتاده از هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۲ بر صفر مقابل تاتنهام پیروز شد و ۳ امتیاز این دیدار را به دست آورد.

تروو چالوبا (دقیقه ۲۴) و نیکلاس جکسون (دقیقه ۷۲) در این دیدار برای آبی های لندن گلزنی کردند.

چلسی اکنون با ۵۱ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. تاتنهام نیز سومین شکست متوالی خود را متحمل شد و با ۶۰ امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

در دیدارهای آتی چلسی در خانه به مصاف وستهم و تاتنهام به دیدار لیورپول خواهد رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند