Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق گزارش های جهانی در زمینه درمان اعتیاد، از هر 6 نفر یک نفر تحت پوشش درمان اعتیاد قرار دارد اما در جمهوری اسلامی ایران تقریبا بیش از یک سوم معتادان یعنی حدود یک میلیون نفر تحت پوشش درمان هستند.

رحیم ساکی اظهار داشت: ایران در حوزه مقابله و کاهش تقاضا، درمان و رویکرد اجتماعی اعتیاد پیشرو اما تنها است و کشورهای غربی تمایل چندانی به همکاری ندارند و رویکرد قانونی سازی و جرم زدایی از مواد مخدر را پیش گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، ایران به تنهایی بیش از 75 درصد کشفیات تریاک و نزدیک به 30 درصد کشفیات جهانی هروئین و مرفین را به خود اختصاص داده است.
وی با تاکید بر تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی مبارزه با مواد مخدر گفت: 35 یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه و چندجانبه در این زمینه وجود دارد که در حال اولویت بندی و پیگیری آنها هستیم.
ساکی به اقدامات مقابله ای پلیس ایران در زمینه مواد مخدر اشاره کرد و افزود: کشورهای غربی یک دهم اقدامات پلیس ایران را نیز انجام نداده‌ اند و جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر یک کشور پیشرو‌ است اما متأسفانه نتوانسته‌ ایم دستاوردهای ارزشمند جهانی پلیس ایران را به خوبی در عرصه بین المللی معرفی کنیم.
وی درباره تعاملات بین المللی با سایر کشورها برای مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: با کشور ترکیه سطح تعاملات را بسیار گسترش دادیم همچنین درصدد برقراری تعامل بیشتر با جمهوری آذربایجان و ترکمنستان هستیم.
ساکی درباره ارتباط با کشورهای اروپایی گفت: اکنون مذاکرات خود با اتحادیه اروپا را آغاز کرده ایم؛ کشورهای اروپایی سیاست واحدی در زمینه مبارزه با مواد مخدر دارند و ایران سعی داشته تا با برخی از آنها که به ما نزدیک تر هستند مانند ایتالیا و بلغارستان ارتباط بیشتری برقرار کند.
مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تلاش های بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای درگیر در این زمینه اظهار داشت: بلغارستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر بالکان موضوعات مشترک بسیاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر دارد زیرا مواد مخدر افغانستان از این مسیر تا کشور هلند پیش می رود.
ساکی ادامه داد: ایران با همکاری چین و روسیه قرار است مبارزه با مواد مخدر و حوزه های مختلف آن را به سطح استراتژیک یا راهبردی ارتقا بخشد و مقامات و مسئولان عالی رتبه را در این حوزه وارد کند.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: استانداردها و فعالیت های ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست و کشور ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر از سایر کشورها جلوتر است. آنها مطلب اضافه تری ندارند که در اختیار ما قرار دهند و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی در حوزه درمان اعتیاد از ایران الگو می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش های جهانی در زمینه درمان اعتیاد، از هر 6 نفر یک نفر تحت پوشش درمان اعتیاد قرار دارد اما در جمهوری اسلامی ایران تقریبا بیش از یک سوم معتادان یعنی حدود یک میلیون نفر تحت پوشش درمان هستند.
ساکی به مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و رویکرد اجتماعی به این معنا است که تک تک مردم نسبت به انحراف اجتماعی، حساسیت به موقع و با واکنش تخصصی، قانونی و مداوم داشته باشند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید امیر حسین موسوی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از این بود که خودرو حامل مقادیری تریاک از استان‌های شرقی به سمت تهران در حرکت است.

وی ضمن بیان اینکه پس از مشخص شدن زمان، مکان تحویل و نحوه انتقال هماهنگی‌های لازم به انجام رسید، افزود: با اقدامات هوشمندانه پلیس خودرو دنا شناسایی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ضمن بیان اینکه خودرو دنا در گردنه آهوان محور دامغان_سمنان توقیف شد، ابراز داشت: در بازرسی از خودرو چهار کیلو و ۷۷۳ گرم تریاک کشف شد.

موسوی ضمن بیان اینکه با کشف محموله راننده و سرنشین دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی ضمن بیان اینکه در این مأموریت یکی از مهره‌های توزیع مواد مخدر در کشور دستگیر شد، افزود: انهدام شبکه قاچاق مواد مخدر اقدام مهمی که پلیس برای پیشگیری از آسیب اجتماعی در رأس برنامه‌های خود دارد.

کد خبر 6087607

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم