Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@04:19:02 GMT

افزایش مصرف گاز در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۷۴۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، احمد فعله گری افزود: این مصرف در بخش‌های مختلف خانگی، نیروگاه سیکل ترکیبی و واحد‌های تولیدی و صنعتی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف در استان مصرف شد، گفت: از این میزان ۴۰ درصد به بخش خانگی، ۴۰ درصد به نیروگاه سیکل ترکیبی و مابقی به بخش واحد‌های تولیدی وصنعتی اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعله گری به شرایط جوی امسال و شروع زود هنگام فصل سرما اشاره کرد و افزود: در ۲۰ روز اول آبان، حدود ۱۸۱ میلیون و ۹۷ هزار و ۲۲۸ متر مکعب گاز طبیعی مصرف شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۴۷ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۵۶ متر مکعب بود.
وی گفت: در سال‌های گذشته و طبق برنامه از پیش تعیین شده اولویت شرکت گاز استان کردستان تامین مصارف بخش خانگی است و این شرکت موظف به تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج تا اواخر آبان است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: پارسال و همچنین در هشت ماه منتهی به آذرسال جاری، تامین سوخت این نیروگاه بطور کامل انجام گرفته است.
فعله گری، تامین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها را ناشی از افزایش تولید گاز در سطح کشور و همچنین رویکرد شرکت ملی گاز ایران در بحث جایگزینی گاز به جای سایر سوخت‌های فسیلی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه در خصوص توسعه گازرسانی به روستا‌ها و شهر‌های استان در منطقه و سطح کشور در وضعیت مناسبی هستیم، به نوعی که ضریب نفوذ گاز استان از میانگین کشوری بالاتر است.
فعله‌گری ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان را ۹۹.۹ درصد و در مناطق روستایی ۸۶ درصد عنوان کرد و گفت: هزار و ۱۴۵ روستای استان هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
وی به برنامه‌های آتی شرکت گاز استان کردستان در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: توسعه گازرسانی همچنان ادامه دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که گاز به طور مستمر و مداوم و بصورت کیفی در اختیار مصرف کنندگان استان کردستان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گاز صرفه جویی کردستان سرما خبرگزاری صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش شانا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود