Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه در مردهک استان کرمان از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۱۲۹ زلزله بیش از ۴ رخ داده است، گفت: این زمین لرزه در در جنوب گسل «جبال بارز» به ثبت رسید.

علی بیت اللهی با اشاره به زلزله به بزرگی ۵.۱  مردهک کرمان، افزود: این زلزله در ساعت ۲۳ و ۴۷ دقیقه و ۴ ثانیه روز  جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ در  رومرکز زلزله ۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۳ شمالی و ۵۸.۲۸ شرقی و در عمق ۲۰ کیلومتری در استان کرمان رخ داده است. به گفته او این زلزله در  ۱۸ کیلومتری مردهک، ۳۶ کیلومتری رودبار و ۵۱ کیلومتری عنبرآباد کرمان به ثبت رسید.

مدیر مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به گسل مسبب این زلزله توضیح داد: زمین لرزه مردهک با بزرگی ۵.۱ در جنوب گسل «جبال بارز» و در مرز بین افتادگی «جازموریان» و ارتفاعات جبال بارز رخ داده است. ارتفاع در محل رومرکز حدود ۱۱۰۰ متر و در ۵۰ کیلومتر به جنوب به حدود ۴۰۰ متر می‌رسد.

بیت اللهی اضافه کرد: منطقه‌ای که در آن زلزله رخ داده است، از نظر جمعیتی کم تراکم و مردهک نیز نزدیکترین مرکز جمعیتی به آن در شمال غربی و به فاصله ۱۸ کیلومتری در جنوب رودبار استان کرمان به فاصله ۵۰ کیلومتری واقع شده است.

او تاکید کرد: این منطقه طی چند ماه گذشته فعالیت لرزه‌ای بالایی از خود نشان داده است.

بیت اللهی همچنین ادامه داد: در ۱۰۰ کیلومتری اطراف زلزله ۵.۱ مردهک استان کرمان از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۱۲۹ زمین لرزه بیش از ۴ به ثبت رسیده است که بزرگترین آنها در اطراف زلزله ۵.۱ رخ داده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۰:۲۹:۵۰ بامداد روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۸.۱۶ درجه عرض شمالی و ۵۹.۳۹ درجه طول شرقی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • زمین لرزه فاضل آباد گلستان را لرزاند
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان